Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Erower 250-750W w trakcie prac |
Autor |
Wiadomość |
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2006
|
|
|
eAndre ale to sa podstawy, nikt Ci nei broni uzywac oscyloskopu jak chcesz ale tu moim skromnym zdaniem jest zbedny to bardzo prosty ukad
Adam jak nie chcesz to nie rysuj ja chcialem pomodz jak by co.... mialbys dokladnie podane co i jak podpiac zeby smigalo po ludzku alej ak nie chcesz to to Twoja wola ...
A tak na marginecie czy Twoj kontroler to dokladnie taki uklad ?
|
|
|
|
|
Maxio0 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Maj, 2006
|
|
|
Adamie w którym miejscu i o jakich parametrach masz zainstalowaną diodę oznaczoną na schemacie D1?? |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006
|
|
|
Wiec chyba rezygnuje z silnika GPA. Rozebrałem dziś sprzęt.
Próbuję zainstalować w jego miejsce silnik 250W. Za duże jednak problemy z GPA. Moze kiedys znow do niego wrócę - wymiana silnika to 20 min:( |
|
|
|
|
Maxio0 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006
|
|
|
Adamie przeanalizowałem Twój problem, i postanowiłem zbudować na bazie hinola kontroler na duży prąd. Prototyp przetestowałem na aktywnym obciążeniu przy napięciu 12V i prądzie 100A. Jeżeli jesteś zainteresowany tematem to mogę przesłać ci szczegółowe info na maila. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006
|
|
|
Maxio0 napisał/a: | przetestowałem na aktywnym obciążeniu przy napięciu 12V i prądzie 100A. Jeżeli jesteś zainteresowany tematem to mogę przesłać ci szczegółowe info na maila. |
A czym obciążałeś. I w jaki sposob przerobiłes kontroler? |
|
|
|
|
Maxio0 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006
|
|
|
Urządzenie testowane było z wykorzystaniem aktywnego obciążenia(labolatoryjny sprzęt). Przeróbka polega na wymianie fabrycznych tranzystorów sterujących na tranzystory o większym Ic,zmianie ich punktów pracy oraz zamontowaniu zamiast jednego FETa czterech:-) Konieczna jest jeszcze wymiana diody Schottky'iego na większy prąd. Bardzo istotnym elementem jest umieszczenie diody razem z FETami na radiatorze,jak najbliżej ich. i to tyle jeszcze zostało mi tylko skalibrować ogranicznik prądu i po sprawie..... |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006
|
|
|
To w końcu masz zrealizowany na FET czy na bipolarnych? Co to znaczy w tym przypadku, ze zmieniłeś punkt pracy? |
|
|
|
|
Maxio0 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006
|
|
|
Adamie spójrz na schemat który udostępnił Dawid R na tej stronie, tranzystory sterujące to są tranzystory oznaczone na schemacie Q1 i Q2 i odpowiednia wydajność prądowa tych tranzystorów jest niezbędna do przeładowania pojemności bramki FETa, jeżeli jeszcze podepniemy zamiast jednego FETa cztery równolegle to fabryczne tranzystory sterujące nie dadzą rady..... Spójrz tez na rezystory które znajdują się bezpośrednio przy tych tranzystorach...ich wartości ustalają właśnie punkt pracy i są obliczone na napięcie pracy 24-36V, aby poprawnie układ funkcjował przy zasilaniu 12V należy nieco obniżyć ich wartości.... |
|
|
|
|
eAndre [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez eAndre Czw 25 Maj, 2006, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006
|
|
|
Wszystkie posty z ucieczkami personalnymi będą kasowane. |
|
|
|
|
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006
|
|
|
to czego nei skasujesz tego wyzej co napisal eAndre ? co kolesiostwo ? |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
eAndre [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Maj, 2006
|
|
|
Bo ja Dawid, R nie obrażam innych uzytkowników tego forum i sam kasuje swoje posty.
Zawieszam swoją aktywność na tym forum. |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Maj, 2006
|
|
|
Daj spokój Andrzej, chyba nikt (może poza statystycznie nieistotnymi wyjątkami) nie ma wątpliwości, że serwujesz solidną wiedzę opartą na doświadczeniu praktyka, a obecność takiej osoby na forum bardzo pomaga szczególnie tym, którzy nie chcą poprzestać na składaniu pojazdów z gotowych klocków. Dlatego prośba - nie przejmuj metod oponenta i nie wycofuj się z forum. Wiem że niektóre rzeczy trudno przemilczeć, ale jeśli wszyscy mamy jakieś wspólne cele to myślę że warto. |
|
|
|
|
Maxio0 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Maj, 2006
|
|
|
Popieram kolegę Marucha79, Andrzeju każdy zna twoje umiejętności i zasób wiedzy i odkąd zaglądam na to forum jeszcze nikt nie był w stanie podważyć Twoich teorii w oparciu o racjonalne dowody(a nie bzdury wyssane z palca).Jednym słowem forum ucierpi na tym jeżeli zawiesisz swoją działalność na forum...... |
|
|
|
|
|