ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Erower 250-750W w trakcie prac
Autor Wiadomość
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Maj, 2006   

eAndre ale to sa podstawy, nikt Ci nei broni uzywac oscyloskopu jak chcesz ale tu moim skromnym zdaniem jest zbedny to bardzo prosty ukad

Adam jak nie chcesz to nie rysuj :) ja chcialem pomodz jak by co.... mialbys dokladnie podane co i jak podpiac zeby smigalo po ludzku alej ak nie chcesz to to Twoja wola ... :)

A tak na marginecie czy Twoj kontroler to dokladnie taki uklad ?
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Maj, 2006   

Adamie w którym miejscu i o jakich parametrach masz zainstalowaną diodę oznaczoną na schemacie D1??
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006   

Wiec chyba rezygnuje z silnika GPA. Rozebrałem dziś sprzęt.

Próbuję zainstalować w jego miejsce silnik 250W. Za duże jednak problemy z GPA. Moze kiedys znow do niego wrócę - wymiana silnika to 20 min:(
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Śro 24 Maj, 2006   

Adamie przeanalizowałem Twój problem, i postanowiłem zbudować na bazie hinola kontroler na duży prąd. Prototyp przetestowałem na aktywnym obciążeniu przy napięciu 12V i prądzie 100A. Jeżeli jesteś zainteresowany tematem to mogę przesłać ci szczegółowe info na maila.
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006   

Maxio0 napisał/a:
przetestowałem na aktywnym obciążeniu przy napięciu 12V i prądzie 100A. Jeżeli jesteś zainteresowany tematem to mogę przesłać ci szczegółowe info na maila.


A czym obciążałeś. I w jaki sposob przerobiłes kontroler?
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Śro 24 Maj, 2006   

Urządzenie testowane było z wykorzystaniem aktywnego obciążenia(labolatoryjny sprzęt). Przeróbka polega na wymianie fabrycznych tranzystorów sterujących na tranzystory o większym Ic,zmianie ich punktów pracy oraz zamontowaniu zamiast jednego FETa czterech:-) Konieczna jest jeszcze wymiana diody Schottky'iego na większy prąd. Bardzo istotnym elementem jest umieszczenie diody razem z FETami na radiatorze,jak najbliżej ich. i to tyle :-) jeszcze zostało mi tylko skalibrować ogranicznik prądu i po sprawie.....
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006   

To w końcu masz zrealizowany na FET czy na bipolarnych? Co to znaczy w tym przypadku, ze zmieniłeś punkt pracy?
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Śro 24 Maj, 2006   

Adamie spójrz na schemat który udostępnił Dawid R na tej stronie, tranzystory sterujące to są tranzystory oznaczone na schemacie Q1 i Q2 i odpowiednia wydajność prądowa tych tranzystorów jest niezbędna do przeładowania pojemności bramki FETa, jeżeli jeszcze podepniemy zamiast jednego FETa cztery równolegle to fabryczne tranzystory sterujące nie dadzą rady..... Spójrz tez na rezystory które znajdują się bezpośrednio przy tych tranzystorach...ich wartości ustalają właśnie punkt pracy i są obliczone na napięcie pracy 24-36V, aby poprawnie układ funkcjował przy zasilaniu 12V należy nieco obniżyć ich wartości....
 
 
eAndre
[Usunięty]

Wysłany: Śro 24 Maj, 2006   

Ostatnio zmieniony przez eAndre Czw 25 Maj, 2006, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006   

Wszystkie posty z ucieczkami personalnymi będą kasowane.
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Śro 24 Maj, 2006   

to czego nei skasujesz tego wyzej co napisal eAndre ? co kolesiostwo ?
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 25 Maj, 2006   

Chwilowo zrezygnowałem z silnika 750W. Kilka zdjec z dostosowywania silnika 250W do istniejącego napędu

http://arbiter.pl/zdjecie/10666
http://arbiter.pl/zdjecie/10667
http://arbiter.pl/zdjecie/10668
http://arbiter.pl/zdjecie/10669
http://arbiter.pl/zdjecie/10670
 
 
eAndre
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Maj, 2006   

Bo ja Dawid, R nie obrażam innych uzytkowników tego forum i sam kasuje swoje posty.

Zawieszam swoją aktywność na tym forum.
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Maj, 2006   

Daj spokój Andrzej, chyba nikt (może poza statystycznie nieistotnymi wyjątkami) nie ma wątpliwości, że serwujesz solidną wiedzę opartą na doświadczeniu praktyka, a obecność takiej osoby na forum bardzo pomaga szczególnie tym, którzy nie chcą poprzestać na składaniu pojazdów z gotowych klocków. Dlatego prośba - nie przejmuj metod oponenta i nie wycofuj się z forum. Wiem że niektóre rzeczy trudno przemilczeć, ale jeśli wszyscy mamy jakieś wspólne cele to myślę że warto.
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Maj, 2006   

Popieram kolegę Marucha79, Andrzeju każdy zna twoje umiejętności i zasób wiedzy i odkąd zaglądam na to forum jeszcze nikt nie był w stanie podważyć Twoich teorii w oparciu o racjonalne dowody(a nie bzdury wyssane z palca).Jednym słowem forum ucierpi na tym jeżeli zawiesisz swoją działalność na forum......
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group