ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Erower 250-750W w trakcie prac
Autor Wiadomość
witoo
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Maj, 2006   

moze warto powrócic do sprawdzonego napedu z rolka
tylko zamiast silnika 100w dac ten 250w iak mówisz oska ma ten sam wymiar . wiec przeróbka nie jest klopotliwa . moga byc problemy z poslizgiem malego kola ale przy powolnym rozpędzniu będzie ok.




ps.powoli kruszeje w sprawie napędu rolkowego l:
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 29 Maj, 2006   

Niestety przeróbka nie jest łatwa. Silnik ma wieksza srednice, a pasek jest za krotki - wiec nie da sie tego ustawic. Chyba ze silnik obok rolki ale z drugiej strony.

Pasek i zeby nie wytrzymaja silnika 250W. Rolka bedzie sie slizgac - bo juz przy 100W potrafi sie slizgac
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Maj, 2006   

rolka = straty, straty i jeszcze raz straty mocy :) no ale zycze szczescia nie ma jak to silnik 250 W gdzie 100W idzie w tarcie i poslizgi na oponie a tylko 150 W na naped :) to jest dopiero cos :)

jak by dac na pasek klinowy napęd to najwyzej 40W by poszlo w tarcie i nic by sie nie slizgało i dzialaoby CICHO no alenie ma jak to najglupszy pomysl na swiecie czyli rolka :) zycze powodzenia :)
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Maj, 2006   

ja to mam problerm [cenzura] z ta przekladnia kątowa jak sie wkurze to dam na pasek klinowy jednostopniowe przelozenie, duze kolko na kole polaczone zp iasta za pomoca wolnobiegu z BMXa i male kolko na silniku tak zeby bylo przelozenie ok 1:8 max 1:10, jak by dac cienki pasek to straty bylyby dość małe ok 15% tylko czyli jakies 80W max dla silnika 500W, czyli idzie przezyc.... najlepiej z pralki wziasc przekladnie, lekkie aluminiowe koła i plasi pasek nowszego typu

EDIT: Proszę nie uzywać wulgaryzmów
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Maj, 2006   

Niestety Dawidzie temat z przekładniami od pralek już przerabiałem, wydaje się tak jakby to duże koło(napędzane) z przekładni było nie wiadomo jak duże, w praktyce jednak stosunek średnic koła napędowego (na osi silnika) do koła napędzanego jest śmiesznie niski (max. przełożenie jakie uzyskałem 1:3,8. Do tego dochodzi fakt że wąskie wieloklinowe paski stosowane w tego typu przekładniach (typ. szerokości to 8 lub 16mm) nie są w stanie przenieść momentów potrzebnych do napędu jednośladu. Zestawiłem takowe przełożenie wykorzystując koła pasowe i pasek 16mm z pralki BOSCHa i przy mocach rzędu 100-150W pasek ślizgał się na kole napędowym (silnikowym).Przy tego typu zastosowaniach(napędy pojazdów) potrzebujemy koła napędowego o większej średnicy - co za tym idzie koło napędzane będzie musiało mieć sporą średnicę, to samo tyczy się szerokości paska,32mm to minimum - przekładni o takich parametrach nie znajdziesz w żadnej pralce..... Próbowałem wyfrezować koło pasowe pod wieloklin o szer.32mm i średnicy 400mm ze stali....sama operacja się udała,lecz waga tego koła przekreśliła możliwość zastosowania go do roweru. Jedyny materiał który nadaje się do tego celu to aluminium..
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Maj, 2006   

Też mam już konkretne przymiarki za sobą. Przy dużym kole które miałem zamiar zastosować kółko na silniku musiałoby mieć maksymalnie 35mm a to zdecydowanie za mało zeby przenosić wieksze momenty. Sam pasek to już nie taki problem bo można spróbować wykorzystać odwrócony pasek zębaty, one mają znaczne szerokości, ale też wady, bo są dość sztywne, ale tu też wszystko zależy od wielkości kółek. Kombinowałem na wszelkie sposoby, wymyśliłem nawet żeby pasek zasuwał gładką powierzchnią po kole od pralki a później był dodatkowymi kółkami odwracany, tak żeby z silnika przenosić napęd małym kółkiem zębatym - likwidowałoby to problem poślizgu. Ale na ten cały mechanizm to trzeba by mieć szafę trzydrzwiową a nie rower.
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Maj, 2006   

MAxio0 no to potwierdziles moje obawy, martwilem sie wlasniecyz na tym malym kolku na plaski pasek nei bedziesieslizgac wszystko i jak sieo kazuje bedziesie slizgac wobec tego pozostaje tylko obcja na pasek starego typu, czyli ten o przekroju trapeza, kolko ok 50 mm sr gdzies bylo u mnie, i mam takie duze ob pralki aluminiowe niepamietam juz rozmiaru ale tam wychodzilo ok 1:8 przelozenie czyli na styk bybylo, pasek klinowy trapezowy na kolku ok 50 mm mial by dosc duza powierchnie przylegania wieksza niz ten plaski paseczek na kolku przy silniku to mzoe by dzialalo......
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 29 Maj, 2006   

Zamontowałem na razie akumulatory Haze które miałem 3x14Ah

przejechałem się;)

osiagnałęm 41 kmh. Jezdzi super. Cichy nie jest, ale jak szybko pomyka. Jednak troche siły na rozpedzaniu brakuje - muszę dopomagać pedałami, inaczej długo by się rozpędzał
Ale moze jak zmienię zębatkę 13z na 12z, natomiast 30z na 32 z to się to polepszy. Szybciej niż 40kmh nie ma sensu jechac na erowerze -a moc by się przydała
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

juz dawno to mowilem :) ze 40km/h to max dla roweru :) to nikt mnie nie sluchal tylko kazdy kombinowal jak tu 50 albo 70 osiagnac :) zeby sie zabic na rowerze :) to jest ROWER a nie motocykl.

Adam ruszanie na plaskim terenie ok ale niech to bedzie jaka górka to pozostanie Ci tylko ruszanie na pedałąch :) takie przeciazanie silnika i kontrolera serio nie jest dobre...... on jak rusza to powinien ruszac wzglednie szybko czyli vmax absolutne ok 30km/h a nie 41......
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

Adamie gratuluję sukcesu :-) Czy jestes w stanie podać natężenie prądu pobieranego przez silnik przy prędkościach powiedzmy 15,25 i 30km/h? chodzi mi o utrzymanie stałej prędkości....bez przyspieszania na płaskim podłożu....
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

POmiary wykonam, ale jeszcze nie dzisiaj. Zaraz idę na pierwszą dalszą przejazdzke. na razie nei mam zadnych miernikow. Zobaczymy, ile przejadę - licznik KM jest
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

Życzę ci powodzenia w dalszych działaniach:-) Czekamy na dalsze opisy Twoich poczynań z erowerem:-)
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

Był dziś dzień poważnych testów. Przejezdziłem rowerem sporo - aż do wyładowania akumulatorów. Nie wiedziałem jaki dystans moge przejechac, w efekcie zabrakło mi pradu około 6km przed celem. Ale pedałowałem i wspomagałem silnikiem.

Prędkości - max co udało mi sie uzyskać to 49,9km/h - Pomagałem rozpedzic rower pedałami i gaz odkrecony na maxa.

Zwykła prędkość podróżna bez problemu 38-40kmh.
Ale jednak jadę koło 35 zeby dużo prądu nie pobierać. Wiec jedzie sie jak motocyklem - daje gazu tyle ile chce jechac, a nie gaz opor jak w moim poprzednim rowerze.

Na akumulatorach przejechałem 24km. Średnia - około 25kmh - wg licznika. A jezdziłem w miejskich korkach itp - wiec de facto predkosc przemieszczania sie jest duza - cały czas powyzej 30.

Jest to piekielnie szybki sprzęt:) A zaskoczył mnie dobry zasięg. JAk dodam jeszcze 3 aku to przejedzie 50km.
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

http://arbiter.pl/zdjecie/10712
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

No to całkiem niezły wynik, gratulacje. A nie myślałeś o cieńszych oponach żeby zmniejszyć opory? Pamiętam, że kiedyś chwaliłeś się ładną kolarzówką z myślą o przerobieniu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group