ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Lansowanie standardów przez producentów części rowerowych.
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 20 Mar, 2015   Lansowanie standardów przez producentów części rowerowych.

Temat wydzielony z: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3057

Miałem przyjemność trochę pojeździć :)
Mówią, że duże koła w terenie są najlepsze, a to jest bzdura. Małe koła, szeroki kapeć i wrażenia z jazdy jakby się jechało po gładkim!
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Sob 21 Mar, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Pią 20 Mar, 2015   

tas napisał/a:
Miałem przyjemność trochę pojeździć :)
Mówią, że duże koła w terenie są najlepsze, a to jest bzdura. Małe koła, szeroki kapeć i wrażenia z jazdy jakby się jechało po gładkim!

Duże koła w teren są najlepsze...Przykro mi :D małe koło ma tendencję do wpadania w dziury, odbijania się od przeszkód zamiast najeżdżania na nie. Lot przez kierownice przy 50km/h to nic przyjemnego, muszę w tootka zagrać. :neutral: Fakt można zmniejszyć obręcz a zwiększyć oponę, całe koło zostaje tej samej wielkości i luzik. :D
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 20 Mar, 2015   

Przykro mi, ale moje wrażenia z jazdy tego nie potwierdzają :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pią 20 Mar, 2015   

Ile waży cały rower z osprzętem? Widzę, że jest to nowa wersja ramy.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Pią 20 Mar, 2015   

Jedź 40-50km/h, pierw koło przód 26", przeszkoda typu klocek (brak najazdu, najczęściej korzeń nad ziemią) wysoki na 35cm jeśli nie zrobisz buny to koło uderza w przeszkodę, gdy skończy się skok amortyzatora koło jest wrzucane na przeszkodę, amorek jest tłumiony i tak samo tył. Teraz koło 20", ta sama przeszkoda, nie robisz bunny, koło uderza o przeszkodę, kończy się skok amortyzatora, rower zostaje wyrzucony do tyłu a ty lecisz i lecisz i leeecisz... MAGIC :cool: Przy grubym laczku a małym kole w tym wypadku będzie to samo + opona pożegna się z życiem. Z dziurami tak samo, małe koło wpadnie i koniec a duże przejedzie. Różnie jeździmy, małe koło ogranicza też skok bo suport szybciej spotka się z ziemią, już nie mówiąc nawet o korbach i połamanych kostkach. :D Powodzenia, ja tam mam szczęście więc...ekhem, min 24" + 2.6" :D
MixhaL napisał/a:
Co do kół, jeżeli producent coś lansuje i wprowadza na siłę nie znaczy że jest lepsze.Freerider, zobacz ilu producentów wycofało się z 29 i potwierdziło że to była pomyłka.
Gdyby duże koła były zdecydowanie lepsze nie oszukujmy się motorki typu enduro,MX itp już dawno by jeździły na dużych kołach.
Pytanie czemu tam koła są mniejsze niż w naszych rowerkach...

Tu zgadzam się w 200%, koła 29" to tragedia po prostu, skok z tyłu 10cm bo koło już myzia cię po tyłku...Golenie amortyzatora wydłużone, większa waga. Nie warto, głupota i tyle. :o
Co do motocykli to tam ZAWSZE zrobisz bunny, w rowerze nie, trzeba być przygotowanym. Odsyłam do google. :D W ogóle to bardzo przydatna umiejętność... ;)

tas napisał/a:
Miałem przyjemność trochę pojeździć
Mówią, że duże koła w terenie są najlepsze, a to jest bzdura. Małe koła, szeroki kapeć i wrażenia z jazdy jakby się jechało po gładkim!

To może fatbike? :D
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Sob 21 Mar, 2015   

Freerider napisał/a:
Tu zgadzam się w 200%, koła 29" to tragedia po prostu, skok z tyłu 10cm bo koło już myzia cię po tyłku...Golenie amortyzatora wydłużone, większa waga. Nie warto, głupota i tyle.
Co do motocykli to tam ZAWSZE zrobisz bunny, w rowerze nie, trzeba być przygotowanym. Odsyłam do google. W ogóle to bardzo przydatna umiejętność...


Jeździłeś na 29 ze sie wypowiadasz?? Bo argumenty masz z jak u 2 latka. Chyba zawodowcy jeżdzą na 29 bo jest lepsza. Nikt kto chce wygrywać swiadomie nie wybiera gorszego roweru (29").
No ale w końcu ty wiesz lepiej niż zawodnicy którzy wydaja grubą kasę na to by się przesiąść na gorszy rower.

MixhaL napisał/a:
zobacz ilu producentów wycofało się z 29

No może ty mi napisz ilu?? Bo ja póki co to widzę ze 26 juz produkcja staje. Ceny ich polecialy mocno w doł a 29 i 27.5 poszybowały w górę. Ciekawe czemu?

Adamo sory za offtopa. Maszyna naprawdę super. Podaj jakieś szczegóły co tam wsadziłeś.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 21 Mar, 2015   

Rafał napisał/a:
No może ty mi napisz ilu?? Bo ja póki co to widzę ze 26 juz produkcja staje. Ceny ich polecialy mocno w doł a 29 i 27.5 poszybowały w górę. Ciekawe czemu?

Nie będę robił off topa, poszukaj sobie, podpowiem Ci tylko że miedzy innymi GIANT przyznał się oficjalnie że 29 to była pomyłka i teraz reklamuje 27.5 tak samo jak wcześniej 29. Po co :?: Zeby wyciągnąć kasę od kupujących bo zmiana kół to zmiana kompletnego roweru i nawet osprzętu a to spora kasa a kupujący głupi i wierzy w bajki.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 21 Mar, 2015   

MixhaL ma rację, duże koła nie są lepsze, ale producenci wmawiają kupującym takie bzdury. A jako, że robią to wszyscy to ludzie zaczynają wierzyć i co najlepsze sami widzieć te "potworne" różnice wynikające z koła większego o 5% :P
Mają motorek do wydawania kasy i pogoni za nie istniejącym króliczkiem.
Chciałem do poprzedniego roweru kupić przerzutki 3x9 i już nie produkują. Ale nie, bo teraz jest 2x10 i 2x11. Że niby lepsze? :???:
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Sob 21 Mar, 2015   

Polecam spisek żarówkowy na YT wydusić z rynku na maxa i tyle..

Nie rower służy dla koła ale koło dla roweru a on dla użytkownika..
24" świetnie daje radę a pokonywanie dziur i nierówności to nie tylko średnica koła ale i skok zawieszenia a i kąt główki ramy !
Przykład z enduro jest na szóstkę.

KORBA SHIMANO FC-M410 ALIVIO 42x32x22/170MM CZARNA
PRZERZUTKA TYLNA SHIMANO ALTUS RD-M310 7/8S CZARNA
SHIMANO ALIVIO SL-M410 MANETKA
Hamulce tarczowe Shimano SLX BR-M675 BL-M675 G01S
Tarcza hamulcowa Shimano Zee SM-RT66 180m
Tarcza hamulcowa Shimano Zee SM-RT66 203mm
Kierownica wysoki wznios Zoom
Pedała Dh sport
łańcuch Shimano
siodełko typ Babcia :mrgreen:
Mostek Ns bike
Amortyzator RS race
Damper 4way manitou
Adaptery hamulca do amora rs
Silnik 7x9 stary typ
Sterownik ustawiony jeśli dobrze pamiętam na 45A
Opony Heidenau K46 2.50 - 19
Felga 19" komar ogar simson..
Lipo 16s 3p turnigy oczywiście hehe weszło by więcej ale BMS przetwornica..
Całość waży 43 kg

Wszystko jest mega w tym bajku a przyjemność z jazdy na tych 24" to ehh :cool:
_________________
Co siejesz to zbierasz.
Ostatnio zmieniony przez Adamo Sob 21 Mar, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 21 Mar, 2015   

No dobra, ale nikt też nie powie, że w teren dobre są małe kółeczka.
Duże koło ma większe szanse na przejechanie przez dziurę niż małe (małe może nie przejechać :mrgreen: ).
Co do wyższości 27,5" nad 29" czy 27,5", to pewnie jest tak, jak już zostało napisane - marketing. Wydaje się też, że dłuższe szprychy mogą wpływać negatywnie na sztywność, więc niekoniecznie duże jest lepsze.
To, że ktoś ma jakieś odczucia z jazdy nie oznacza, że tak jest najlepiej, więc proponuję nie uogólniać.
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Sob 21 Mar, 2015   

Rafał napisał/a:
Freerider napisał/a:
Tu zgadzam się w 200%, koła 29" to tragedia po prostu, skok z tyłu 10cm bo koło już myzia cię po tyłku...Golenie amortyzatora wydłużone, większa waga. Nie warto, głupota i tyle.
Co do motocykli to tam ZAWSZE zrobisz bunny, w rowerze nie, trzeba być przygotowanym. Odsyłam do google. W ogóle to bardzo przydatna umiejętność...


Jeździłeś na 29 ze sie wypowiadasz?? Bo argumenty masz z jak u 2 latka. Chyba zawodowcy jeżdzą na 29 bo jest lepsza. Nikt kto chce wygrywać swiadomie nie wybiera gorszego roweru (29").
No ale w końcu ty wiesz lepiej niż zawodnicy którzy wydaja grubą kasę na to by się przesiąść na gorszy rower.

MixhaL napisał/a:
zobacz ilu producentów wycofało się z 29

No może ty mi napisz ilu?? Bo ja póki co to widzę ze 26 juz produkcja staje. Ceny ich polecialy mocno w doł a 29 i 27.5 poszybowały w górę. Ciekawe czemu?

Adamo sory za offtopa. Maszyna naprawdę super. Podaj jakieś szczegóły co tam wsadziłeś.


Tak jeździłem, kocham rowery i gdy mam okazję jeżdżę na wszystkim. Koła 29" są dobre do xc, maratony itp, i nigdzie indziej...Jechałem na 29" po trasie FR/DH, kompletnie nie potrzebne, na 26" kończy się zabawa. Argumenty jak u 2latka? Odechciewa się tu pisać, porównaj sobie amortyzator przedni pod 29" i 26", wnętrze jest dokładnie takie samo, jedynie golenie dolne są wydłużone przez co rośnie waga, ale ty mów że nie, masz wagę w domu? Idź z nią do rowerowego. :mrgreen: Nie można iść za bardzo w dół albo za bardzo w górę, gdzieś musi być kompromis, koła 29" próbowali nam wepchnąć na siłę i trochę im nie wyszło, teraz próbują 27,5" i może im się udać nawet. Koło np 24" z szerokim laczkiem to fajna sprawa np do ht, mamy gratis częściową amortyzację na tyle. Tak jak Tas mówi, małe koło + szeroki laczek, ale wielkościowo i tak wyjdzie jak np 26" z 1.9".

PS: Zawodowcy?! Rower to pasja nie zawód...Ci prawdziwi "zawodowcy" pojadą na wszystkim i objadą łosia na sprzęcie za xTYŚ...Nie sprzęt czyni zawodnika tylko praktyka, czy jakoś tak to się mówiło. :lol:

tas napisał/a:
Chciałem do poprzedniego roweru kupić przerzutki 3x9 i już nie produkują. Ale nie, bo teraz jest 2x10 i 2x11. Że niby lepsze?

Sam teraz kupiłem korbę 3rz i zostawiłem jedną zębatkę, co komu potrzebne. Jak to nie produkują? Co ty chciałeś kupić? Nadal można kupić 3x8/9/10/11 (zależy co tam za bębenek masz). Robią 2x10/11 i to nawet dobrze, brak problemów z przednią przerzutką a na tyle największa zębatka wyrosła do 42 zębów o.O. (zębatki można dokupić, w góry to coś pięknego) Np mamy jedną zębatkę przednią i 11 na tyle, czyli do użytku OD razu 11 biegów, mamy 2 zębatki z przodu i użyjemy max 7-8 biegów (trzeba zmienić bieg z przodu) bo zaraz usłyszymy zgrzyt przedniej przerzutki, zakres przełożeń został podobny, najmniejsza z tyłu nadal 11 a największa już 42! Przy szybkiej jeździe zmiana biegów musi być szybka i bezproblemowa, komu chce się ciągle zmieniać biegi na przodzie? Mi nie... ;)
 
 
irrs 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 274
Skąd: Poznan.
Wysłany: Sob 21 Mar, 2015   

Dlaczego nowe jest lepsze Materiał, który rzuci nowe światło na innowacje na przykładzie macbooka. ENG.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 21 Mar, 2015   

Dla przykładu podam że kiedyś specialized upierał się przy kołach 24' z tyłu przez kilka dobrych lat i je lansował jakei to onedobre itp itd Później porzucił pomysł i przeszedł do 26' następnie porzucił 26' poszedł w 29 i o dziwo nadal się upiera przy 29 zastanawiam się kiedy przyzna się do błędu jak inne firmy.
Według polityki speca to ich inżynierowie nie wiedzą co robią bo jak na razie przynzają się do błedów które tak lansowali przez wiele lat i wychwalali :shock:
I jak tu zaufać takiej firmie... :???:
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Sob 21 Mar, 2015   

Jeszcze opony zwijane kontra te z drutem oraz opony z mleczkiem czyli bezdętkowe, wszystko niby ok jeśli sami przerobimy koła, inaczej można się spotkać z zintegrowanym wentylem i nawet jeśli będziemy chcieli wcisnąć dętkę (np gdy mleczko nie da rady zapchać otworu) to się po prostu nie da. :shock: Oczywiście takie opony są dużo droższe i zazwyczaj też cięższe... Już lepiej dętka anty-przebiciowa.
Niestandardowe mocowania hamulców tarczowych w niektórych drogim amortyzatorach...Bo przecież po co dać tam is/pm jak można dać coś innego i szarpać kasę za adaptery.
Zamknięte kartridże olejowe w amortyzatorach, kiedyś była kąpiel otwarta i było dobrze, ale się nie psuło. Kartridże kochają się psuć więc są w każdym amorku do 700zł...A są droższe, gorsze, nieraz ograniczają skok, niektóre nawet są bardziej jako tłumienie kompresji zamiast powrotu. Kpina o.O Pogarszają własne produkty...
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

i tu zgodze sie z poprzednikiem i co do kapieli olejowej/a beznadziejnych awaryjnych kartridzy, jak i wielkosci kola.
wielkosc kola jest bardzo szerokim tematem i tu jednoznacznie nie da sie okreslic co lepsze ze wzgledu na jedna podstawowa zmienna-porzeby i mozliwosci uzytkownika.
mniejsza srednica ma tendencje do wpadania w wieksza ilosc dziur co dodaje dyskomfortu jadacemu (ale po co sa amortyzatory), jednak zawsze przy tej samej masie(kola) bedzie bardziej sztywne i wytrzymale na przeciazenia.dodatkowo mniejsza srednica daje wieksza latwosc manewrowania na boki-szybciej reaguje, wystarczy pojechac do lasu i szybko sprobowac przejechac miedzy drzewami na np kolach 26 i na 24.roznica jest ogromna. faktem jest ze jak sie zalozy opone 24/3.0 to kolo tylko troche jest mniejsze srednica od 26/2,0 ale nadal pamietajmy ze jedno jest jest do dh drugie lekkiego cc.patenty typu 29 cali daja owszem korzysc ale tylko jesli chodzi owyboje jednak w terenie, gdzie wymagana jest duza manewrowosc jest to pomylka, chyba ze jezdzi sie 80 procent po asfalcie ii szasem po normalnych sciezkach lesnych.jednak przy tej samej masie kola nie sa w stanie zniesc tak duzych obciazen jak mniejsze srednice wiec nadaja sie do niezbyt forsownej jazdy,chyba ze nas stac na czeste naprawy. wg mnie wprowadzenie standardu 27,5 cala jest marketingowym trickiem nowe = lepsze.przejechalem po gorach wiele dziesiatkow tysiecy km na kolach 26 i uwazam je za najbardziej uniwersalne ze wzgledu na roznorodnosc dostepnych opon od 1,5 cala wzwyz, oraz roznorodnosc faktury i mieszanki bieznika a nawet ksztaltu opony(spotkalem bardzo nietypowe).

reasumujac:moje zdanie- jesli katujesz/skaczesz ostry teren zmniejsz srednice, ale uzyj amortyzatorow, na sam asfalt zwieksz ja, poprawi to twoja stabilnosc podczas jazdy a przejazdzki spontaniczne po lesie jakos tez zniesiesz-zapomnij jednak o gorszym terenie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group