ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Akumulatory
Autor Wiadomość
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sty, 2008   Akumulatory

Witam,

zaglądając na strone z silnikiem ETEK, zajrzałem równiez na inne komponenty. zainteresowały mnie akumulatory Lithium Iron Phosphate (LiFePO4) http://www.electricmotors...thunder_sky.php
mają 2000cykli, co jest 5 razy lepiej niż ołowiowe, wiec należałoby juz na starcie ich cene podzielić przez 5 i porównywać z cena ołowiowych.
mamy tu np. LFP90 3.2V 90Ah 145 x 220 x 68 3kg $220.
A więc 288Wh za 220$ i 3kg 2000cykli
Porównajmy z akumulatorem trojan T-105 6V 225Ah 28kg 396zł (allegro) ok.165$
A więc 1350Wh za 165$ 28kg i 400cykli

1350Wh w akumulatorach LFP90 to trzeba ok.4,7sztuk za 1034$ i mamy ok.14kg (połowa ciężaru trojana).

Z uwagi na 5 razy więcej cykli LFP90 cena spadnie do ok. 207$ co w stosunku do trojanów po 165$ jest juz dosyć porównywalne w aspekcie dwukrotnie mniejszej wagi....

Czy dalej można mówić, że akumulatory w nowoczesnej technologi sa koszmarnie drogie...Zbyszek..zastanów się ;)

Wiesiek
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 61
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 12 Sty, 2008   

Ja się zastanawiam, jak by się sprawował kontroler na 72V (przeznaczony do akumulatorów ołowiowych) z zestawem takich akumulatorów LFP o napięciu powiedzmy 73,6V (23 x 3,2V). Czy w ogóle można takiego kontrolera użyć?
A co z ładowarką?
Czy oni by nie mogli robić tego w standartowych napięciach (6,12,24V)?
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Sty, 2008   

te napięcia wynikają z budowy i składu fizycznego akumulatorów. im więcej ogniw tym łatwiej dobrać napięcie do podobnych jak dla ołowiowych. Kontroler pewnie by pracował , może być jednak np. przy pewnym napięciu sygnalizacja , że jest wyładowane, a akumulatory jeszcze są OK.

Wiesiek
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 12 Sty, 2008   

Ja przecież już jeżdżę na akumulatorach litowo-polimerowych firmy GBP. One są tańsze i dużo lżejsze. TOYOTA waży o 300 kg. mniej i dość wysoko stoi, ale się przyzwyczaję.
GBP mnie zapewniło, że przy ciągłym obciążeniu prądem 200A, te akumulatory wytrzymają minimum 450 cykli do wartości 80%C.
Thunder mi napisało, że ich akumulatory są tylko do obciążeń 0,3C, wytrzymają większe obciążenia, ale ilość cykli gwałtownie spadnie. Podejrzewam, że przy obciążeniu 200A aku. obu firm są podobne, tyle, że GBP są dużo lżejsze.
Już pisałem o tymgdzieś na tym FORUM, no i są wzmianki na moich stronach.
Przy temperaturze 0 st.C zasięg miejski po gdańskich górach (mieszkam w takim terenie) jest ponad 2 razy większy, czyli cykl ma o tye więcej km..
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
retro-wawa
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Mar, 2008   Ktoś mi wyjasni ci to znaczy ?

Spotykam sie kilka razy na tym forum z określeniem akumulatory Trojan . Widziałem link do strony na której są prezentowane . Ale może ktoś mi wyjaśni czym one się różnią od zwykłych ak. ? Czy to sa akum. Kwasowe czy zasadowe ? I gdzie jest ich przewaga nad zwykłym akumulatorem samochodowym .
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 03 Mar, 2008   

Akumulator rozruchowy jest tylko do rozruchu silnika spalinowego i pracuje tylko po 10 sek., ale ma wysoką wydajność prądową. Używając rozruchowy do napędu auta elektrycznego uzyskamy wyśmienite efekty (waga, prędkość itp.), ale tylko śr. ok. 10razy (cykli).
TROJAN (np.: T-105) jest akumulatorem też klasycznym kwasowo-ołowiowym, ale inna konstrukcja i technologia i inne cele) w porównaniu z innymi akumulatorami o takim samym przeznaczeniu ma o wiele wyższą ilość cykli przy prądzie 75A - 750 cykli; a np.: US2200 ma 500 takich cykli, inne do 400 takich cykli. Do tego jego cena jest dość korzystna.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Kwi, 2008   Akumulator na ogniwach A123

http://www.allegro.pl/ite...c9360_nowy.html
jest tu 10 ogniw takich jak tutaj: http://www.allegro.pl/ite...tura_gwar_.html ale wychodzi duzo taniej
http://www.slkelectronics.com/DeWalt/packs.htm
http://pfmrc.pl/viewtopic...68826cf5fc5add4

A teraz małe wyliczenia:
3 akumulatory żelowe 12V/12Ah czyli 36V/12Ah mamy za ok 225zł w tym 300cykli i 12kg
aby uzyskac 2000 cykl jak deWalt musimy kupic ok 6-7 kompletów tych żelówek, co kosztuje ok 1500zł .
Z 5 akumulatorów deWald uzyskamy 36V/11,5Ah za cenę 1975zł i 5kg.
Więc prawie ta sama cena, ale ok 40% wagi mniej....

Do przemyślenia

Wiesiek
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Kwi, 2008   

5kg to wyjdzie skladajac cale pakiety, jesli wydlubiemy ogniwa to bedzie jakies 3,5-4kg. Poza tym dla pradow jakie potrzebuje rower dostaniemy z tych ogniw praktycznie tyle ile w nie wlozylismy wiec dodatkowo nie wozimy ze soba pustego balastu jak jest z zelowkami. Podobno nie rozjezdzaja sie, sa odporne na przeladowania i glebsze rozladowania(w porownaniu z litowymi). No i ladowanie pradem 4c w chwili slabosci to tez nielada zaleta ;P Same plusy ale jakos nie widac nikogo jezdzacego na lifepo4...
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008   

Dobrze by było znaleźć jakiegoś fachowca od akumulatorów który wyznaje się na tych
nowinkach i powie co warto kupić a co nie. Bo np. w te zapewnienia kolesia z aukcji
że 2000 cykli toto pociągnie jakoś nie chce mi się wierzyć, ale może się mylę?

Pzdr.
L.
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008   

Skąd są te dane o pojemności tego wkładu deWald, tam nic nie znalazłem. Za to pisze, że to są ogniwa litowo-jonowe (czyli tylko tzw. litowe), a nie A123. Ten producent robi różne aku., nawet kwasówkę klasyczną.
A123 kosztują majątek, chyba, że wyeksploatowane w złych warunkach.
Wynalazek jest nowy i żeby zrobić taką ilość cykli do badań, to trzeba lat (to są tylko wyliczenia).
Jak aku ma 80% pojemności, to już złom.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008   

Gosc po prostu nie wie co pisze. Jesli jest to DC9360, a tak jest napisane na opakowaniu to siedzi tam 10 ogniw a123 skladajacych sie na pakiet tak naprawde 33V 2,3Ah. A123 wcale nie kosztuja majatku http://aircraft-world.com/shopexd.asp?id=5041. Nowki sztuki. Ewentualnie pakiety z ebay'a Dewalta w cenie 100-120$ do rozebrania. Na koniec datasheet producenta http://media.hyperion.hk/dn/a123/A123.pdf.
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008   

sobolu napisał/a:
Gosc po prostu nie wie co pisze. Jesli jest to DC9360, a tak jest napisane na opakowaniu to siedzi tam 10 ogniw a123 skladajacych sie na pakiet tak naprawde 33V 2,3Ah. A123 wcale nie kosztuja majatku http://aircraft-world.com/shopexd.asp?id=5041.

Nie kosztują majątku pojedynczo, ale jakbym chciał tym opędzić samochód składając ogniwa
na sztuki to bym musiał zabulić ze 60 tysięcy zł :]
sobolu napisał/a:

Nowki sztuki. Ewentualnie pakiety z ebay'a Dewalta w cenie 100-120$ do rozebrania. Na koniec datasheet producenta http://media.hyperion.hk/dn/a123/A123.pdf.

Pakiety DeWalta też nie są rewelacyjnie tanie... Generalnie trzeba poczekać aż toto stanieje,
bo na razie kwasiaki są megaekonomiczne w porównaniu z tymi tu...
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008   

Do samochodu to faktycznie wychodzi sporo ale ja myslalem o rowerku bo w nim waga jest znacznie bardziej istotniejsza.
Te 2000cykli to pewnie faktycznie przesadzone ale 1000 mozna spokojnie przyjac co w porownaniu z litowcami jest tuz atrakcyjne.
Poza tym sa odporne na uszkodzenia. Amatorski test http://pl.youtube.com/watch?v=A9ayuFBDrSg

A tu Dragster o ktorym pisal niedawno Zbyszek wyposazony w A123 http://pl.youtube.com/watch?v=A9ayuFBDrSg
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008   

sobolu napisał/a:
Te 2000cykli to pewnie faktycznie przesadzone ale 1000 mozna spokojnie przyjac co w porownaniu z litowcami jest tuz atrakcyjne.

Ale to przecież SĄ litowce, te A123. Sami tak piszą ;)
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008   

i w tym momecie runela cala moja teoria ;P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group