ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Samoczynne wyłączanie się roweru.
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015   

Jesli start pomiaru zaczynasz od 38 V to bateria juz wykazuje wyladowanie rzędu 25-30 %. Musisz to uwzgledniac w wyniku.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
leoxxx 
stażysta
leoxxx


Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 118
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015   

Przy 36.6 wyłączą się.
CZyli BMS wadliwy oraz sama bateria dużej pojemności już nie ma z 38V do 36,6 Vzajęło jej ok 50 min.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015   

Skoro rozładowałeś ~50Wh (60watt x 50min) o 1.5V to bateria teoretycznie ma ponad 300Wh (42V - 30V = 12V, 12V/1.5V = 8 x 50wat = 400Wh)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015   

Ten 'dobry' wynik jest tylko na papierze bo :
Zaczął ladowac od 38V a nie od 42V
Bateria/BMS padla przy 36,6V i prądzie rzędu 1,8 A !!!
Wydajnosc baterii przy spadku o 1V przy napieciu 42V a przy 30 V jest zupelnie inna.
Nadal zastanawiajace jest to wyłączanie. Jakby wadliwy/inteligentny BMS wchodzil w tryb usypiania.....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
leoxxx 
stażysta
leoxxx


Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 118
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015   

Sprawdzę jeszcze jak to będzie przy naładowanej baterii. Jednak podejrzewam, że nie będzie rewelacyjnego wyniku. Przynajmniej powoli coś się wyjaśnia.
Bateria to jednak 15AH
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015   

bardziej prawdopodobne jest ze pewne ogniwo schodzi do poziomu dużo niższego niż inne(np 2.7) i odcina bms. albo przy wymianie ogniw coś spaprali(coś nie łączy i np 2 z 4ogniw rownolegle dzialaja)albo bms jest uszkodzony
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015   

Jak naladujesz aku do 42 V odstaw ja na 2 dni i ponownie zmierz napiecie, bo byc moze przy okazji ma uplywnosc.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015   

WojtekErnest napisał/a:
Ten 'dobry' wynik jest tylko na papierze bo :
Zaczął ladowac od 38V a nie od 42V.....

Wiem, nie dokończyłem wczorajszego postu. Moja propozycja
Naładować na "maxa" baterię sprawdzając jakie jest końcowe napięcie z ładowarką i bez. Po godzinie ponownie sprawdzić napięcie. Jeżeli napięcie spadnie (na w pełni naładowanej baterii powinno być bez zmian), ponownie naładować na "maxa" baterię i po godzinie porównać spadki napięcia. Jeżeli spadek napięcia jest taki sam może być złe ogniwo lub BMS. Jeżeli spadek napięcia jest mniejszy ponownie ładowałbym baterię bo być może są rozjechane ogniwa i któreś są niedoładowane i takie "dobalansowanie/doładowanie" być może pomoże.
Po 24 godz jak pisze WojtekErnest sprawdź ponownie napięcie i jeżeli jest takie same jak dzień wcześniej spróbuj maksymalnie (w ten sam sposób jak wcześniej) rozładować baterię przy jakim napięciu wyłączy ci się bateria. Jeżeli przy 36.6V wyłączy się bateria, to stawiałbym na BMS, jeżeli jednak na wyrównanej baterii będzie to niższa wartość stawiałbym na celę.
Osobiście postawiłbym na wadliwą celę.
Jeszcze jedno. Jeżeli nie posiadasz miernika który przy napięciu 42V ma 2 miejsca po przecinku (41.01v - 41.99V) zrób sobie dzielnik napięcia 1-2Mom tak by na niższym zakresie miernika np. 20V móc zmierzyć dwa miejsca po przecinku, odpowiednio przeliczając pomiar.
 
 
leoxxx 
stażysta
leoxxx


Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 118
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015   

Kolejny test:
Napięcie początkowe 41,3V
Podłączyłem 3 żarówki halogenowe 20w 12 V połączone szeregowo.
Odcięło przy 36,6V w czasie 2,4h

Następny test:
Znowu naładuje i odczekam 48h


Chyba można stwierdzić, że jednak jakieś ogniwa są uszkodzone. Pewnie gdybym przetestował starą baterie, w ten sposób to otrzymał bym ten sam rezultat.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015   

No tak, jesli 1,5 A powoduje taki spadek i jeszcze odcinanie przy 36 V to 'cud' ze dalo się jeździć na takim pakiecie. W zasadzie to go trzeba juz rozebrać i :
- odlaczyc bms
- sprawdzic przy napieciu 36 V jakie napiecie jest na kazdym segmencie
- tam gdzie najnizsze szczególnie dokładnie sprawdzić połączenia równolegle.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
leoxxx 
stażysta
leoxxx


Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 118
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015   

Bardzo dziękuje za pomoc. Tą robotę powinien wykonać producent, w końcu jeszcze mam gwarancję (fakt wymienił baterię ale na wadliwą ;/). Na razie poczekam na kolejna baterię i zobaczę co dalej będzie.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

A ten producent baterii to jest krajowy czy zagraniczny ? Bo piszesz ze ogniwa lezaki a jednoczesnie gwarancja ? Z drugiej strony pojemnosc robia od 9Ah do 15Ah. Jesli mialo byc 15Ah to raczej nie 10S5P. Czyli ciekawe co to za RZEcZYWISTE ogniwa. Powodzenia.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
leoxxx 
stażysta
leoxxx


Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 118
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

To jest producent roweru. Rower jest jeszcze na gwarancji więc wysłał baterię, która leżała nie używana rok, a może więcej, sam dokładnie tego nie wiedział. Naładował, przejechał 10km, działa, wiec pewnie wysłał przekonany, że będzie ok. Przyśle kolejną to w najgorszym wypadku z dwóch zrobię jedną :)

Prawdzie powiedziawszy to co jakiś czas jakaś awaria, sterownik spalił się dwa razy, aczkolwiek przyczyną była lampka, która do tego doprowadzała. Panel też został wymieniony. Fabryczne opony to jakaś tragedia cały czas się przebijały. Ogólnie bateria działała dobrze 15 miesięcy. Zostało przejechane ok 7000 km. W tym czasie mogło być ok. 150-180 ładowań, czyli sporo poniżej limitu.
 
 
leoxxx 
stażysta
leoxxx


Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 118
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015   

Dostałem nową(kolejną) baterię. Działa wyśmienicie. W teście rozładowywanie 60W halogenami wypadała bardzo dobrze - ponad 10 godzin. Bardzo dziękuje za znalezienie problemu, zaangażowaniu w jego rozwiązywaniu oraz szybkości w jakim to wszystko nastąpiło:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group