Przeróbka bms 10s na 7s |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015 Przeróbka bms 10s na 7s
|
|
|
Tak wygląda mój bms:
Muszę się pozbyć tych kontaktów pomiarowych zaznaczonych na czerwono. Czyli wyłączyć pomiar 3 ostatnich cel. Ma to pracować z 7 celami.
Da się? |
|
|
|
|
MaroX
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2012 Posty: 44 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015
|
|
|
Nie jestem elektronikiem i nie wiem czy mój koncept jest do zrealizowania.
Ale może udało by się bez usuwania punktów pomiarowych, wykorzystać je do zdublowania pomiaru którychś z 7miu wcześniej zmierzonych cel.
Np mierzysz 1-7 za pomocą istniejących kontaktów a resztę wykorzystujesz do ponownego pomiaru 1-3 albo do ponownego pomiaru 5-7 ?? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015
|
|
|
Głupie pytanie, probowales sprawdzić czy 7s zadziała na takim bms? Ja uzywam bmsow które są uniwersalne i np 13s może pracować na 10s, może twój jest taki sam |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Ja uzywam bmsow które są uniwersalne i np 13s może pracować na 10s, |
To oznacza że jesli pakiet jest 13 S a ostatnie 3 nie są kontrolowane/przerwa kabla, złe napiecia (na tych 3) to BMS tego nie zauważy.
Nie jest to zaleta |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015
|
|
|
Na 7s nie działa. Po podpięciu obciążenia napięcie spada do zera. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: |
To oznacza że jesli pakiet jest 13 S a ostatnie 3 nie są kontrolowane/przerwa kabla, złe napiecia (na tych 3) to BMS tego nie zauważy.
Nie jest to zaleta |
Zawsze można wykluczyć przerwy kabla itp jak się zrobi wszystko porządnie Ale w najbliższym czasie przetestuje jak się zachowa ten bms gdy w trakcie obciazenia się ostatnie S'ki wypną Dla mnie prostota działania i uniwersalność jest zaletą. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015
|
|
|
Jak patrzę na niego to raczej nie da się usunąć 3 cel żeby działał. Przynajmniej ja nie potrafię. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
Też przyglądałem się tym trzem scalaczkom i każdy ma jakoś inaczej podłączone elementy. Chyba trzeba sobie ten konkretny model odpuścić. Kupię bms 7s Ma ktoś na zbyciu? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
Jeszcze nie koniec. Rozebrałem to do końca i z tyłu są chyba te zbędne elementy.
Co trzeba wywalić i zmienić? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
Dobre pytanie...
Jakby był schemat... |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
W ogóle schematy BMS- w by nam się przydaly bo to wiecej wyjasni niz zgadywanie jak dzialaja niektore modele .... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
Za dużo z tym BMSie scalaków. Ja przerabiałem BMSy 20s -> 17s i 16s-> 14s i tym podobne to wywalałem te elementy co zaznaczyłeś mniej więcej i działało bdb. Z tym, że modele bmsów były tak jakby prostsze w budowie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
O właśnie. Te co są z transoptorami ( sprzedawane przez kolegę qaz33) można podobno przerobić zwierając transoptory niepotrzebnych kanałów i to je wyłącza. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
Skoro zwieranie je wyłącza tzn ze jesli ogniwo ma zwarcie/0V to BMS tego nie zauwazy...
Chyba ze zwierac nalezy od drugiej strony. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015
|
|
|
Chyba chodziło o inny rodzaj zwarcia elementu
Spróbuję wylutować trzy ostatnie scalaczki pięcionóżkowe i zobaczę, czy to ruszy, bms i tak do wywalenia, chyba, że ktoś chce to kupić, póki jeszcze jest nie ruszany |
|
|
|
|
|