ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka bms 10s na 7s
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Mar, 2015   Przeróbka bms 10s na 7s

Tak wygląda mój bms:



Muszę się pozbyć tych kontaktów pomiarowych zaznaczonych na czerwono. Czyli wyłączyć pomiar 3 ostatnich cel. Ma to pracować z 7 celami.
Da się?
 
 
MaroX 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 44
Skąd: Krakow
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015   

Nie jestem elektronikiem i nie wiem czy mój koncept jest do zrealizowania.
Ale może udało by się bez usuwania punktów pomiarowych, wykorzystać je do zdublowania pomiaru którychś z 7miu wcześniej zmierzonych cel.
Np mierzysz 1-7 za pomocą istniejących kontaktów a resztę wykorzystujesz do ponownego pomiaru 1-3 albo do ponownego pomiaru 5-7 ??
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015   

Głupie pytanie, probowales sprawdzić czy 7s zadziała na takim bms? Ja uzywam bmsow które są uniwersalne i np 13s może pracować na 10s, może twój jest taki sam
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015   

atomek1000 napisał/a:
Ja uzywam bmsow które są uniwersalne i np 13s może pracować na 10s,

To oznacza że jesli pakiet jest 13 S a ostatnie 3 nie są kontrolowane/przerwa kabla, złe napiecia (na tych 3) to BMS tego nie zauważy.
Nie jest to zaleta :-(
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Mar, 2015   

Na 7s nie działa. Po podpięciu obciążenia napięcie spada do zera.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015   

WojtekErnest napisał/a:

To oznacza że jesli pakiet jest 13 S a ostatnie 3 nie są kontrolowane/przerwa kabla, złe napiecia (na tych 3) to BMS tego nie zauważy.
Nie jest to zaleta :-(

Zawsze można wykluczyć przerwy kabla itp jak się zrobi wszystko porządnie ;) Ale w najbliższym czasie przetestuje jak się zachowa ten bms gdy w trakcie obciazenia się ostatnie S'ki wypną :razz: Dla mnie prostota działania i uniwersalność jest zaletą.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015   

Jak patrzę na niego to raczej nie da się usunąć 3 cel żeby działał. Przynajmniej ja nie potrafię.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

Też przyglądałem się tym trzem scalaczkom i każdy ma jakoś inaczej podłączone elementy. Chyba trzeba sobie ten konkretny model odpuścić. Kupię bms 7s :D Ma ktoś na zbyciu? :D
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

Jeszcze nie koniec. Rozebrałem to do końca i z tyłu są chyba te zbędne elementy.



Co trzeba wywalić i zmienić?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

Dobre pytanie...
Jakby był schemat...
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

W ogóle schematy BMS- w by nam się przydaly bo to wiecej wyjasni niz zgadywanie jak dzialaja niektore modele ....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

Za dużo z tym BMSie scalaków. Ja przerabiałem BMSy 20s -> 17s i 16s-> 14s i tym podobne to wywalałem te elementy co zaznaczyłeś mniej więcej i działało bdb. Z tym, że modele bmsów były tak jakby prostsze w budowie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

O właśnie. Te co są z transoptorami ( sprzedawane przez kolegę qaz33) można podobno przerobić zwierając transoptory niepotrzebnych kanałów i to je wyłącza.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

Skoro zwieranie je wyłącza tzn ze jesli ogniwo ma zwarcie/0V to BMS tego nie zauwazy...
Chyba ze zwierac nalezy od drugiej strony.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Mar, 2015   

Chyba chodziło o inny rodzaj zwarcia elementu ;)
Spróbuję wylutować trzy ostatnie scalaczki pięcionóżkowe i zobaczę, czy to ruszy, bms i tak do wywalenia, chyba, że ktoś chce to kupić, póki jeszcze jest nie ruszany ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group