|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
KTM Electric Flite |
Autor |
Wiadomość |
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | jak połączysz z innym równolegle to się to 0.04V brakujące samo wyrówna |
OK, w takim razie spinam ten pakiet razem i biorę się za resztę roboty. Powiedz mi tylko jeszcze w jaki sposób powinienem się troszczyć o tę jedną celę. Po kolejnym ładowaniu sprawdzić jak wygląda z nią sytuacja? Jeśli by z nią coś było nie tak to domyślam się że ona będzie powodowała większe zużycie innych ogniw z którymi jest połączona równolegle. Dobrze myślę? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
no od razu to się na pewno nic nie stanie, ale po kilku ładowaniach trzeba porównać jak się ma ta sekcja ogniw w porównaniu do innych. Mierzy się zawsze bezpośrednio po rozładowaniu (przez BMS albo po alarmie) oraz po zakończonym ładowaniu. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
AdamM napisał/a: | tas, zrobiłem teraz jak mówisz. Nie wiem dlaczego ale ładowarka nie chce ładować tego ogniwa. Zgłasza że jest FULL. Napięcie na nim to 4.14V... |
w trakcie ladowania ma 4.20 a po wylaczeniu ladowarki ma 4,14. Albo ma uplywnosc albo sporo mniejsza pojemnosc. Odstawiona na kolejne 24 godz trzyma napiecie ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015
|
|
|
Ale to po kilku przejażdżkach może wyjść, że coś jest nie tak. Gdyby traciła napięcie stojąc 24h to byłaby totalnym złomem. Mam pakiet z uszkodzoną celą i specjalnie nie straciła napięcia po paru miesiącach stania |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015
|
|
|
Tak, zdaję sobie sprawę. Pytanie czy taka cela w pakiecie grozi mi zniszczeniem cel z nią spiętych równolegle. Z tego co tas wyżej wspomniał przynajmniej na początku nie powinno być problemu. Skoro tak to włączę ją jeszcze dzisiaj do balansowania (wciąż trzyma wczorajsze napięcie), może to coś da. A jutro zepnę pakiet i zobaczę wreszcie czy mi chociaż silnik rusza po podpięciu sterownika i manetki. Bo wiosna coraz bliżej a rower w proszku.
Myślę że po paru rozładowaniach i ładowaniach okaże się co myśleć o tej celi i najwyżej się wymieni ten akumulator albo jeśli będę miał siłę na dodatkowe kłopoty to samą celę. |
_________________ KTM Electric Flite - wciąż w budowie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015
|
|
|
ona nie zepsuje reszty cel równoległych, po prostu ta sekcja może mieć mniejszą pojemność. Wyjdzie po kilkunastu pierwszych cyklach. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015
|
|
|
Zepsuje tylko w momencie gdy ulegnie całkowitemu uszkodzeniu i spadnie do 0Volt, wtedy pociagnie ze sobą zrónoleglone. W przypadku gdy tylko troszke się różni nie będzie żadnego klopotu. |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015
|
|
|
W takim razie jutro spinam wszytko i sprawdzam czy coś w ogóle ruszy.
A następnie trzeba się brać za pudło... póki co koncepcja jest z laminowaniem. Zobaczymy jak to wyjdzie.
EDIT:
Po 120min balansowania cella dociągnęła do 4.20V. |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015
|
|
|
Pytanie odnośnie sterownika.
Infineon 33A, 36V 48V
Podpiąłem do niego baterię. Na razie nie mam podłączonej stacyjki - jej przewód na sztywno zwarty do plusa. Mam 5V na manetce, jest także 5V na Hallach (na jednym trochę mniej?). Podpiąłem przewody fazowe do silnika (halle nie podpięte), mimo dania gazu na manetce zero reakcji. Próbowałem zamieniać przewody fazowe ale bez efektu. Bez halli też powinien okazać jakieś znaki życia?
Próbowałem też podpinać miernik do przewodów fazowych i kręcić manetką - 0V. Jedyny pomysł jaki mi przychodzi to to że silnik blokuje PAS. Ale patrząc po opisie to nie bardzo wiem jak go wyłączyć...
Cytat: | Opis szczególowy wyprowadzeń:
1. Zielony, Niebieski, Zólty - zasilanie silnika
2. Czarny, Czerwony, Zielony, Niebieski, Żólty - czujniki Halla
4. Czarny GND, Czerwony +5V, Niebieski lub zielony SYGNAŁ. Przewód posiada [Biały wtyk] - manetka.
5. 2x Biały, 2x Czarny - Hamulec - Sygnał z klamek hamulcowych. Biały + Czarny na każdą z klamek.
6. Czarny GND, Czerwony +5V, Niebieski SYGNAŁ [Czarny wtyk] - system PAS
7. Czarny, Biały - Ogranicznik prędkości - Należy zastosować przycisk On/Off
8. Żólty, Żółty - włączenie hamowania regeneracyjnego. Jeśli przewody żółte są połączone, to używając hamulców (zwierając jedną z par czarny i biały) silnik nie tylko się wyłączy, ale także zacznie hamować z odzyskiem.
9. Czerwony, Czarny - Zasilanie glówne z akumulatorów.
10. Czerwony - stacyjka. Przykładając na przewodzie PLUS z baterii (24V, 36V, 48V) - możemy włączać lub wyłączać sterownik. Fabrycznie przewód jest podłączony do zasilania i sterownik jest zawsze wlączony. Jesli podłączysz ten przewód poprzez przycisk (np. przy manetce) to ten przycisk będzie pełnił funkcje stacyjki. |
A może chodzi o coś innego? |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015
|
|
|
No to próbuję zrobić diagnostykę sterownika.
Rezystancja między minusem a fazami:
- Żółta 9.9 KΩ,
- Zielona 7.9 KΩ,
- Niebieska 9.9 KΩ.
Rezystancja między plusem a fazami:
Ciężko to pomierzyć bo w trakcie pomiaru rezystancja rośnie. Jednak zielona faza wydaje się mieć oporność mniejszą około o ~2KΩ od reszty.
Napięcia na Hallach:
- Żółty 5V,
- Zielony 5V,
- Niebieski 5V,
- Czerwony 4.7V.
Na manetce jest 5V pomiędzy czarnym i czerwonym oraz pomiędzy czerwonym i niebieskim.
Czyżby nierówna rezystancja na fazach wskazywała na awarię tranzystorów? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015
|
|
|
Mało prawdopodobne, różnica rezystancji musi być gigantyczna, a nie jakieś marne 20%
Nie powinno być miedzy sygnałami halli i manetki żadnych napięć. Coś źle mierzysz.
Podłącz wszystko tak jak ma być podłączone (upewnij się, że WSZYSTKIE kabelki są połączone w złączkach kolorami zgodnie czarny - czarny, zółty - zółty, niebeiski - niebieski, czerwony - czerwony itd itd), odłącz kabel stacyjki od PLUSA, zamontuj tam włącznik i jazda:
1. Czy po podłączeniu stacyjki włącza się 5V na zasilanie halli/manetki? (czarny i czerwony)
2. Czy po włączeniu zasilania ruch manetki powoduje jakiś dźwięk z silnika (np ciche jednorazowe "cyknięcie")
3. Czy ruch manetki powoduje pojawianie się zmiennego napięcia 0.8V - 4.2V na przewodzie sygnałowym? (Wepnij się multimetrem w złączki)
4. Czy po włączeniu sterownika kręcenie kołem ręką (POWOLI - 5mm/sek!!) powoduje sokowe napięcie 0V <->5V na przewodzie sygnałowym każdego z czujników halla? (wepnij się w złączkę multimetrem)
Awaria sterownika jest jak najbardziej możliwa, ale 10x bardziej prawdopodobny jest błąd w instalacji, a jeśłi tak jest to się uda znaleźć |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015
|
|
|
AdamM napisał/a: | Podpiąłem przewody fazowe do silnika (halle nie podpięte), mimo dania gazu na manetce zero reakcji. |
To nie dziwota, że nie działa. Bez halli nie będzie |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015
|
|
|
OK, za wcześnie zacząłem bawić się w diagnozy.
Zlutowałem dzisiaj przewody fazowe i halle i wygląda na to że nie ma problemu. Wcześniej testowałem bez halli, wydawało mi się że bez nich też "jakoś powinno działać". Ale może to była przyczyna... A może coś nie stykało z fazami? Nie wiem, po polutowaniu działa. Dzięki za pomoc!
EDIT:
Adam Wysokiński napisał/a: | AdamM napisał/a: | Podpiąłem przewody fazowe do silnika (halle nie podpięte), mimo dania gazu na manetce zero reakcji. |
To nie dziwota, że nie działa. Bez halli nie będzie |
To ja nie wiem skąd mi się to wzięło że powinno tylko jakoś mniej płynnie... Grunt że problem rozwiązany i można działać dalej. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015
|
|
|
Powoli, po ścianie ... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|