ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
KTM Electric Flite
Autor Wiadomość
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015   

AdamM napisał/a:

Adam Wysokiński napisał/a:
AdamM napisał/a:
Podpiąłem przewody fazowe do silnika (halle nie podpięte), mimo dania gazu na manetce zero reakcji.

To nie dziwota, że nie działa. Bez halli nie będzie

To ja nie wiem skąd mi się to wzięło że powinno tylko jakoś mniej płynnie... Grunt że problem rozwiązany i można działać dalej. :)


W sumie tyle się mówi o pracy bezczujnikowej że też byłem przekonany że jest to możliwe ale ostatnie testy wykazały że tak jak u Ciebie, nic się nie dzieje ;]
Może to kwestia sterownika
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015   

Ja mam ten właśnie sterownik i nie potrafi pracować bez halli. W sumie szkoda ale taki już jest
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015   

Tez go odpalam kumplowi po upaleniu jego starego , jak sie okazuje mial wykrecone przewody w osi to jeden hal polaczony zaraz u wyjscia i silnik ruszyl w sumie chyba jeden z hali wciaz jest naderwany lub ma przebicie bo silnik krzyczy strasznie i po 2 , 3s sie wylacza automatycznie , boje sie otwierac silnik ale chyba bedzie trzeba
 
 
AdamM 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 83
Skąd: Chorzów/Częstochowa
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015   

Zrobiłem sobie wczoraj przejażdżkę na niestety, dość prowizorycznie zmontowanej konstrukcji. Wrażenia bardzo fajne. Chociaż boję się że w przyszłym sezonie trzeba będzie budować coś mocniejszego. :mrgreen:

Wyszło kilka problemów przy montażu.
1. Podkładki "blokujące z uchem", nie za bardzo mają jak działać w tej ramie. Nie zapierają się o nic.
2. Niestety po daniu podkładek z obu stron trzeba ramę trochę rozginać żeby włożyć silnik. Może jednak warto z nich zrezygnować skoro i tak o nic się nie zapierają.
3. Standardowych nakrętek też nie da się dokręcić do końca bo otwór na nie jest zbyt wąski, ostatecznie na same testy nakręciłem je "do góry nogami".
4. Odkręciłem hamulec tarczowy bo minimalnie tarł mi o silnik. Niby można było dać podkładkę ale wie wiem czy wtedy tarcza by dobrze leżała w szczękach no i jeszcze bardziej bym musiał naciągnąć ramę żeby wcisnąć w nią koło. Chyba skończy się tak że na przodzie będzie tarcza a z tyłu v-brake.
5. No i coś co mnie chyba najbardziej martwi. Przy obracaniu się silnika (gdy przekręcę manetkę) zauważalne jest bicie wolnobiegu na boki. Coś w tym stylu:



Ogólnie rzecz biorąc obręcz wygląda w porządku, tak samo ośka. Jak się temu przyjrzałem to wygląda to trochę jakby obudowa silnika w miejscu gdzie się zbliża do wolnobiegu też trochę chodziła na boki... Natomiast przy samym kręceniu pedałami wydaje się być OK. Muszę się zastanowić co można z tym zrobić.
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015   

U mnie też nie jest idealnie osiowo ale przecież nie ma to żadnego wpływu na działanie czegokolwiek :roll:
A podkładki z uchem lepiej zamontuj. To nie jest torque arm, nie wiem dlaczego uważasz że mają blokować oś. Nie blokują, tylko zabezpieczają że jak zlekceważysz dociąganie śrub i to olejesz to w przypadku wystąpienia wyrobienia w ramie to one się zakleszczą i z dużą szansą nie pozwolą na obrót osi. Cała siła opiera się na dociągnięciu tych śrub, przecież zaraz po zmontowaniu bajka trzeba je dociągać co kilometr podczas pierwszej jazdy, tożto oczywiste (tak jak szprychy)

Uchwyt na szybkozamykacz w ramie na osi jest mały i przygotowany na oś okrągłą. Jak pchasz w ramę oś M14 to chyba oczywiste, że źle leży. Bierzesz pilnik i cieniujesz otwór tak, by lepiej pasował do owalnego przekroju osi silnika. Wtedy wszystko pasuje, tarcza hamulca się podnosi o 3mm, idealnie trafia w okładziny.
Dodatkowo cześć ram ma kołnierz od wewnętrznej strony haka do mocowania osi szybkozamykacza (część tulei w piaście). To też wywalasz i szlifujesz do równa wtedy się podkładka z uchem przysuwa do ramy i układa do niej równolegle, a nie tak jak masz teraz trzyma się na 50% swojej powierzchni i tylko czeka na wyślizgnięcie się kiedy wszystko zacznie pracować.
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
AdamM 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 83
Skąd: Chorzów/Częstochowa
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015   

Właśnie na chwilę obecną to te podkładki z uchem wcale nie wyglądają tak jakby miały się o coś zakleszczyć w razie wyrobienia w ramie. Trochę za duża odległość ucha od ramy. Może gdyby rzeczywiście coś wyszlifować było by lepiej, będę musiał się temu przyjrzeć. Albo zrobić swoją wersję podkładki z uchem w innym miejscu.

Trochę nie podoba mi się pomysł z tym szlifowaniem bo rower miał z założenia mieć możliwość powrotu na zwykłe koło bez silnika. Ale przyjrzę się temu jeszcze raz i pomyślę.
_________________
KTM Electric Flite - wciąż w budowie
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015   

No właśnie temu nie sięgają bo masz tam ten kołnierz.
I poza tym jaki powrót do roweru? Spójrz prawdzie w oczy, ebajkowanie to jest droga jednokierunkowa ;)

P.S. takie zmiany i szlifowanie nie ma związku z powrotem do rowerownia
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
AdamM 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 83
Skąd: Chorzów/Częstochowa
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015   

Cezar38 napisał/a:
I poza tym jaki powrót do roweru? Spójrz prawdzie w oczy, ebajkowanie to jest droga jednokierunkowa ;)


Muszę przyznać że po pierwszej przejażdżce jedyny powód jaki widzę żeby wracać na zwykły rower to obozy rowerowe gdzie nie ma jak go naładować. Trzeba go pchać przez jakieś odludzia itd. Na co dzień, w mieście, rzeczywiście nie ma to żadnego sensu. ;)

Cezar38 napisał/a:
P.S. takie zmiany i szlifowanie nie ma związku z powrotem do rowerownia

Nie spodziewać się żadnych problemów z powrotem do normalnego koła i szybkozamykacza?
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015   

No ale jakich niby, wyszlifowanie to kilka milimetrów koło w górze, powrót do roweru rozwiązują 2 podkładki M6 pod adapterem zacisku hamulca.
Naprawdę, nie ma się co bać tego szlifowania ramy, nic nie szkodzi, nic nie przeszkadza, a zwiększa bezpieczeństwo i bezawaryjność ebajkowania w ogromnym stopniu. Ludziom szkoda symbolicznie wyszlifować ramy badziewia co chodzi po allegro za max 500zł (i potem się czyta że silnik wypadł z ramy ojejku nie wiem czemu), a ryzykują życiem czy przynajmniej zdrowiem, kosztami awarii sterownika i silnikiem za kilkaset zł jeżdżąc na napędzie z połową osi poza hakiem "bo może kiedyś wrócę do roweru" :wink: .
NIKT nie wraca i już NIGDY nie patrzy na zwyczajny rower jako na jakąkolwiek kuszącą alternatywę dla powrotu gdziekolwiek.
No i gdzie tu logika się pytam :P
_________________
Bike MK2 6500W
Ostatnio zmieniony przez Cezar38 Pon 20 Kwi, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

Cezar38 napisał/a:
NIKT nie wraca i już NIGDY nie patrzy na zwyczajny rower jako na jakąkolwiek kuszącą alternatywę


O kurcze to już się boję że wdepnę i powrotu nie będzie.
Muszę też się zastanowić nad swoim projektem czy jestem na to gotowy :mrgreen:

Z Malucha w Mercedesa szybko sie przesiądziesz, gorzej jak masz z Mercedesa do Malucha sie przesiadać i przyzwyczajać :mrgreen:

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group