ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Używany zestaw e-bike
Autor Wiadomość
TomekB 
początkujący


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   Używany zestaw e-bike

Witam wszystkich gorąco.

Od dawna interesuje rowerami elektrycznymi, ale budowa czy też kupno takiego porządnego roweru to niemałe pieniądze.

Jest na allegro używany zestaw do budowy elektrycznego roweru być może do kupienia za niecałe 500 zł.

Zestaw z roweru Hercules IDOS ma w komplecie baterię i całą resztę potrzebnych rzeczy.
Tylko że silnik ma tam tylko 180W. Czy to w ogóle ma sens z takim silnikiem ?

Dodam, że interesuje mnie jazda ze wspomaganiem pedałowania, na ogół do 10km dziennie, ale mam też sporą górkę i nie wiem czy taki silnik mi w ogóle wspomoże podjazd.

Pozdrawiam
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Za 500zł nawet z niedużą, ale sprawną baterią to nie jest duży koszt (choć na granicy opłacalności bo ten silnik to jest stary typ DC, już takich nie ma). Jeśli taki budżet to być albo nie być ebajka - spokojnie można kupić. Szału nie będzie, 25km/h uda się wykręcić i w sumie tyle.
Chociaż, jeśli mogę doradzić, lepiej wyjdziesz jeśli teraz zrezygnujesz z zakupu i dozbierasz niewiele więcej na coś lepszego.
Silnik 250W na tył kupisz jakiegoś nowego chińczyka za 380zł na alledrogo. Sterownik 120zł, manetka 30zł, 3 aku żelowe + ładowarka 450zł. Wyjdzie drożej, ale można nazwać taki zestaw startowym i rokującym jakąś rozbudowę.
Pamiętaj, że tanie mięso to psy jedzą (po kątem używanych elementów z demobilu technicznego) i to co wydaje się tanie na początku inwestycji bardzo często lubi być pod koniec 3x droższe :) , a niestety emocje i perspektywa mocno utrudniają rozsądne wybory.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
TomekB 
początkujący


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Na allegro jest też zestaw za 370 zł. Koło 28" z silnikiem BLDC 24V 250W, sterownikiem, wskaźnikiem, czujnikiem pedałowania, okablowaniem. Ten zestaw jest bez aku i ładowarki. W tym przypadku musiałbym dokupić aku żelowe (bo tańsze), a w poprzednim zestawie jest zgrabny aku lion, ale też bez ładowarki. Zresztą tak naprawdę mimo, że na zdjęciu świecą mu pełne naładowanie nie wiadomo co jest wart ten akumulator. Równie dobrze może to być padlina za 500 zł.

BTW. Robiłem symulacje tego pierwszego zestawu i wychodzi mi, że pod kilku procentowe wzniesienie to już nie da rady podjechać bez pedałowania.

I jeszcze dodam, że nie ważne jaką prędkość to osiągnie. Najważniejsze jest dla mnie wspomaganie przy podjazdach.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Wybierz ten zestaw na 24V 250W, tylko upewnij się, że z silnika wychodzi 3 kabelki fazowe i 5 kabelków od czujnika halla (czyli w sumie 8szt).
Potem tylko kupić 2 lub 3szt akumulatorów żelowych, ale nie byle jakich tylko wskazanych i będzie fajny tani zestawik.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
TomekB 
początkujący


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Z tego co widzę na zdjęciach to wtyczka silnika ma 3 piny. Zresztą sam zobacz.
http://allegro.pl/kolo-si...5236166004.html
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

No jest. Czyli to silnik bez czujnikowy. Czyli jeśli kiedyś będziesz chcieć podnieść napięcie z 24 do 36V (zazwyczaj większość osób to robi - wymiana sterownika lub pozostawienie tego co jest i nadzorowanie napięcia akumulatorów) to będzie trzeba mniej katować silnik na podjazdach (bardziej wspomagać). No ale i tak będzie to w miarę rozsądny zestaw.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
TomekB 
początkujący


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Jeszcze jedna sprawa. W komplecie nie ma manetek hamulców. To duży problem ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

kosztują 30zł po sklepach (czy jakoś tak).
Nie trzeba, ale się przydają, bo wspomaganie się nie wyłącza od razu tylko przejedziesz jeszcze pare metrów i fajnie, jak silnik od razu przestaje pracować kiedy Ci jakieś auto zajedzie drogę.
Może na 250W silniczku to jeszcze nie ma bólu i jakoś się umęczy bez tego, ale np na 500W czy 1000W (bo są tacy, co używają wspomagania nawet na >1000W :shock: ) to już igranie z losem.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
TomekB 
początkujący


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Ok. Kupione.
Wiadomo, że szału nie ma z tym zestawem, ale najtrudniej zacząć jakieś hobby, a później już pójdzie z górki :)

Dzięki za pomoc.
 
 
TomekB 
początkujący


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015   

Przyszła paczka.

Pierwsza sprawa to przewody do manetek hamulców. Są obcięte dwa przewody, po 3 żyły w każdym. Dlaczego tam są 3 żyły ? Czy taka manetka hamulca nie ma po prostu styku on/off ?

I druga sprawa. Kontroler który mam w tym zestawie to KZQW22A. Na necie praktycznie brak informacji o nim. Jedynie na niemieckim forum o nim wspominają, ale mimo, że nie znam niemieckiego to chyba nie wyrażają się o nim zbyt pochlebnie.

I jeszcze trzecia sprawa. Ten kontroler ma niby ograniczenie prędkości do 25 km/h. Co się stanie jeśli na pedałach pojadę szybciej. Czy silnik będzie mnie hamował ?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015   

Silnik się wtedy wyłączy, hamował czyli zachowywal jak prądnica nie będzie.

A co do manetek to pewnie jest jakiś pin do swiatel podłączenia. Uzyskaj od sprzedawcy informacje jak to podłączyć bo powinienes cały schemat dostać
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015   

Hamulce mogą być na hallotronach, a nie na włączniku. Podłącza się podobnie, tylko trzeba podać 5V z kontrolera na klamki. Typowo: czerwony +5V, czarny - masa, pozostały do wejścia klamek hamulcowych kontrolera.
Tak szczerze, to ja ostatnio przestałem to podłączać. Po kiego mi to? W innych pojazdach nie ma takich wynalazków i ludzie jakoś jeżdżą ;) To tak, jakby po naciśnięciu hamulca w samochodzie, czy motocyklu gasł ci silnik :D
Jeśli kontroler jest w komplecie, to musisz go założyć, nie masz innej alternatywy ;)
Nie wiem jaki tam jest silnik, jeśli przekładniowy, to hamował cię nie będzie, jeśli DD, to będziesz miał minimalny opór.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015   

TomekB
Te obcięta kable 3 żyłowe to najpewniej PAS i manetka, hamulce to kable 2 żyłowe (on-off jak sądzisz) bo ich zadaniem jest odcięcie zasilania silnika a nie regulacja siły hamowania.Wprawdzie można by zrobić układ hamulcowy sterowany hallotronami ale chyba w bardziej rozbudowanej strukturze elektronicznej, nie takiej jaka jest w rowerze,tu to byłby niepotrzebny "bajer" i niepotrzebna komplikacja.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015   

Ja się spotkałem z klamkami hallotronowymi.
 
 
TomekB 
początkujący


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015   

No i jestem po pierwszej jeździe. Na razie ostrożnej, bo aku na bagażniku na razie zamontowane na słowo honoru.
Pierwsze wrażenie jest niesamowite i zarazem dziwne, bo rower po ruszeniu rwie się do przodu jak dziki. Na pewno muszę się przyzwyczaić do tego wspomagania. Natomiast przy prędkości powyżej 20-25 km, już chyba nie czuć wspomagania.

Na panelu nie wiem czy to jest wskaźnik naładowania aku, ale ciągle świeci mi LOW, a mierzyłem aku to ma 12,6 V każdy.

No i jutro do Castoramy po jakiś pojemnik na akumulatory.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group