ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Autor Wiadomość
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

Lepiej dać 12V, bo z 12V na 5v to już można kupić coś za 0,5$ wielkości 1/4 pudełka zapałek i schować w obudowie przetwornicy. Nie trzeba wybierać.
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

Daj na 12v bo 5v to można zawsze z powerbanku lub innych zabawek mieć.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

piwko7 napisał/a:
Panowie, gdzie znajdę rękawy, rurki termokurczliwe dużych rozmiarów >220mm szerokości.
Chce zabezpieczyć całą baterię w ten sposób.
Polecacie jakichś dostawców z ebay, alli ?
W Polsce ciężko coś takiego dostać.


Ja kupiłem tu:
https://www.aliexpress.co...2311.0.0.vR1DKQ
Płaciłem $ 8.99 za 1 metr z wysyłką. Przyszło w kilkanaście dni.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

Swoją droga dużo ludzi objeżdżało na forum wszelkie zabudowywanie akumulatorów (ze względu na odcięcie od swobodnego przepływu powietrza co powoduje szybsze grzanie ogniw ) a teraz wszyscy to stosują :grin:

Coś się jednak zmieniło w tym temacie ?

Czy ktoś porównywał temperatury pakietu pod obciążeniem w środku / na brzegach z i bez rękawa ?
 
 
irrs 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 274
Skąd: Poznan.
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

Zauwazylem dzis, ze w silniczku 9c mam chyba skrecona oske. Roznica plaszczyzn z jednej i drugiej strony to bedzie jakies 20 stopni. Wydaje mi sie, ze powodem moglo byc uzycie torque arma tylko z jednej strony i slabe dokrecenie osi. Pytanie co z tym robic? Czy oska jest wymienialna? Czy taka os moge 'odskrecic'? Czy moge tak uzytkowac ten silniczek stosujac odpowiednio dostosowane torque arm z dwoch stron? Czy bledem bylo stosowanie torque arm tylko z jednej strony, czy bledem bylo slabe dokrecene kola?
Stosujecie torque arm z obu stron dla silniczkow 9c?
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

Myślę że gdy z drugiej strony odpowiednio dopasujesz tourge arm'a to będziesz mógł spać spokojnie. :smile:
 
 
matys 
młodzik


Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

Witam Wszystkich Forumowiczów i proszę o pomoc :wink:

Właśnie skończyłem składać swojego pierwszego e-bajka na bazie Kross Evado 1.0

Silnik 9c 10x6, batka z Lipo Hardcase 20s2p, sterownik gt1500
Przy pierwszym uruchomieniu w trybie samonauki silnik zaczął się kręcić bez problemów w dobrym kierunku. Potrzymałem go tak 5 sekund następnie wyłączyłem zasilanie, rozpiąłem białe kabelki, włączyłem zasilanie i...nie ma reakcji na manetkę
Dokonałem jej sprawdzenia i tak: między czarnym a czerwonym 4,25V, między czerwonym a zielonym 0,72V i przy ruszaniu manetką zero zmian. Między czarnym z zielonym 3,5V
Manetka nowa, kciukowa

Zepsuta ?
 
 
piwko7 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 16 Gru 2016
Posty: 107
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

Dobrze podpiąłęs manetkę ? Zauważ ze gt1500 ma dwie takie same pary (czerwony, zielony, czarny).
Zeby sprawdzić manetkę podepnij czerwony do czerwonego, czarny do czarnego i wtedy mierz napięcie między białym od manetki i czarnym. Powinno się zmieniać ~0-5V.
_________________
Wykonam baterie Li-ion w dowolnej konfiguracji.
Szczegóły na PW.
 
 
matys 
młodzik


Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

zrobiłem tak jak napisałeś, napięcie zmienia się po 'dodaniu gazu'

faktycznie pomyliłem kostki, podpiąłem pod tą drugą czerwono-zielono-czarną i...po ruszeniu manetką silnik głośno chrobocze ale koło się nie kręci :roll:

dodam, że w trybie samonauki (połączone dwa białe) kręci się elegancko w dobrym kierunku

jakieś pomysły ?
_________________
Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

Nie zapisało się ustawienie samonauki
Zrób ponownie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
matys 
młodzik


Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

Zadziałało !

Dzięki Panowie !

Jak się ogarnę to wrzucę temacik z przeróbki ze zdjęciami.

Pozdrawiam.
_________________
Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 26 Sie, 2017   

Panowie jakiej grubości powinny być przewody do łączenia +- akumulator, BMS, sterownik, złącze ładowarki XLR.

Czy przewód AWG równy przewodowi AWG?
Przykładowo AWG 12 podają że prąd przewodzenia do 80A, na innej stronie że 30A a jeszcze inni wcale nie podają.
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017   

Do powyższego - czy takie przewody zasilające będą dobre - przewód 4mm2 pod obciążenie do 45A (dla GT1500)

Czy jest jakaś różnica między zwykłymi przewodami a silikonowymi z HK?
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017   

Ja bym brał to co podają na wiki czyli 30A.
Ponieważ to będą przewody przy których nie ma znaczenia czy są grube czy nie bo idą w skrzynce to ja bym brał minimum 8AWG , nie zapłacisz majątku a masz spokój. Mniejsze spadki napięcia, nie będą się grzały a czym cieplejsze tym spada max A które pociągną i spada ci sprawność całego układu.
Niech ci potem przyjdzie pomysł nadlewania bocznika do 55A i będziesz wszystko musiał przerabiać.
Weź sobie minimum 8AWG miękkich silikonów aby ładnie się układały, docinaj jak najkrócej.
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017   

A czy nie jest tak że korzyść z 8 AWG miała by sens dopiero wtedy gdybym wymienił również przewody wychodzące ze sterownika - na taki sam przekrój? Bo to nie będzie bezpośrednie połączenie tylko poprzez złącze XT60.

Zakładam że będzie to standardowa konstrukcja bez tuningu - a jak wiadomo te 45A może będzie może nie będzie - chwilowe do 4 sekund.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group