[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź |
Autor |
Wiadomość |
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Lepiej dać 12V, bo z 12V na 5v to już można kupić coś za 0,5$ wielkości 1/4 pudełka zapałek i schować w obudowie przetwornicy. Nie trzeba wybierać. |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Daj na 12v bo 5v to można zawsze z powerbanku lub innych zabawek mieć. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
klient
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lip 2017 Posty: 61 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017
|
|
|
piwko7 napisał/a: | Panowie, gdzie znajdę rękawy, rurki termokurczliwe dużych rozmiarów >220mm szerokości.
Chce zabezpieczyć całą baterię w ten sposób.
Polecacie jakichś dostawców z ebay, alli ?
W Polsce ciężko coś takiego dostać. |
Ja kupiłem tu:
https://www.aliexpress.co...2311.0.0.vR1DKQ
Płaciłem $ 8.99 za 1 metr z wysyłką. Przyszło w kilkanaście dni. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017
|
|
|
Swoją droga dużo ludzi objeżdżało na forum wszelkie zabudowywanie akumulatorów (ze względu na odcięcie od swobodnego przepływu powietrza co powoduje szybsze grzanie ogniw ) a teraz wszyscy to stosują
Coś się jednak zmieniło w tym temacie ?
Czy ktoś porównywał temperatury pakietu pod obciążeniem w środku / na brzegach z i bez rękawa ? |
|
|
|
|
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017
|
|
|
Zauwazylem dzis, ze w silniczku 9c mam chyba skrecona oske. Roznica plaszczyzn z jednej i drugiej strony to bedzie jakies 20 stopni. Wydaje mi sie, ze powodem moglo byc uzycie torque arma tylko z jednej strony i slabe dokrecenie osi. Pytanie co z tym robic? Czy oska jest wymienialna? Czy taka os moge 'odskrecic'? Czy moge tak uzytkowac ten silniczek stosujac odpowiednio dostosowane torque arm z dwoch stron? Czy bledem bylo stosowanie torque arm tylko z jednej strony, czy bledem bylo slabe dokrecene kola?
Stosujecie torque arm z obu stron dla silniczkow 9c? |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017
|
|
|
Myślę że gdy z drugiej strony odpowiednio dopasujesz tourge arm'a to będziesz mógł spać spokojnie. |
|
|
|
|
matys
młodzik
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 71 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017
|
|
|
Witam Wszystkich Forumowiczów i proszę o pomoc
Właśnie skończyłem składać swojego pierwszego e-bajka na bazie Kross Evado 1.0
Silnik 9c 10x6, batka z Lipo Hardcase 20s2p, sterownik gt1500
Przy pierwszym uruchomieniu w trybie samonauki silnik zaczął się kręcić bez problemów w dobrym kierunku. Potrzymałem go tak 5 sekund następnie wyłączyłem zasilanie, rozpiąłem białe kabelki, włączyłem zasilanie i...nie ma reakcji na manetkę
Dokonałem jej sprawdzenia i tak: między czarnym a czerwonym 4,25V, między czerwonym a zielonym 0,72V i przy ruszaniu manetką zero zmian. Między czarnym z zielonym 3,5V
Manetka nowa, kciukowa
Zepsuta ? |
|
|
|
|
piwko7
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 16 Gru 2016 Posty: 107 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017
|
|
|
Dobrze podpiąłęs manetkę ? Zauważ ze gt1500 ma dwie takie same pary (czerwony, zielony, czarny).
Zeby sprawdzić manetkę podepnij czerwony do czerwonego, czarny do czarnego i wtedy mierz napięcie między białym od manetki i czarnym. Powinno się zmieniać ~0-5V. |
_________________ Wykonam baterie Li-ion w dowolnej konfiguracji.
Szczegóły na PW. |
|
|
|
|
matys
młodzik
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 71 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017
|
|
|
zrobiłem tak jak napisałeś, napięcie zmienia się po 'dodaniu gazu'
faktycznie pomyliłem kostki, podpiąłem pod tą drugą czerwono-zielono-czarną i...po ruszeniu manetką silnik głośno chrobocze ale koło się nie kręci
dodam, że w trybie samonauki (połączone dwa białe) kręci się elegancko w dobrym kierunku
jakieś pomysły ? |
_________________ Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017
|
|
|
Nie zapisało się ustawienie samonauki
Zrób ponownie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
matys
młodzik
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 71 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017
|
|
|
Zadziałało !
Dzięki Panowie !
Jak się ogarnę to wrzucę temacik z przeróbki ze zdjęciami.
Pozdrawiam. |
_________________ Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 26 Sie, 2017
|
|
|
Panowie jakiej grubości powinny być przewody do łączenia +- akumulator, BMS, sterownik, złącze ładowarki XLR.
Czy przewód AWG równy przewodowi AWG?
Przykładowo AWG 12 podają że prąd przewodzenia do 80A, na innej stronie że 30A a jeszcze inni wcale nie podają. |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
Do powyższego - czy takie przewody zasilające będą dobre - przewód 4mm2 pod obciążenie do 45A (dla GT1500)
Czy jest jakaś różnica między zwykłymi przewodami a silikonowymi z HK? |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
Ja bym brał to co podają na wiki czyli 30A.
Ponieważ to będą przewody przy których nie ma znaczenia czy są grube czy nie bo idą w skrzynce to ja bym brał minimum 8AWG , nie zapłacisz majątku a masz spokój. Mniejsze spadki napięcia, nie będą się grzały a czym cieplejsze tym spada max A które pociągną i spada ci sprawność całego układu.
Niech ci potem przyjdzie pomysł nadlewania bocznika do 55A i będziesz wszystko musiał przerabiać.
Weź sobie minimum 8AWG miękkich silikonów aby ładnie się układały, docinaj jak najkrócej. |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
A czy nie jest tak że korzyść z 8 AWG miała by sens dopiero wtedy gdybym wymienił również przewody wychodzące ze sterownika - na taki sam przekrój? Bo to nie będzie bezpośrednie połączenie tylko poprzez złącze XT60.
Zakładam że będzie to standardowa konstrukcja bez tuningu - a jak wiadomo te 45A może będzie może nie będzie - chwilowe do 4 sekund. |
|
|
|
|
|