[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź |
Autor |
Wiadomość |
Ebisef
młodzik
Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 58 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 08 Lis, 2017
|
|
|
Jestem zwolennikiem właśnie silników wolnobieżnych i tylko takie dotychczas ujeżdżałem.
Jeśli chodzi o przyspieszenie to się zgodzę, na początku jest srogie a potem powoli dochodzi do swojej prędkości maksymalnej. Tas a jak wygląda wykres przyspieszenia w funkcji czasu dla silnika szybkiego?
Przyspieszenie cały czas rośnie? |
_________________ Popełniłem:
Poison 3kW
Kona Stinky Nine 3kW
Aktualnie rzeźbię Falcona
inst: ebisef |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 08 Lis, 2017
|
|
|
Są wykresy ogólnodostępne, znajdziesz
Odczuwalnie szybszy silnik przyśpiesza lepiej. Ale nie dlatego, że niby ma wyższy moment, bo nie ma, tylko dlatego, że przyśpiesza odrobinę słabiej ale robi to non stop i do większej prędkości. Dlatego w mocnych terenowych konstrukcjach im dynamiczniejsza jazda tym mniej korzyści jest z powolnego silnika. Mam tu na myśli odczucia praktyczne związane z przyśpieszeniem. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 11 Lis, 2017 Złączka ładowania 6V
|
|
|
Cześć, prośba o poradę. Szukam złączki wtyczki do czegośtakiego jak na zdjęciu. Jest to chiński samochodzik na aku 6v 7,2 A. Wtyczka ma około 1 na 2 cm. Rzstaw bolców to około 1cm. W lokalnym elektroniku powiedzieli, że to chińszczyzna i że nie mają czegoś takiego. Szukam wtyku lub calej ładowarki takiej. Gdzie coś takiego idzie dostać:)? Pozdrawiam (sory za duże zdjęcie ale chciałem abydało się powiekszyć)
|
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 11 Lis, 2017
|
|
|
Dokładnie jak pisze ice, każde chyba radio i część zasilaczy ma taki kabel nawet tv starsze więc poszukaj i spróbuj. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 11 Lis, 2017
|
|
|
To tzw. ósemka, tu znajdziesz to czego szukasz:
LINK |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 11 Lis, 2017
|
|
|
Cześć, chłopaki obawiam się, że to nie jest tzw osemka. Ósemka ma wycięcie z obu stron. Bo przy 230 wszystko jedno jak wetkniesz. Tu jest wycięcie z jednej strony aby prawidłowo podłaczyć plus z minusem (6v ładowarki) i nie zrobić zwarcia. Autko idzie do zaprzyjażnionego przedszkola dla nieco uboższych dzieciaków tak więc będą to podpinać laicy (panie przedszkolanki itd). Tak więc musi być plug and play:(. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 11 Lis, 2017
|
|
|
toft napisał/a: | Cześć, chłopaki obawiam się, że to nie jest tzw osemka. Ósemka ma wycięcie z obu stron. Bo przy 230 wszystko jedno jak wetkniesz. Tu jest wycięcie z jednej strony aby prawidłowo podłaczyć plus z minusem (6v ładowarki) i nie zrobić zwarcia. Autko idzie do zaprzyjażnionego przedszkola dla nieco uboższych dzieciaków tak więc będą to podpinać laicy (panie przedszkolanki itd). Tak więc musi być plug and play:(. |
Weź zwykłą ósemkę i z jednej strony zalej klejem na gorąco lub czymś innym. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Pon 13 Lis, 2017
|
|
|
Obawiam się, że klej na gorąco po kilkunastu podłączeniach odpadnie (bo to tworzywo jest raczej z tych "słabo" klejących się, i lekko elastyczne) i po nieprawidłowym podłączeniu coś strzeli w elektryce.
To musi być pewne i trwałe rozwiązanie, najlepiej gdyby wstawka była zamocowana mechanicznie.
Tam będzie niskie napięcie, więc może nawet dwa wkręty M2 (a może lepiej - bo pewniej - dwa małe nity?) pomiędzy tulejkami kontaktowymi mocujące mały element z twardego tworzywa (a nawet aluminiowy, monolityczny, to rozwojowa wersja "pomysłu" ).
Między tulejkami kontaktowymi we wtyczce jest ok. 6mm odstępu, więc centralnie umieszczone dwa metalowe pręciki o średnicy 2mm (wkręt M2 lub nit miedziany/aluminiowy) nie powinny w żaden sposób zagrozić bezpieczeństwu - pod warunkiem występowania niskiego napięcia, powiedzmy do 48V, a tam będzie tylko 6 do 8V.
To taka trochę zegarmistrzowska robota, szczególnie nity, trzeba je zanitować w rowku wtyku tak żeby nie wystawały - ale do zrobienia
Piszę o nitach, bo to będzie blisko dzieci - a one potrafią wiele... wykręcenie intrygującego wkręcika jak najbardziej leży w ich możliwościach
Błądzą mi po głowie jeszcze jedno rozwiązanie... szybkie ale dość prymitywne, więc nie opiszę |
|
|
|
|
klawisz
początkujący
Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 33 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pon 13 Lis, 2017
|
|
|
W jaki sposób zmieni się praca silnika elektrycznego, jeśli zwiększymy dotychczasową moc podawaną przez sterownik?
Dla przykładu: sterownik GT1500, podający prąd 45A, który upgrade'ujemy do 60A. Bateria 60V. Silnik NC2806. Zmieniamy więc moc z ok. 3kW do 4kW, ale czym to się objawi dla kierowcy? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 13 Lis, 2017
|
|
|
Objawia się to zazwyczaj efektem Szczerzuja, tj wpływu przeciążonego silnika na mimowolne skurcze mięśni twarzy.
Szczerzuj dostrzegł zależność miedzy kW kierowanym do silnika, a uśmiechem, jest to zależność wykładnicza eksponencjalna, tj przy 2x wzrośnie kW uśmiech zwiększa się 4 krotne.
Przy wzrośnie mocy kierowanej do silnika o 30% powinieneś odczuć co najmniej o 60% szerszy uśmiech podczas jazdy.
Mam nadzieję, że pomogłem. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Pon 13 Lis, 2017
|
|
|
A po przekroczeniu pewnej granicy szczerzuj znika bo trzeba kupić nowy sterownik/silnik
A takie pytanie z innej beczki jak ma się prąd fazowy w takich sterownikach typu gt500.
Jak z baterii idzie 30A to w fazy.......? |
_________________ Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)
http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX |
|
|
|
|
Goliath
młodzik
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 81 Skąd: Izabelin-Dziekanówek
|
Wysłany: Pon 13 Lis, 2017
|
|
|
Pavyan napisał/a: | Błądzą mi po głowie jeszcze jedno rozwiązanie... szybkie ale dość prymitywne, więc nie opiszę |
Nie wiem czy po mojej głowie "błądzi" te same rozwiązanie... ale też jest dość prymitywne.
Chodzi o wstawienie mostku Graetza między gniazdem do ładowania a akumulatorem
Znika problem poprawności biegunowości podłączenia wtyczki "ósemki"... oraz co najważniejsze, gniazdo staje się "idioto odporne" i nie chodzi mi o mały iloraz inteligencji brzdąców
Wręcz przeciwnie... te "bestie" potrafią być na tyle sprytne i ciekawskie... że to tylko kwestia czasu jak coś metalowego spróbują wcisnąć w gniazdo
Oczywiście, trzeba byłoby podnieść napięcie ładowarki o spadek na diodach w mostku... ale to chyba najmniejszy problem |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 14 Lis, 2017
|
|
|
Perszing1800 napisał/a: | A po przekroczeniu pewnej granicy szczerzuj znika bo trzeba kupić nowy sterownik/silnik
...? |
Oraz trzeba kupić nowy rower bo w starm nie ma już miejsca na odpowiedni akumulator i jego ciężar. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|