ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Autor Wiadomość
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Wto 14 Lis, 2017   

Goliath, Twój pomysł nie jest prymitywny, a bardzo cwany :grin: , załatwia sprawę całkowicie.
Ja miałem na myśli rozwiązanie prymitywne mechaniczne :wink:

PS: A przyszło mi jeszcze do głowy inne "elektryczne" rozwiązanie, za Twoją inspiracją: pojedyncza szeregowa dioda prostownicza zabezpieczająca (w samochodziku, za gniazdem ładowania), a dla zmniejszenia spadku napięcia można dać tam kilkuamperowego Shottky'ego.
Jednak Twój pomysł jest nieporównanie lepszy - ładuje akumulator w obu położeniach, dioda szeregowa tylko zabezpieczałaby przed uszkodzeniem spowodowanym odwrotnym załączeniem wtyczki (sygnalizacja ładowania wskazałaby, czy się ładuje czy nie i w razie potrzeby trzeba by zmienić biegunowość).
 
 
AdrianJ 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 18 Lis, 2017   Głębokość skrzynki, szerokość wewnętrzna

Jaką zakładacie/macie u siebie/polecacie głębokość skrzynki (szerokość wewnątrz) dla jednej "sciany" 18650?

Edit: Witam wszystkich po raz pierwszy, wybaczcie że robie to w tym temacie! Człowiek pochłonięty planowaniem/czytaniem...
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017   

Ogniwa mają ok 7,5cm koszykiem i przewodami.
Jak przełożysz BMS po szerokości, żeby maksymalnie wykorzystać miejsce głębokość skrzynki ja robię 8,8-8,9cm wewnątrz. Wykładam wnętrze pianką 2mm do paneli podłogowych, niespecjalnie się ugniata, nie trzeszczy podczas jazdy :)
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017   

To i ja mam pytanie: potrzebuję złączkę do BMSa. złączki mniejsze niż JST-XH wymiar 3,5mmx22,5mm na 11 pinach.

Prawdopodobnie złącze nazywa się JST-PH (pitch) 2.0 mm connectors, zestawy do samodzielnego zaciskania można dostać po 30 groszy w chinach, tylko kto by się z tym bawił... Nie wie ktoś, gdzie można kupić to badziewie z kablami? potrzebuję wersję na 11pin. Oczywiście w chinach, bo liczy się $ :D
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
Ostatnio zmieniony przez glebor Nie 19 Lis, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AdrianJ 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017   

glebor napisał/a:
Ogniwa mają ok 7,5cm koszykiem i przewodami.
Jak przełożysz BMS po szerokości, żeby maksymalnie wykorzystać miejsce głębokość skrzynki ja robię 8,8-8,9cm wewnątrz. Wykładam wnętrze pianką 2mm do paneli podłogowych, niespecjalnie się ugniata, nie trzeszczy podczas jazdy :)


:!: To dobry pomysł, dopasować głębokość do szerokości BMSa. W zależności od pojemności skrzynki bedę wybierał między 16 a 20s. Najwęższy BMS 20S(60A) u chinczyków znalazłem 65mm BMS 20s
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017   

Akurat BMS który znalazłeś w nocie katalogowej nie nadaje się ani do li-ionów ani do lipo. Napięcie odcięcia z dołu 2,5V niszczy cele lipo, a górne napięcie 4,3V nie nadaje się do li-ionów... weź sobie zakup taki BMS:
https://pl.aliexpress.com/item/24S-60A-bms-Li-ion-large-high-current-BMS-PCM-with-different-discharge-port-for-electric/32776014200.html?spm=a2g17.search0104.3.9.5kI6Cv&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10152_10065_10151_10344_10068_10345_10342_10343_10340_10341_10171_10541_10562_10084_10083_10304_10307_10301_10060_10155_10154_10539_10312_10059_10313_10314_10534_10533_100031_10103_10073_10594_10557_10596_10595_10142_10107,searchweb201603_25,ppcSwitch_5&btsid=a0b50207-bf10-4981-adc4-56ab4dfa9e37&algo_expid=8044a21f-20f9-4e01-99c9-a1ebce4b0b87-1&algo_pvid=8044a21f-20f9-4e01-99c9-a1ebce4b0b87&rmStoreLevelAB=0

działa od 3-24S na 60A. Sprawdzone i dobre rozwiązanie. Katalogowo prądy przystosowane do typowych 18650.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017   

glebor napisał/a:
To i ja mam pytanie: potrzebuję złączkę do BMSa. złączki mniejsze niż JST-XH wymiar 3,5mmx22,5mm na 11 pinach.

Prawdopodobnie złącze nazywa się JST-PH (pitch) 2.0 mm connectors,

Firma LMX Store na Ali. mają pełny wybór z kablami. Ostatnio kuowalem u nich z rastrem 1,25 ale mają w zasadzie kazdy typ.
20 kabelków z rastrem 2,0m za 9,99 $
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
AdrianJ 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017   

glebor napisał/a:
Akurat BMS który znalazłeś w nocie katalogowej nie nadaje się ani do li-ionów ani do lipo. Napięcie odcięcia z dołu 2,5V niszczy cele lipo, a górne napięcie 4,3V nie nadaje się do li-ionów... weź sobie zakup taki BMS:


działa od 3-24S na 60A. Sprawdzone i dobre rozwiązanie. Katalogowo prądy przystosowane do typowych 18650.


Super, dzięki. Rzeczywiście nie zwróciłem uwagi na te napięcia ale czy w przypadku overcharge, kiedy ladowarka podaje max 67,2V dla 16s, czy BMS nie wyrówna każdą cele tylko do 4.2V?
Ostatnio zmieniony przez AdrianJ Nie 19 Lis, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
goldenloch07 
początkujący


Wiek: 32
Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 1
Skąd: Wawa
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017   

Cześć wszystkim!
Ostatnio zmontowałem sobie ebike na silniku 48V 1000W. Pierwsze jazdy mam już za sobą :mrgreen:
Tylko zastanawia mnie manetka. Pomierzyłem napięcia i na wejściu dostaje 5V, a na wyjściu daje od 0.8 V do 3.2 V. Powinna chyba dawać sygnał od 1 do 4V.
Czy to czasem nie ogranicza mi nieco prędkości maksymalnej? Na pełnym gazie w płaskim terenie leci trochę ponad 40 km/h, z lekką pomocą 45-46.
Co o tym myślicie? Rozbebeszyć ją? Mogło się tam coś mechanicznie przesunąć i da się poprawić, czy odesłać ją sprzedawcy do wymiany?
A, no i w silniku raz na jakiś czas coś skrzypi, wpada na chwilę w wibracje, chyba dzieje się to podczas dużego obciążenia, a przy niższym stanie baterii efekt ten występuje częściej... Czy to objawy braku mocy, czy może wina sterownika?
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 20 Lis, 2017   

glebor napisał/a:
Akurat BMS który znalazłeś w nocie katalogowej nie nadaje się ani do li-ionów ani do lipo. Napięcie odcięcia z dołu 2,5V niszczy cele lipo, a górne napięcie 4,3V nie nadaje się do li-ionów... weź sobie zakup taki BMS:
https://pl.aliexpress.com/item/24S-60A-bms-Li-ion-large-high-current-BMS-PCM-with-different-discharge-port-for-electric/32776014200.html?spm=a2g17.search0104.3.9.5kI6Cv&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10152_10065_10151_10344_10068_10345_10342_10343_10340_10341_10171_10541_10562_10084_10083_10304_10307_10301_10060_10155_10154_10539_10312_10059_10313_10314_10534_10533_100031_10103_10073_10594_10557_10596_10595_10142_10107,searchweb201603_25,ppcSwitch_5&btsid=a0b50207-bf10-4981-adc4-56ab4dfa9e37&algo_expid=8044a21f-20f9-4e01-99c9-a1ebce4b0b87-1&algo_pvid=8044a21f-20f9-4e01-99c9-a1ebce4b0b87&rmStoreLevelAB=0

działa od 3-24S na 60A. Sprawdzone i dobre rozwiązanie. Katalogowo prądy przystosowane do typowych 18650.


Ten też ma odcięcie dopiero przy 2,5v z dołu
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
AdrianJ 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 20 Lis, 2017   

djmarcin56 napisał/a:
glebor napisał/a:
Akurat BMS który znalazłeś w nocie katalogowej nie nadaje się ani do li-ionów ani do lipo. Napięcie odcięcia z dołu 2,5V niszczy cele lipo, a górne napięcie 4,3V nie nadaje się do li-ionów... weź sobie zakup taki BMS:
https://pl.aliexpress.com/item/24S-60A-bms-Li-ion-large-high-current-BMS-PCM-with-different-discharge-port-for-electric/32776014200.html?spm=a2g17.search0104.3.9.5kI6Cv&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10152_10065_10151_10344_10068_10345_10342_10343_10340_10341_10171_10541_10562_10084_10083_10304_10307_10301_10060_10155_10154_10539_10312_10059_10313_10314_10534_10533_100031_10103_10073_10594_10557_10596_10595_10142_10107,searchweb201603_25,ppcSwitch_5&btsid=a0b50207-bf10-4981-adc4-56ab4dfa9e37&algo_expid=8044a21f-20f9-4e01-99c9-a1ebce4b0b87-1&algo_pvid=8044a21f-20f9-4e01-99c9-a1ebce4b0b87&rmStoreLevelAB=0

działa od 3-24S na 60A. Sprawdzone i dobre rozwiązanie. Katalogowo prądy przystosowane do typowych 18650.


Ten też ma odcięcie dopiero przy 2,5v z dołu


Spadek do 2,5V przy obciążeniu dla Li-ion nie będzie taki destrukcyjny jak jest dla Lipol
 
 
Back 
początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 36
Skąd: Brodnica
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017   

Czy silnik przekładniowy 500W 36v może być zasilany 48v i podłączony pod taki kontroler jak z linku?
Tzn wiem, że wszystko można... – pytanie czy silnik wytrzyma dłużej niż 5km jazdy :)
kontroler
silnik
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Lis, 2017   

Przekładniówek raczej nie powinno się przeciążać ze względu na krótsze życie trybów przekładni.
Przy silnikach DD można poszaleć ;)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017   

AdrianJ napisał/a:
..
Spadek do 2,5V przy obciążeniu dla Li-ion nie będzie taki destrukcyjny jak jest dla Lipol

Tak obciążany li-ion, to po roku 70 % pojemności i pewny rozjazd segmentów w taki sposób ze najczęściej BMS już tego nie wyrównuje..
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017   

Co myślicie o takim zasilaczu? Pochodzi to?
https://www.banggood.com/...ur_warehouse=CN

Zakres regualcji 0-36V potrzebny mi do ładowarki modelarskiej.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group