ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Autor Wiadomość
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
  Wysłany: Nie 10 Maj, 2015   

Dzięki serdeczne :)

@sietaz Dwa i8 obecnie mam już na stanie ale bms pozwala na większą "moblilnośc" ładowania roweru bo ładowarkę woził bym w ramie.

@ Tas - maksymalną w sensie najwyższą rejestrowaną przez pikacza. Jak jadę po płaskim asfalcie z manetką na full to leci 30-40A. Rozsądek ponad wszystko :) Rozsądek i więcej mocy :twisted:
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 10 Maj, 2015   

Dopóki się samemu ładuje na dwie ładowarki to nie widać upierdliwości tego rozwiązania. Jak już się zobaczy jak to jest z bmsem to ma się ochotę na to przerzucić. Co do imaxów to mi zaczął kręcić numery - rozjechał.pakiet całkiem konkretnie, ale się już ogarnął po kalibracji. Jednak ładowarka turnigy jest lepsza
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Nie 10 Maj, 2015   

sietaz napisał/a:
Co do imaxów to mi zaczął kręcić numery - rozjechał.pakiet całkiem konkretnie, ale się już ogarnął po kalibracji.


Kalibracja pomiaru napięcia w menu serwisowym czy coś konkretniejszego działałeś?
Ja przeprowadzałem tą kalibrację napięcia to co ciekawe od 14 do 19 co się ustawia - nie ma zmian w mierzonym napięciu awet o 0,01V więc skąd wiedzieć ile dokładnie ustawić :???:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Darki 
stażysta
darki



Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 195
Skąd: podkarpackie
Wysłany: Sob 16 Maj, 2015   

Jak działa tryb samonauki sterownika ?

Tzn. spinam dwa kabelki odpowiadające za w/w tryb i co ? Koło się rozpędza do jakiejś tam prędkości i tak się kręci aż wyłączę tryb ?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 16 Maj, 2015   

Wzorzec napięcia.
Jak sprawdzić, czy wskazania woltomierza są prawidłowe?
Co może być wzorcem napięcia?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 16 Maj, 2015   

zeeltom, ogniwo Westona :P powodzenia w szukaniu ;) do jakiej dokładności potrzebujesz sprawdzić miernik?
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 16 Maj, 2015   

Darki napisał/a:
Jak działa tryb samonauki sterownika ?

Tzn. spinam dwa kabelki odpowiadające za w/w tryb i co ? Koło się rozpędza do jakiejś tam prędkości i tak się kręci aż wyłączę tryb ?




Procedura wykrywania silnika. Kolejność ściśle wedle opisu!
1. Podłącz silnik, manetkę, zasilanie. Nie włączaj sterownika na stacyjce (czerwony przewód).
2. Zepnij ze sobą białe przewody samonauki
3. Włącz sterownik na stacyjce. Rozpocznie się proces ustawiania kolejności halli i uzwojeń. Po zakończeniu sterownik będzie obracac kołem.
- Jeśli kierunek obrotu się nie zgadza, czyli koło kręci się w przeciwną stronę niż powinno, użyj manetki by zamienić kierunek obrotu na prawidłowy
- Jeśli koło obraca się w prawidłową stronę - niech się obraca przez 20sek. Po tym czasie rozłącz białe przewody i wyłącz sterownik na stacyjce.
4. Konfiguracja zakończona
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Sob 16 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
irrs 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 274
Skąd: Poznan.
Wysłany: Sob 16 Maj, 2015   

@Darki
U mnie było to tak, że koło przestało się kręcić, gdy rower uderzył klamką w futrynę i odcięło zasilanie ;) Trochę się zdziwiłem jak mi rower, w którego bebechach grzebałem nagle odjechał.
Nie wiem czemu ubzdurałem sobie, że dopiero jak ruszę manetką zacznie się samonauka.

Może by założyć wątek z "głupstwami". Jakby nie było jest to konstruowanie i smieszne historie muszą być nagminne. No chyba że tylko ja tak mam.
 
 
Darki 
stażysta
darki



Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 195
Skąd: podkarpackie
Wysłany: Sob 16 Maj, 2015   

zeelto, może to Ci się przyda http://mdiy.pl/kalibracja...iecie-wzorcowe/
 
 
Darki 
stażysta
darki



Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 195
Skąd: podkarpackie
Wysłany: Sob 16 Maj, 2015   

Tak procedura nauki ok tylko nie wiem czemu mi się ubzdurało, że silnik ma się ciągle obracać z max prędkością a u mnie jest tak, że silnik w czasie tej procedury rozpędza się a potem zwalnia do wolnych obrotów trochę bucząc i tak się kręci. I chodzi mi o to czy tak ma być czy to prawidłowe zachowanie ??? Dodam, że po zakończeniu procedury i odłączeniu kabelków po naciśnięciu manetki koło kręci się bez problemów. Hmm to chyba ja dziś mam omamy i zwidy jakieś a to pewnie po wczorajszej pierwszej awarii (oderwał się kabelek) heh musiałem wracać na pedałach ale ból ;) . Ale dzięki temu zauważyłem, ze koło prawie wyskakuje z ramy, potrafiło powoli z mozołem rozginać haka przerzutki mimo, że wahacz jest stalowy i wszystko założone bardzo pasownie i koło wciąż dokręcane a mimo to PRZESTROGA koniecznie zakładać zabezpieczenie obrotu osi, te 90Nm robi swoje.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 16 Maj, 2015   

Jeśli samonauka działa to zachowanie jest prawidłowe.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015   

Czy można podłączyć dwa prostowniki (zasilacze , ładowarki) w szereg wyjściami (+z jednego i - z drugiego ) a potem + z jednego zasilacza i -z drugiego podłączyć się pod aku ? Będzie to działać czy jednak ten "środkowy" +z- musi być podłączony do aku ?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Jeśli są identyczne i podają napięcie bez kontroli poziomu naładowania, to można. Bez podpinania środka. Te, które sprawdzają stan akumulatora, to już nie. Muszą mieć na zaciskach podpięty akumulator. Wtedy środek połączony musi być do środka akumulatorów. Wtedy potrzebne są 3 przewody do ładowania, bo środek może być wspólny.
Piszę tu o szeregowym łączeniu parzystej liczby akumulatorów.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Pisząc identyczne masz na myśli maja ustawione takie same parametry (prąd i napięcie) czy po prostu dokładnie te same modele? Mam 2szt Tebechop 650 które mają regulowane napięcie od 6-60V i regulowane ograniczenie prądowe do 15A . Podobno mogą pracować równolegle jaki i szeregowo .Pytanie czy muszą być ustawione na takie same parametry napięciowe i prądowe ? Czy np może jeden być ustawiony na końcowe napięcie 57V i prąd 11A a drugi na 24V i 11A ? Czy muszą być ustawione równo ?
 
 
sbom 
początkujący


Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 36
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Witam wszystkich!

Ładuje baterię takimi zasilaczami połączonymi szeregowo 6szt i w sumie nie ma znaczenia jakie napięcie ustawimy na każdym , ważna jest suma napięć, ale będą pracowały z różnym obciążeniem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group