ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Autor Wiadomość
misiek998 
młodzik


Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 81
Skąd: opole
Wysłany: Nie 09 Lip, 2017   

Witam, w takim sterowniku https://www.aliexpress.co...2012487273.html
Tempomat działa na zasadzie cały czas wciśniętego guzika, czy wystarczy przycisk stykany na chwilę?
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Nie 09 Lip, 2017   

misiek998, zdaje się że będzie działał na zasadzie podobnej jak w np GT 500 tj. po osiągnięciu oczekiwanej prędkości należy wcisnąć przycisk i prędkość będzie utrzymywana do czasu naciśnięcia hamulca lub manetki.
 
 
lobudek 
brygadzista


Wiek: 31
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 206
Skąd: Huta
Wysłany: Pią 14 Lip, 2017   

Proszę o pomoc. Jak podłączyć sterownik i silnik pod ten przełącznik by zmieniać obroty silnika Rozebrałem go i składa się z 3 takich modułów. Każdy moduł jest odizolowany od poprzedniego.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 14 Lip, 2017   

Używasz 1 i 3 sekcji. Do dolnych (tych podwójnych) podłączasz silnik, a do górnych zasilanie na krzyż. W 3 sekcji przed złożeniem pakietu trzeba obrócić styki o 180°, aby były jak w 1.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
lobudek 
brygadzista


Wiek: 31
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 206
Skąd: Huta
Wysłany: Pią 14 Lip, 2017   

Dzięki za odpowiedź, ale już sobie poradziłem. Swoją drogą muszę kupić jeszcze 1 taki przełącznik. 100zł to złodziejstwo, bo na aliexpress chodzą po 3$. Gdzie kupię w Polsce taki przełącznik za normalne pieniądze?
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Sob 15 Lip, 2017   

Przełącznik, łącznik, wyłącznik "pakietowy" ew. dodatkowo "tablicowy" - to wpisz w wyszukiwarkę i szukaj dobrej ceny :wink: A w grafice zobaczysz, czy Ci pasuje...
Źródłem (tanich lub darmowych) mogą być stare tablice rozdzielcze, starsze silniki z wbudowanym wyłącznikiem itd.
 
 
Maju 
początkujący


Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 35
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Sob 15 Lip, 2017   

Witam,
powoli zaczynam swoją pierwszą przeróbkę roweru na silniku sparta toprun, będzie on zasilany pakietem 10s i nastał mnie dylemat czy nie dać koła tylnego 24" zamiast 26". Zyskałbym trochę przyśpieszenia i mógłbym dać szerszą oponę na tył(ponieważ mam dość wąskie widełki). I stąd moje pytanie, do ilu km/h daje on rade rozpędzić rower na samej manetce? w zależności od wielkości koła.
Pozdrawiam
_________________
poja.zdyel.ektryc.zne.org - tylko bez kropek
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   

A jaki silnik i jaki sterownik, bo mało danych...No i ilość "p" też by się przydała + masa całości...
Ale na prostej - 20 do 30, ale za to ze zdrowej górki na pewno szybciej :)
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   

Mam pykanie co do ładowania, do tej pory myślałem ,że jak wentylator na ładowarce się zatrzymuje to jest koniec i odpinałem ładowarkę. Odkąd mam watomierz to zauważyłem, że po zatrzymaniu wentylatora ładowarka dalej dostarcza około 8W , czy to oznacza że proces ładowania się nie skończył i trzeba czekać do 0W ? Chyba że tam dioda potem zmienia kolor?
 
 
Maju 
początkujący


Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 35
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   

ravkill napisał/a:
A jaki silnik i jaki sterownik, bo mało danych...No i ilość "p" też by się przydała + masa całości...
Ale na prostej - 20 do 30, ale za to ze zdrowej górki na pewno szybciej :)


silnik to jak pisałem sparta toprun, przerobiony na zewn. sterownik 36V 18A i wiecej nie mam zamiaru pakować w silnik, pakiecik 5p wiec wychodzi przy max obciazeniu 3,6A na ogniwo. Wczoraj wieczorem wstępnie uruchomiłem silnik na przetwornicy i przy 36V silnik kręci 53km/h bez obciązenia przeliczając na koło 26". Ile moge się spodziewać na płaskim po asfalcie? zakładając, że rower+ ja to jakies 100kg.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   

Ja na torpunie ale na rowerze poziomym po płaskim przy kole 28 na cienkiej oponie prawie 40 wyciągnąłem ale to poziomka była. Pod górki to mu ciężko było i grzał się okrutnie ale 30 Amperami nawet go męczyłem na 17 powinien chodzić nawet na lekkim kole 28 przy niewielkim wspomaganiu ładnie ale przy tych 36v dużo w ciepłomprądu będzie zamieniać.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 23 Lip, 2017   

Pytanie. Co nam daje wyłącznik nadprądowy na instalacji skoro teoretycznie bms zabezpiecza nam instalacje?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Lip, 2017   

Dodatkowe zabezpieczenie? A jak BMS nawali, to co wtedy? ;)
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 23 Lip, 2017   

Tomas napisał/a:
Pytanie. Co nam daje wyłącznik nadprądowy na instalacji skoro teoretycznie bms zabezpiecza nam instalacje?

Przycisk do wyłączania :D wtyczki wpinasz na sucho a włączasz wyłącznikiem i dzięki temu ci nie iskrzy przy podłączaniu
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

atomek1000 napisał/a:
Tomas napisał/a:
Pytanie. Co nam daje wyłącznik nadprądowy na instalacji skoro teoretycznie bms zabezpiecza nam instalacje?

Przycisk do wyłączania :D wtyczki wpinasz na sucho a włączasz wyłącznikiem i dzięki temu ci nie iskrzy przy podłączaniu


Czyli nie muszę przestrzegać kolejności podłączenia BMSA ? Montuję cała instalację i tylko na końcu pstryk głównym włącznikiem ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group