ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie praktyczne li-ion 13S różnica w pojemności ogniw
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   pytanie praktyczne li-ion 13S różnica w pojemności ogniw

Hej. Składam baterię na li-ion 18650 13S5P na ogniwach panasonic.

Zamówione zostały ogniwa ale są aż za dobre - to znaczy mają pojemność 2669mAh przy prądzie 4,6A a testowane przy tym NCRy 18650A mają 2300mah.
pakiet 10S jest złożony na NCR w całości, natomiast brakło ogniw na końcówkę 3S5P - mam 6 ogniw NCR i 9 Samsung 2669mA i teraz nie wiem czy mogę to podłączyć żeby nie rozjeżdżał się pakiet (jest układ BMS)

Jeżeli się da to podpiąłbym tą końcówkę jak na rysunku:


łącząc równolegle 2 NCR i 3 Samsungi wydaje mi się, różnice w pojemnościach będa najmniejsze, tylko, czy przy 14,5Ah te dodatkowe 900mA na pakiet S ma znaczenie, nie będa sie rozjeżdżać?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

Powinno być OK. W połączeniu równoległym pojemności się sumują, jak w piętrach będą wszystkie jednakowe, to nie powinno nic złego się stać.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

No właśnie źle :roll:

Każda sekcja ma być IDENTYCZNA. Pojemnościowo jak i żywotnościowo/ogniwowo. Nie można zrobić 10 sekcji innych i 3 innych.
Musisz przebudować baterie i zrób sekcje dokładając do kilku samsungów po 1-2 NCRy czyli coś w stylu 4+1. Wtedy starczy wszystkich na każdą z sekcji, a same sekcje będą identyczne. Inaczej się tego nie da robić bo złapie wielkich rozjazdów i dopiero wtedy będziesz mieć problemy.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

dora to jeszcze mam chyba ogniwa LG o pojemności nominalnej 2000mAh i teraz jak ten pakiet 10S5p zbudowany jest z celi na które składa się 5 ogniw ncr 2300.
Mam 6 NCrów 2300 9 samsungów 2669mAh i 4 LG 2000mah. Czy te końcowe cele p5 można zbudować w ten sposób:
NCR 2300x2, 2x samsung 2669mAh i lg 2000mah będzie w tedy nadwyżka tylko 300ma na celę w porównaniu do NCR.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

problem w tym, że więcej ncrów nie mam i nie dostanę takich 2300mAh :D
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

Proponuje bys napisal dokladne oznaczenia tych ogniw bo koncowe literki lub cyfry mowia precyzyjniej co to za model. Nie tylko pojemnosc sie liczy ale rzeczywista wydajność prądowa
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

No to masz akumulatory nie nadające się do budowy 13s.
Przez krótki okres czasu to będzie działać, ale z powodu różnego RW szybko zaczną się robić rozjazdy i finalnie więcej czasu będziesz to wyrównywać ręcznie każdą sekcje niż używał tego akumulatora.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

To mnie załamałeś tas :D

I tak nie mam co z tym zrobić, postawię to na ładowarkę modelarską i spróbuje naładować te 3S + ostatnie 2S z baterii na max, złączę to szeregowo i zobaczę jak mocno sie rozjeżdża. Narysuje sobie wykresy w logview i zobaczę z ciekawości jak coś takiego działa. rozładuje to z funkcją ballance i naładuje z ballancerem i zobaczę jak się to zachowuje.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

Tas ma rację, a pomiary na ładowarce są "statyczne", a w naturze to się dużo bardziej zmienia.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

dobra to odpuszczam :(
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   Re: pytanie praktyczne li-ion 13S różnica w pojemności ogniw

glebor napisał/a:

pakiet 10S jest złożony na NCR w całości, natomiast brakło ogniw na końcówkę 3S5P - mam 6 ogniw NCR i 9 Samsung 2669mA i teraz nie wiem czy mogę to podłączyć żeby nie rozjeżdżał się pakiet


Ja z doswiadczenia wiem ze da sie z takim pakietem spokojnie zyc. Rozjazdy pojawiaja sie przy rozladowywaniu natomiast po naladowaniu pakiet prawie idealnie sie balansuje.
Np rozladowujac pakiet i wyciagnawszy z niego 10ah, bedziesz mial rozne napiecia, bo z jednego wyciagniecei 10Ah to bedzie np 50% pojemnoscie a z drugiego 10Ah to bedzie np 40% pojemnosci.
Jak z kazdej sekcji wyciagniesz 10Ah i nastepnie w kazda wladujesz 10Ah to napiecie powinno sie idealnie zgrac.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

tas napisał/a:
No właśnie źle :roll:

Każda sekcja ma być IDENTYCZNA. Pojemnościowo jak i żywotnościowo/ogniwowo. Nie można zrobić 10 sekcji innych i 3 innych...

Ale kolega narysował, że na każdym pietrze ma 3+2 identyczne. Każde piętro ma dwie mocniejsze i trzy słabsze (czy tam odwrotnie ;) ). Więc każde piętro jest identyczne. To o co chodzi?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

Bo narysował tylko te piętra kombinowane, tych jednorodnych nie (tak mi się wydaje :?: )
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

Zaraz, zaraz...
Skoro tak, to znaczy, że jak w jakiejś baterii uwali się choćby jedno ogniwo, to już N|IGDY ta bateria nie będzie w pełni sprawna. Bo załóżmy, że bateria miała za sobą 100 cykli. Jedno ogniwo padło (albo jeszcze lepiej dwa ogniwa, żeby sprawę skomplikować). Ogniwa wymieniamy oczywiście na nowe (bo skąd wziąć stare które przeszły dokładnie 100 cykli i ma taki sam RW). I co, bateria i tak trup? Bo się rozjeżdża?
Wiem, teoria zakłada sytuacje idealne. Najlepiej mieć 100 identycznych ogniw (ale nawet nowe nie są idealnie identyczne) i zrobić sobie idealną baterię. No ale to teoria.
Mam pytanie wobec tego do praktyków.
Czy ktoś (a podejrzewam, że niejeden z forumowiczów) budował baterię z różnych ogniw? Czy ktoś mógłby podzielić się spostrzeżeniami, jak taka bateria się zachowuje w praktyce?
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   Re: pytanie praktyczne li-ion 13S różnica w pojemności ogniw

Rafał napisał/a:


Ja z doswiadczenia wiem ze da sie z takim pakietem spokojnie zyc. Rozjazdy pojawiaja sie przy rozladowywaniu natomiast po naladowaniu pakiet prawie idealnie sie balansuje.
Np rozladowujac pakiet i wyciagnawszy z niego 10ah, bedziesz mial rozne napiecia, bo z jednego wyciagniecei 10Ah to bedzie np 50% pojemnoscie a z drugiego 10Ah to bedzie np 40% pojemnosci.
Jak z kazdej sekcji wyciagniesz 10Ah i nastepnie w kazda wladujesz 10Ah to napiecie powinno sie idealnie zgrac.


To mi trafia do przekonania. Ktoś jeszcze to potwierdzi?
Zakładam przy tym, że bateria wyposażona jest w BMS
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group