ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
pomoc w doborze części do ebajka
Autor Wiadomość
drake 
początkujący


Dołączył: 11 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: krakow okolice
Wysłany: Pon 11 Maj, 2015   pomoc w doborze części do ebajka

Cześć,

Zdecydowałem się na budowe mojego pierwszego ebike'a, proszę o ocenę, poradę czy to dobry wybór.

1. BMS 12s 40A/10A
2. ładowarka http://nexun.pl/sklep/lad...v-35a-175w.html
3. silnik zestaw na tylne koło bestmotor 48V 7x8 50Nm
4. Aku jakie wybrałem to 12s2p (6szt Turnigy 14.8 5000mAh).

Rower głównie na dojazdy do pracy: w jedną stronę 15km - trasa głównie z góry, z powrotem pod górkę dlatego wybrałem silnik 7x8.

Czy według was to w miarę dobry zestaw? Czytając forum widzę, że większość użytkowników jako napęd używa silników Nine Content czy rzeczywiście jest duża różnica?

Do tej pory tą trasę robiłem bez wspomagania i głównie w lecie, ale ilość wylanego potu jest jednak zbyt duża żeby pozwolić sobie na codzienną jazdę.

Rozumiem, że do BMS muszę podać napięcie 50,4V czy istnieje jakaś tańsza alternatywa dla zasilacza/bms'u?

Nie zależy mi na prędkości moge spokojnie jeździć ~30km/h byle tylko silnik wytrzymał na pagórkowatym terenie.

Wielkie dzięki za wszelką pomoc
Ostatnio zmieniony przez drake Pon 11 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 11 Maj, 2015   

Silnik jak silnik jest nie zły, ale ma parę wad. Bardzo wąski odstęp między mocowaniem szprych co utrudnia montaż szerszej obręczy, to co daję w niego sterownik to raczej submaximum moim zdaniem (z nine continenta w tej samej cenie można wycisnąć więcej, a prędzej czy później będziesz chciał, ale raczej prędzej :mrgreen: ), ciężej zamocować tarczówkę (męczymy się z jednym użytkownikiem nad tym problemem). Sterownik po wyjęciu z pudełka nie ma hamowania regeneracyjnego, ale łatwo to uruchomić

Jest tańsza alternatywa dla ładowarki, ale bardzo nie polecana dla osoby nieobytej z tego typu.sprzętem. Sam bms nie ma alternatywy
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
drake 
początkujący


Dołączył: 11 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: krakow okolice
Wysłany: Pon 11 Maj, 2015   

Wielkie dzięki za odpowiedź,

Patrząc po stronie widzę, że silnik z pierwszego postu jest niedostępny za to można kupić http://www.maxev.pl/p177,...-bestmotor.html
Czy mają one jakieś różnice oprócz niższej sprawności?

Dodam, że pod koniec drogi z pracy mam 2 spore górki z pierwsza różnica poziomów 80m na odległości 1km zjazd przez następny 1km i potem znowu około 60metrów w góre rozłożone już na 2km.

Patrzyłem na silniki Nine Continent w nexun niestety także nie są dostępne.
Czy jest możliwość ich kupna gdzieś indziej? Nie znalazłem nic na aliexpress/ebayu i chyba zostanę przy tym BestMotorze o ile według Was jest godny uwagi.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 11 Maj, 2015   

Kup ze sklepiku forumowego 7x9 w nowej wersji od gaz33na kasetę za 740zł http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3701 lub 9x7 w starej wersji na wolnobieg też ze sklepiku nowy za 500zł http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3677 Dodam że ten silnik można było kupić na alledrogo za 375zł /szt ale trzeba było wziąć 4szt za 1500zł. Miałem taki sam pchałem w niego pod 4kW przy napięciu nawet 20s li-po i atakowałem spore górki a miał co ciągnąć bo z rowerem jakieś 130kg . Powinien dać radę tym Twoim wzniesieniom . A ubić go nie ubijesz tak łatwo na tych 12s zwłaszcza jeśli będzie zestaw ważył mniej niż mój .No chyba że koła masz 28-29cali to wtedy lepiej wziąć 7x9 .
 
 
drake 
początkujący


Dołączył: 11 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: krakow okolice
Wysłany: Pon 11 Maj, 2015   

Rozwiałeś moje wątpliwości :) Koła to 26 cali, myślę, że u mnie waga końcowa roweru wraz ze mną nie przekroczy 115kg.

Bardziej skłaniał bym się ku 9x7, do tego kontroler 1500W http://nexun.pl/sklep/ste...1500w-48v-.html

Czy w takiej sytuacji muszę wymienić BMS na większy?

Jak mierzyć zasięg? Użyć HK 010 czy jest jakaś tańsza/lepsza alternatywa?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 11 Maj, 2015   

zasięg? licznik za 10zl z lidla :mrgreen: ale zużycie energii rzeczywiście najtaniej "pikaczem"

Bms będzie potrzebny mocniejszy, ten jest tylko do 40A.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015   

W forumowym sklepiku masz ten sterownik za 250 zł - okazja

Jak podepniesz silnik 9x7 do tego sterownika to się zdziwisz. Przyspieszenie jest konkretne w takiej konfiguracji.

Żebyś mnie więcej wiedział jak to jest z tym momentem. Ja mam silnik 10x6 więc sporo mniejszy moment niż 9x7. Na ulicy na której zjeżdżając rower swobodnie bez pedałowania i użycia silnika rozpędza się do 45-50 km/h, pod górę silnik wciąga mnie z predkoscia 35 km/h nie przemęczając się (na analogowym rowerze wjeżdżałem z prędkością 8-14 km/h)
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
drake 
początkujący


Dołączył: 11 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: krakow okolice
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015   

@atomek1000 zależy mi na trwałości akumulatorów dlatego chciałbym monitorować zużycie energii. Więc pewnie dokupie HK-010 w niedalekiej przyszłości.
Tymczasowo będę polegał na napięciu odcięcia sterownika.

Zauwazyłem te 5A różnicy pomiędzy BMS, a sterownikiem dlatego pytałem.. W takim wypadku musiałbym kupić BMS 16s 80A/10A nie widzę nic pomiędzy.

@sietaz przy takich prędkościach możliwe, że będę szybciej niż samochodem :)

Wielkie dzięki za pomoc powoli klaruje mi się już wizja mojego ebajka :D

Jedyny problem to baterie które chcę ułozyć w miejsce bidonu w ostateczności dokupie bagażnik na tył.

W trójkącie mam sakwę, gdzie przewoże ciuchy do pracy (nie lubie jeździć z plecakiem).
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015   

Jak już będziesz miał BMS to tak naprawdę nic więcej do kontroli Ci potrzebne nie będzie (jeśli chodzi o zdrową eksploatację baterii). Watomierz jedynie dla własnej wiedzy ile jeszcze możesz przejechać.
I co do trwałości ma napięcie odcięcia sterownika? To właśnie BMS będzie kontrolował aby żaden "eS" nie zszedł poniżej bezpiecznego napięcia :wink:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015   

Tylko kolega musiał by zwrócić uwagę/dobrać przy jakim napięciu BMS odcina jeśli sterownik odcina przy 42V (bo to raczej trochę nisko).
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015   

Chwila, BMS będzie odcinał przy napięciu bezpiecznym dla ogniwa, czyli np BMS 12s odetnie powiedzmy przy 12*3V=36V. To właśnie sterownik musiałby być najlepiej dla zasilania od 36V (odcięcie ma wtedy na poniżej 30V) więc nie będzie przeszkadzał w pracy BMSa. Niestety sterowniki mają skokowo napięcia znamionowe co 12V więc takiego dla 12s nie znajdziesz, musisz dać dla 36V - bo dla 48V będzie odcinał zbyt wcześnie. Ale wtedy gdy dasz taki na 36V to nie możesz patrzeć na jego cut-off bo baterię przysłowiowo szlak trafi
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015   

Na LiPo to nie boli, przy 3.4V tam już nie ma prawie energii.
Na LiIon to faktycznie, choć na pewno zwiększy to żywotność kiedy nie będzie wyładowana do zera.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015   

Co mi się ubzdurało że to instalacja 60V. To przeca 48 to ok :lol:
 
 
drake 
początkujący


Dołączył: 11 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: krakow okolice
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015   

ok, to teraz jestem troche zmieszany czyli napięcie odcięcia sterownika ~41V jest zbyt wysokie jesli chodiz o pakiet LiPo 12s czy może ujdzie?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015   

41V / 12s = 3,42V/celę. Do lipo w sumie będzie ok bo poniżej za dużo energii nie zostanie jak pisał tas. Ale zawsze będzie odcinał Ci sterownik a nie BMS (przy poprawnym, równym pakiecie)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group