Silnik w piaście - wypadajace koło z ramy |
Autor |
Wiadomość |
newbe
początkujący
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 41 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015
|
|
|
Reasumując, poszerzyć otwór podkładki blokującej i jeszcze wyszlifować uchwyt ramy, tak aby podkładka była w takiej pozycji jak na rysunku 1 oraz zamontować torque arm?
Rys. 1. Pozycja nakrętki
Rys. 2. Zdjęcie poglądowe do doboru torque arm |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015
|
|
|
W zwykłym rowerze niekoniecznie trzeba wciskać zagięcie podkładki do środka. Wystarczy, że to zagięcie oprze się na czymkolwiek blokując przekręcanie się podkładki przy ruszaniu rowerem.
W moim słoneczniku wygląda to trochę inaczej, bo mam również bieg wsteczny i blokada obrotu musi być podparta z obu stron. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015
|
|
|
newbe, skąd pomysł, że ta podkładka ma blokować oś? Ona najczęściej nie blokuje osi i przecież nawet nie do tego służy...
Ona zadziała jeśli przez zaniedbanie bajka zrobisz sobie luz osi w haku. Uniemożliwi obrót osi.
Obrót osi w haku i wyskakiwanie osi z haku to są powiązane, ale 2 rożne sytuacje.
Zrób wszystko wedle wskazówek i kompletnie żaden torque arm jest niepotrzebny.
Widziałeś jak wygląda "blokada obrotu osi" w jednym z najmocniejszych silników rowerowych wedle producenta wskazany wystarczający?
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015
|
|
|
A co to za silnik? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015
|
|
|
Mxus FX40-45H.
Zresztą, jakby ktoś chciał taki silnik to myślę, że mogę zorganizować jakieś zamówienie grupowe forumowe za wzorem tych przeprowadzanych na Europę/USA na endless.
Może nie ma 50mm magnesów, ale ogólnie silnik dość dużo może
Tu jest opis, rysunki i filmiki z możliwościami:
http://endless-sphere.com...php?f=2&t=63142 |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
newbe
początkujący
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 41 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015
|
|
|
Sęk w tym, że podkładka blokując opierała się o ramę i blokowała oś ale mimo to wypadła przy ruszaniu. Co prawda była umieszczona od zewnętrznej strony, nie od strony silnika ponieważ się nie mieściła. Umieszczenie podkładki od strony silnika spowoduje wygięcie widełek o koło 3-4mm, czy tak powinno być? Czy to nie spowoduje zmiany kąta zacisków hamulca tarczowego?
Kolejny problem, kiedy skręcam śruby na maxa, to oś koła wychodzi z ramy. To nacięcia haka w ramię pogłębić o ile mm? 1mm wystarczy czy zwiększyć do 2-3mm? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015
|
|
|
Yhhh.
Przeczytaj uważnie to co napisałem wcześniej, bo to są serio dobre i praktyczne rady
Dziesiątki ebajkerów 2.5kw+ tak ma i na prawdę nic się nie rusza, nie wyskakuje.
5mm jest bez znaczenia rozciągniecie ramy. Nawet 10mm jest całkiem bez znaczenia... |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
newbe
początkujący
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 41 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015
|
|
|
OK. Czyli pogłębienie haka osi o 2 mm i umieszczenie podkładek blokujących od strony silnika powinno rozwiązać problem?
Podkładek nie montowałem od strony silnika ponieważ miałem obawy odnośnie hamulca tarczowego. W każdym bądź razie dzisiaj wieczorem zamontuje podkładki od wewnątrz i jutro przeprowadze testy. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015
|
|
|
I usuń ten kołnierz, który Ci wyciska oś z haka |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
newbe
początkujący
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 41 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pią 15 Maj, 2015
|
|
|
Pogłębiłem mocowanie osi koło o ~2mm, skręciłem koło jak na poniższych zdjęciach i...
zdjecie zdjecie
...przejechałem 30m!
tas, proszę wyjaśnij mi, jaki kołnierz muszę usunąć?
Zamówiłem już 2 szt. torque arm'a, może to coś pomoże. |
Ostatnio zmieniony przez newbe Pią 15 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 15 Maj, 2015
|
|
|
Tadammm
No ale skoro już się szarpałeś na torque to już nie musisz tego robić (chyba) |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
newbe
początkujący
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 41 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pią 15 Maj, 2015
|
|
|
Dzięki tas za zdjęcie. Spiłować trzeba to co zaznaczyłem na zdjęciu?
Mimo zamówienia torque arm'a idę piłować. Jeżeli to w minimalnym stopniu pomoże to idę to zrobić |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 15 Maj, 2015
|
|
|
Tak, ten kołnierz powoduje, że podkładka jest trzymana tylko od górnej połowy i układa się pod kątem osłabiając połączenie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
newbe
początkujący
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 41 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015
|
|
|
OK, kołnierz spiłowany.
Na dniach powinien dostać torque arm'a. Między silnikiem a ramą powinienem włożyć podkładkę blokującą, po drugiej stronie ramy umieścić torque arm'a, podkładkę i zakręcić śrubę?
Zastosować zwykłą czy sprężystą podkładkę? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015
|
|
|
Ciężko powiedzieć, nigdy nie używałem torque armów.
Ogólnie to chyba obojętne. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|