|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Dobór bms do sterownika |
Autor |
Wiadomość |
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015 Dobór bms do sterownika
|
|
|
Poluję na bmsa i mam kilka pytań nooba w temacie:)
Jaki bms powinienem wybrać jeśli mój sterownik daje max 60A:
1. http://www.aliexpress.com...2263328170.html
Dający max taki jak sterownik (producent deklaruje 50-60A)
2. http://www.aliexpress.com...2295152510.html
Mający większy zapas ( producent deklaruje 60-70A).
3. Czy ktoś może mi polecić jakąś sprawdzoną ładowarkę z alieexpress? Fajnie by było gdyby dawała 10-15A prądu ładowania (do pakietu 16s4p to chyba nie za wiele?) i była cicha.
4.Rozumiem że bmsa nie należy odłączać od baterii, ale zakładam że całą baterię z bmsem można odpiąć od sterownika i przenosić pomiędzy dwoma rożnymi rowerami? Czy w takim przypadku przy podłączaniu między bms a sterownikiem należy stosować soft start czy bms sam w sobie stanowi zabezpieczenie? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
Jeśli okazjonalnie będzie odpinana bateria to softstart nie jest niezbędny. Troszkę zaiskrzy i tyle. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
Yin, niewiele mówi sposób połączenia o pakiecie... Podaj pojemność, to powiemy Ci, czy 15A to za dużo czy nie za dużo.
Co do zabezpieczeń, to chińskie BMS-y mają bardzo, ale to bardzo skromny prąd balansowania. Lata temu modelarze się zorientowali, że 100-200 mA prądu balansującego dla 2-3-amperogodzinnego pakietu to zdecydowanie za mało. A co dopiero przy pojemnościach przekraczających 10-15Ah... |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
MARCIN napisał/a: | ..że 100-200 mA prądu balansującego . |
Wiele prostych BMS ma prąd < 100 mA, wiec ich dzialanie dla dużego pakietu jest symboliczne ale za to długotrwałe. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | MARCIN napisał/a: | ..że 100-200 mA prądu balansującego . |
Wiele prostych BMS ma prąd < 100 mA, wiec ich dzialanie dla dużego pakietu jest symboliczne ale za to długotrwałe. |
No tak, musi być długotrwałe. Z uwagi na mały prąd . |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
MARCIN napisał/a: | Yin, niewiele mówi sposób połączenia o pakiecie... Podaj pojemność, to powiemy Ci, czy 15A to za dużo czy nie za dużo.
|
No tak nie napisałem z czego pakiet - sprawdzone Turnigy 5000mAh 14.8v czyli pakiet 67v i 20Ah.
To jak to jest z progiem odcięcia przez bms - można brać na styk tego co daje sterownik czy lepiej mieć zapas? |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
Ładowałbym prądem do 10A, ale pewnie ktoś napisze, że można więcej .
O BMS pytaj propagatora - tasa. Ja jestem nauczony wszystko dobierać z zapasem. BMS ma chronić baterię, a te Turnigy mają wysoki prąd rozładowania, więc lepiej zastosuj na większy prąd niż na mniejszy, co by sterownika nie ograniczać albo nie mieć kłopotów z odłączaniem zasilania. |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
Można więcej, ale po co
Lepiej mieć realnie tych 500-700 cykli niż oszczędzać 60min ładowania.
Ja się zastanawiam, czy nie mieć 2 ładowarek. Jedną jakąś szybką, mocną, do ładowania kiedy bajk jest potrzebny już zaraz teraz (weekendy głównie), a na co dzień wszystkie poprzednie bajki zostawiałem na ładowarce na noc. A wtedy szkoda ładować to z 10 czy więcej A, lepiej mieć takie 3A. Tanie to, w koszcie bajka nic nie znaczy, a realnie podnosi żywotność aku, zmniejsza rozjazdy aku, BMS ma mniej do roboty itp itd. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
Według mnie prąd 0.5c ladowania jest lepszy niż 0.15c.
Tzn nawet nie według mnie tylko "naukowców". Polecam obejrzeć filmik " why do lion batteries się out" i podobne. Rozwodza się tam dużo na temat ilosci czasu w którym zachodza reakcje chemiczne
Ja testów nie robilem ale wynika ze długi czas ładowania nie podnosi żywotności. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
Przydałaby się kiedyś jakaś maszynka do testu aku, by się wiedziało przynajmniej jak to jest z tymi danymi w praktyce. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
Największy klopot w tym ile testy zajmą...nie każdy ma na to pol roku |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
pół roku żeby stwierdzić wspływ temperatury na żywotność, pół roku żeby sprawdzić prąd ładowania, pół roku na różne prądy rozładowania, pół roku na różne max napięcie ładowania, pół roku różne min napięcie rozładowania... no ciężko, ciężko |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
Można na kilka kanałów :p ale są ludzie którzy robili takie testy więc my nie musimy, wynikało z nich właśnie ze długie ladowanie nie jest zdrowe, w tym filmie który podalem chyba to bylo |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
No dobra, tylko kto ładuje baterię 15-20Ah prądem 0,15C?
Przeginanie w żadną ze stron nie jest dobre, wiadomo to od dawna. Ani za dużo, ani za mało. Jedno jak i drugie jest nierozsądne. |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
Przecież ładowarka 3A na baterię 20Ah to dokładnie 0.15C |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|