ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dobór bms do sterownika
Autor Wiadomość
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   Dobór bms do sterownika

Poluję na bmsa i mam kilka pytań nooba w temacie:)

Jaki bms powinienem wybrać jeśli mój sterownik daje max 60A:

1. http://www.aliexpress.com...2263328170.html

Dający max taki jak sterownik (producent deklaruje 50-60A)

2. http://www.aliexpress.com...2295152510.html

Mający większy zapas ( producent deklaruje 60-70A).

3. Czy ktoś może mi polecić jakąś sprawdzoną ładowarkę z alieexpress? Fajnie by było gdyby dawała 10-15A prądu ładowania (do pakietu 16s4p to chyba nie za wiele?) i była cicha.


4.Rozumiem że bmsa nie należy odłączać od baterii, ale zakładam że całą baterię z bmsem można odpiąć od sterownika i przenosić pomiędzy dwoma rożnymi rowerami? Czy w takim przypadku przy podłączaniu między bms a sterownikiem należy stosować soft start czy bms sam w sobie stanowi zabezpieczenie?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Jeśli okazjonalnie będzie odpinana bateria to softstart nie jest niezbędny. Troszkę zaiskrzy i tyle.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Yin, niewiele mówi sposób połączenia o pakiecie... Podaj pojemność, to powiemy Ci, czy 15A to za dużo czy nie za dużo.
Co do zabezpieczeń, to chińskie BMS-y mają bardzo, ale to bardzo skromny prąd balansowania. Lata temu modelarze się zorientowali, że 100-200 mA prądu balansującego dla 2-3-amperogodzinnego pakietu to zdecydowanie za mało. A co dopiero przy pojemnościach przekraczających 10-15Ah...
_________________
"Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

MARCIN napisał/a:
..że 100-200 mA prądu balansującego .

Wiele prostych BMS ma prąd < 100 mA, wiec ich dzialanie dla dużego pakietu jest symboliczne ale za to długotrwałe.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

WojtekErnest napisał/a:
MARCIN napisał/a:
..że 100-200 mA prądu balansującego .

Wiele prostych BMS ma prąd < 100 mA, wiec ich dzialanie dla dużego pakietu jest symboliczne ale za to długotrwałe.

No tak, musi być długotrwałe. Z uwagi na mały prąd :mrgreen: .
_________________
"Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

MARCIN napisał/a:
Yin, niewiele mówi sposób połączenia o pakiecie... Podaj pojemność, to powiemy Ci, czy 15A to za dużo czy nie za dużo.

No tak nie napisałem z czego pakiet - sprawdzone Turnigy 5000mAh 14.8v czyli pakiet 67v i 20Ah.


To jak to jest z progiem odcięcia przez bms - można brać na styk tego co daje sterownik czy lepiej mieć zapas?
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015   

Ładowałbym prądem do 10A, ale pewnie ktoś napisze, że można więcej :wink: .

O BMS pytaj propagatora - tasa. Ja jestem nauczony wszystko dobierać z zapasem. BMS ma chronić baterię, a te Turnigy mają wysoki prąd rozładowania, więc lepiej zastosuj na większy prąd niż na mniejszy, co by sterownika nie ograniczać albo nie mieć kłopotów z odłączaniem zasilania.
_________________
"Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015   

Można więcej, ale po co :)
Lepiej mieć realnie tych 500-700 cykli niż oszczędzać 60min ładowania.
Ja się zastanawiam, czy nie mieć 2 ładowarek. Jedną jakąś szybką, mocną, do ładowania kiedy bajk jest potrzebny już zaraz teraz (weekendy głównie), a na co dzień wszystkie poprzednie bajki zostawiałem na ładowarce na noc. A wtedy szkoda ładować to z 10 czy więcej A, lepiej mieć takie 3A. Tanie to, w koszcie bajka nic nie znaczy, a realnie podnosi żywotność aku, zmniejsza rozjazdy aku, BMS ma mniej do roboty itp itd.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015   

Według mnie prąd 0.5c ladowania jest lepszy niż 0.15c.
Tzn nawet nie według mnie tylko "naukowców". Polecam obejrzeć filmik " why do lion batteries się out" i podobne. Rozwodza się tam dużo na temat ilosci czasu w którym zachodza reakcje chemiczne

Ja testów nie robilem ale wynika ze długi czas ładowania nie podnosi żywotności.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015   

Przydałaby się kiedyś jakaś maszynka do testu aku, by się wiedziało przynajmniej jak to jest z tymi danymi w praktyce.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015   

Największy klopot w tym ile testy zajmą...nie każdy ma na to pol roku :P
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015   

pół roku żeby stwierdzić wspływ temperatury na żywotność, pół roku żeby sprawdzić prąd ładowania, pół roku na różne prądy rozładowania, pół roku na różne max napięcie ładowania, pół roku różne min napięcie rozładowania... no ciężko, ciężko :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015   

Można na kilka kanałów :p ale są ludzie którzy robili takie testy więc my nie musimy, wynikało z nich właśnie ze długie ladowanie nie jest zdrowe, w tym filmie który podalem chyba to bylo
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015   

No dobra, tylko kto ładuje baterię 15-20Ah prądem 0,15C?
Przeginanie w żadną ze stron nie jest dobre, wiadomo to od dawna. Ani za dużo, ani za mało. Jedno jak i drugie jest nierozsądne.
_________________
"Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015   

Przecież ładowarka 3A na baterię 20Ah to dokładnie 0.15C
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group