ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
POTRZEBNA POMOC - podłączenie zestawu Cyclone
Autor Wiadomość
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   POTRZEBNA POMOC - podłączenie zestawu Cyclone

Potrzebuję pomocy w połączeniu oryginalnego kitu Cyclone: silnik 1200W, manetka Ori, sterownik 48V35A.
Otóż połączyłem wszystko do kupy zgodnie, ze schematami na endlesie i niestety silnik nie odpala.
1)Podłączyłem kabel stacyjki do plusa od baterii i wówczas zapalają się diody na manetce.
2)Baterie podłączyłem w dwóch kombinacjach 45V i 60V. Przy pierwszej opcji zapala się żółta dioda, czyli niewłaściwe napięcie znamionowe przy drugiej zielona czyli ok. Silnik po przekręceniu manetki nadal ani drgnie.
3)Dziwne zachowanie manetki po przekręceniu jej na max po około 10sek niezależnie od napięcia z baterii przeskakuje dioda z zielonej/żółtej na czerwoną czyli rozładowana bateria.
4)Poucinałem wszystkie wtyczki i albo polutowałem (grube) albo poskręcałem (sygnałowe) nadal to samo silnik ani drgnie.
5) Rozkręciłem sterownik ponieważ poprzednik coś tam przy nim przerabiał ale kable są ok.
JEDNAK po środku płytki są dwa jakby ceramiczne, białe sześciany (nie wiem jak to się nazywa) o sygnaturze: 5W300ΩJ i ich górne połączenie wydaje się być przerwane.
Tak to wygląda:


Tymczasem na dostępnych zdjęciach na endlesie owe "białe sześciany" są polutowane:
http://endless-sphere.com...tart=25#p171645

Sterowniki cyclone na 24V mają właśnie jeden taki sześcian (oświećcie nie jestem elektronikiem). Kolega chciał przerobić na 24v więc może to przeciął, bo wygląda jak przecięte.
Ostatnio zmieniony przez sannis Czw 21 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Raczej tylko te kilka kabelków. Tego białego raczej nie ruszałem. Magia kryje sie w manetce jesli chodzi o pomiar napiecia i odciecie. Zaraz poolokam do tego wartku na endless.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
Ostatnio zmieniony przez toft Czw 21 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Zastanawiam się gdzie ten rodzaj sterownika mierzy prąd. Jesli na tych dwu opornikach to moze faktycznie tu tkwi problem?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Łączenie rezystorów (człowiek cały czas się uczy) jest ewidentnie przecięte i odgięte aby się nie stykały. Jest to zatem zrobione celowo. Pytanie po co i przez kogo. Albo przez Chińczyka w fabryce, poprzednika :razz: , albo jakiś "mały sabotaż".

Pytanie co się stanie jak polutuję oba rezystory, czy istnieje ryzyko "czegoś" ?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Te rezystory to są najprawdopodobniej do zbicia napięcia zasilania do zasilania procesora (z jednej strony powinno być napięcie zasilania, z drugiej od 7 do kilkunastu).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

sannis napisał/a:

Pytanie co się stanie jak polutuję oba rezystory, czy istnieje ryzyko "czegoś" ?

Niewiele ryzykujesz, bo wrzuciłeś już tam wcześniej 60V. Wygląda, że ktoś usiłował przerobić sterownik na 24V, ciekawe czy to mu się udało?
A ten goły skręcony przewód, który tam zwisa, jest gdzieś podłączony?
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

[quote="borsuk"]
sannis napisał/a:

A ten goły skręcony przewód, który tam zwisa, jest gdzieś podłączony?


No właśnie nigdzie nie jest podłączony - ilość kolorowych kabelków się zgadza a ten goły to jakaś masa...?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Heh... NIKT nie próbował:). Poprzednim właścicielem byłem ja. Jedyna modyfikacja którą próbowałem zrobić polegała na obniżeniu czy wyłączeniu lov voltage protection, które to zaszyte jest ponoć w manetce. Gdzieś na endless znalazłem, że przecięcie (chyba bo już nie pamiętam) niektórych kabelków od manetki czy tam ich zamiana powoduje że to ograniczenie nie występuje i można puścić na mniejszym prądzie. Ąby nie gmerać przy wtykach ciachłem kabelek we wnętrzu. Nie zadziałało. Kable połączyłem tak jak były poprzednio. Sterownik chodził. Tych białych rezystorów nie ruszałem (chyba?? bo sprawa jest chyba już więcej jak z przed roku...).

[Sannis] Łączenie rezystorów (człowiek cały czas się uczy) jest ewidentnie przecięte i odgięte aby się nie stykały. Jest to zatem zrobione celowo. Pytanie po co i przez kogo. Albo przez Chińczyka w fabryce, poprzednika :razz: , albo jakiś "mały sabotaż".
Dopiero teraz doczytałem tego posta... Chyba trochę przegiełeś?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

toft napisał/a:


[Sannis] Łączenie rezystorów (człowiek cały czas się uczy) jest ewidentnie przecięte i odgięte aby się nie stykały. Jest to zatem zrobione celowo. Pytanie po co i przez kogo. Albo przez Chińczyka w fabryce, poprzednika :razz: , albo jakiś "mały sabotaż".
Dopiero teraz doczytałem tego posta... Chyba trochę przegiełeś?


Stary przecież Ci wyraźnie pisałem, że nie mam żadnych pretensji a Ty z kolei, że nie pamiętasz. Więc nie wiem o co Ci biega. Powyższe to raczej dla żartu niż dla żalu :mrgreen:
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Żarty żartami ale masz nie działający komplet... Dla mnie jest to ważne... Nie przecinałem tego białego.... Technicznie nie bardzo umiem pomóc... ale jeśli coś poszło nie tak... to dawaj na priv... sterownika Ci nie podmienię bo nie mam.... ale staram się aby priorytetem była satysfakcja... Pzdr. Toft.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Poczekaj bo lutuję :mrgreen:
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Ja nic nie grzebałem i nie przecinałem, do sterownika nawet nie zaglądałem.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Ok, wychodzi na to że macie dobrą pamięć i Chińczyk w fabryce przeciął rezystory :mrgreen:
Ich polutowanie nic nie dało. Objawy te same, silnik ani drgnie. :cry:

Chyba tego nie przeskoczę w związku tym jest pytanie czy ktoś jest chętny odpłatnie sprawdzeniem o co kaman z tym zestawem?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Nie możliwe... Ten sterownik jeździł i był działający...
Jeszcze raz...
Uno....
NIe podłaczyles zasiłki odwrotnie (sory za pytanie ale...)
Duo...Sprawdz omomierzem jeszcze raz połącznie kabelków zwłaszcza tych od manetino... wszędzie są poprawne połaczenia...?

Heh... jeśli nie będzie nadal jezdzić nic wybierz sterownik do kupienia który Tobie pasi (każdy normalny na 60 stopni chyba - ja jeżdizłem na takim z magmy)... przeleję kwotę...
Pzdr...

EDIT:

Ponoć działa:). Czekamy na komentarz właściciela:).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015   Zestaw działa!

Sprawa wyjaśniła się. Od nitki do kłębka, jak to się mówi. Ale po kolei.
Cała magia w tym zestawie ponoć tkwi w manetce, a ta jest połączona ze sterownikiem za pomocą 6 pinowego złącza. Rozkręciłem manetkę i badam miernikiem przejścia z manetki do wtyczki męskiej wg kolejności pinów. Kilka pinów nie ma przejść wg kolejności, ale ma np. 3 z 5 itd. Badam przejścia ze sterownika do wtyku żeńskiego, tutaj są przejścia wg kolejności pinów. Zarówno manetka jak i sterownik ma identyczne kolory kabelków, zatem łączę wtyki i badam przejścia między kolorami. Przejść oczywiście nie ma. Są jednak np. czarny - niebieski. Na sterowniku jest schemat połączenia wtyczki do manetki, zaś na endlesie odnajduję schemat manetki do wtyczki. Przejścia odpowiadają kolorom ze schematów. Jak później porównałem, bo wszystko notowałem, odpowiadają również nr pin na wtykach.

Kolega odciął jedną z wtyczek 7pinowego złącza od sterownika do silnika, ponieważ przerabiał na inny sterownik. Ja połączyłem kabelki wg KOLORÓW ponieważ były identyczne. I TO BYŁ BŁĄD. Skoro manetka ma zupełnie niezależną kombinację od kolorów to silnik z pewnością też. Odnajduję na endlesie schemat wyjścia przewodów z silnika do wtyku żeńskiego a ponieważ wtyk męski do sterownika się ostał łączę przewody wg kolejności pinów ze schematu i .... DZIAŁA :mrgreen:

Ufff to taki chrzest totalnego nooba :mrgreen: Nauka taka: NIE SUGEROWAĆ SIĘ KOLORAMI KABELKÓW.

Dla potomności jakby kto miał problem z podłączeniem zestawu Cylcone:

STEROWNIK - SILNIK
brązowy - fioletowy
czerwony - pomarańczowy
fioletowy - żółty
czarny - niebieski
żółty - czerwony
niebieski - biały
biały - czarny

Przydatne linki:
http://endless-sphere.com...t=cyclone+naked

http://endless-sphere.com...yclone&start=25


schematy
Ostatnio zmieniony przez sannis Pią 22 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group