ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria 36 lub 48 volt
Autor Wiadomość
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   Bateria 36 lub 48 volt

Witam
jw
posiadam rower TREK T500 +
problem w tym jest że nie wiem jaką baterie mam,
nie ma na niej żadnego oznaczenia
ładowarkę mam nieoryginalną 40.7 /2A
przy pełnym naładowaniu napięcie na baterii wskazuje 45V
poproszę o wszelkie sugestie
Pozdrawiam
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

Jedyny pewny sposób to zajrzec do obudowy aku. 45V do niczego nie pasuje.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

czy jak zajrze do środa to czy jedyny sposób jest przeliczenie ogniw?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

Przeliczenie, to raz, a dwa sprawdzenie opisu na ogniwach, bo nie wiadomo jakiego są typu. Mogą być niklowe, jonowe na różne chemie.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

Na necie sugerują opisy 36V 7-8Ah LiIon
Przeładowanie 24V akumulatora na 45V by się skończyło wybuchem.
Przeładowanie 36V akumulatora na 45V jeszcze jest możliwe, choć podejrzane.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

tas napisał/a:
Przeładowanie 24V akumulatora na 45V by się skończyło wybuchem.

Masz w tym jakieś doświadczenie?
Bo jeśli ładowarka stopniowo zwiększałaby napięcie aż do tych 45V, to możliwe, że ogniwa zostałyby uszkodzone, może by się rozszczelniły, ale czy koniecznie wybuchły? Poza tym ładowarka daje tylko 2A prądu, więc nie wiem, co by wcześniej wybuchło - ogniwa czy ładowarka :lol: .
_________________
"Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

z opisu na necie dotarłem że były jedynie dwa rodzaje dostępne 36 i 48, ale wolałbym się upewnić, ogniwa są zalakowane, zapewne będę musiał je rozbebeszyć,
dodam że po naładowaniu oraz w trakcie ogniwa nie były ciepłe
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

Zdejmij charakterystykę rozładowania - pokaże ona wartość napięcia znamionowego.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

JerzyZ napisał/a:
Zdejmij charakterystykę rozładowania - pokaże ona wartość napięcia znamionowego.

to żeś mnie teraz zastrzelił, nie ma pojęcia jak się to robi
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

Do naładowanej baterii dołączasz opornik (np. żarówki samochodowe , w tym wypadku 4 połączone szeregowo, aby prąd wynosił kilka amperów) i co jakiś czas mierzysz napięcie baterii NIE WYŁĄCZAJĄC obciążenia. Wartości nanosisz na wykres typu http://diamedica.pl/produ...ady-to-Use.html - aż do momentu gdy napięcie zacznie "siadać".
Wypłaszczenie charakterystyki - to właśnie napięcie znamionowe. w cytowanym przypadku wynosi 1,2 - 1,25V
Pamiętaj tylko, aby nie rozładowywać niżej niż do 3V/ogniwo - i tu jest problem, bo nie znasz liczby ogniw. Ale zobaczysz kształt krzywej od zera do kilkunastu minut, a to na pewno nie zabije baterii (w eksploatacji będziesz z niej pobierał 10-20A lub więcej.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

A może bateria jest typu 12s. Ale odrazu jej spada napięcie po ladowaniu bo jest w słabym stanie.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

atomek1000 napisał/a:
A może bateria jest typu 12s. Ale odrazu jej spada napięcie po ladowaniu bo jest w słabym stanie.

Raczej nie sądze bo w fabrycznych zestawach 12s jest b.rzadko spotykane.
Jesli masz ładowarkę nieoryginalną 40.7 /2A to być pakiet też nie jest oryginalny i był
przerabiany. NA ŁADOWARCE nie ma tabliczki, nadruku ?
Bo równie podejrzane jest napięcie na baterii 45V .
Czy aby na pewno Twój miernik pokazuje prawdę ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

na ładowarce mam nadruk
LI-ON BATTERY CHARGER
model;HP8204L3
INPUT;115/230VAC
60/50Hz 2.5/1.5A
QUTPUT;40.7VDC/2A(11S)

ps nie porównywałem nigdy miernika lecz nie miałem z nim nigdy problemu
jest to miernik rozbudowany a nie taki prosto z brzegu :grin:
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

Jak to możliwe, że ładowarka podaje napięcie 40,7 V, a bateria osiąga 45V?
_________________
"Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

Pogmatwany opis ale coś tam się zgadza. Ładowarka 11s powinna podawać 45,1V i tak się dzieje (do tylu ładuje baterię). Napisane jest również na niej 11s - co wskazuje na napięcie nominalne baterii liion 11*3,7V=40,7V
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group