Bateria 36 lub 48 volt |
Autor |
Wiadomość |
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015 Bateria 36 lub 48 volt
|
|
|
Witam
jw
posiadam rower TREK T500 +
problem w tym jest że nie wiem jaką baterie mam,
nie ma na niej żadnego oznaczenia
ładowarkę mam nieoryginalną 40.7 /2A
przy pełnym naładowaniu napięcie na baterii wskazuje 45V
poproszę o wszelkie sugestie
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
Jedyny pewny sposób to zajrzec do obudowy aku. 45V do niczego nie pasuje. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
czy jak zajrze do środa to czy jedyny sposób jest przeliczenie ogniw? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
Przeliczenie, to raz, a dwa sprawdzenie opisu na ogniwach, bo nie wiadomo jakiego są typu. Mogą być niklowe, jonowe na różne chemie. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
Na necie sugerują opisy 36V 7-8Ah LiIon
Przeładowanie 24V akumulatora na 45V by się skończyło wybuchem.
Przeładowanie 36V akumulatora na 45V jeszcze jest możliwe, choć podejrzane. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | Przeładowanie 24V akumulatora na 45V by się skończyło wybuchem. |
Masz w tym jakieś doświadczenie?
Bo jeśli ładowarka stopniowo zwiększałaby napięcie aż do tych 45V, to możliwe, że ogniwa zostałyby uszkodzone, może by się rozszczelniły, ale czy koniecznie wybuchły? Poza tym ładowarka daje tylko 2A prądu, więc nie wiem, co by wcześniej wybuchło - ogniwa czy ładowarka . |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
z opisu na necie dotarłem że były jedynie dwa rodzaje dostępne 36 i 48, ale wolałbym się upewnić, ogniwa są zalakowane, zapewne będę musiał je rozbebeszyć,
dodam że po naładowaniu oraz w trakcie ogniwa nie były ciepłe |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
Zdejmij charakterystykę rozładowania - pokaże ona wartość napięcia znamionowego. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
JerzyZ napisał/a: | Zdejmij charakterystykę rozładowania - pokaże ona wartość napięcia znamionowego. |
to żeś mnie teraz zastrzelił, nie ma pojęcia jak się to robi |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
Do naładowanej baterii dołączasz opornik (np. żarówki samochodowe , w tym wypadku 4 połączone szeregowo, aby prąd wynosił kilka amperów) i co jakiś czas mierzysz napięcie baterii NIE WYŁĄCZAJĄC obciążenia. Wartości nanosisz na wykres typu http://diamedica.pl/produ...ady-to-Use.html - aż do momentu gdy napięcie zacznie "siadać".
Wypłaszczenie charakterystyki - to właśnie napięcie znamionowe. w cytowanym przypadku wynosi 1,2 - 1,25V
Pamiętaj tylko, aby nie rozładowywać niżej niż do 3V/ogniwo - i tu jest problem, bo nie znasz liczby ogniw. Ale zobaczysz kształt krzywej od zera do kilkunastu minut, a to na pewno nie zabije baterii (w eksploatacji będziesz z niej pobierał 10-20A lub więcej. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
A może bateria jest typu 12s. Ale odrazu jej spada napięcie po ladowaniu bo jest w słabym stanie. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | A może bateria jest typu 12s. Ale odrazu jej spada napięcie po ladowaniu bo jest w słabym stanie. |
Raczej nie sądze bo w fabrycznych zestawach 12s jest b.rzadko spotykane.
Jesli masz ładowarkę nieoryginalną 40.7 /2A to być pakiet też nie jest oryginalny i był
przerabiany. NA ŁADOWARCE nie ma tabliczki, nadruku ?
Bo równie podejrzane jest napięcie na baterii 45V .
Czy aby na pewno Twój miernik pokazuje prawdę ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
na ładowarce mam nadruk
LI-ON BATTERY CHARGER
model;HP8204L3
INPUT;115/230VAC
60/50Hz 2.5/1.5A
QUTPUT;40.7VDC/2A(11S)
ps nie porównywałem nigdy miernika lecz nie miałem z nim nigdy problemu
jest to miernik rozbudowany a nie taki prosto z brzegu |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
Jak to możliwe, że ładowarka podaje napięcie 40,7 V, a bateria osiąga 45V? |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
Pogmatwany opis ale coś tam się zgadza. Ładowarka 11s powinna podawać 45,1V i tak się dzieje (do tylu ładuje baterię). Napisane jest również na niej 11s - co wskazuje na napięcie nominalne baterii liion 11*3,7V=40,7V |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
|