ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria 36 lub 48 volt
Autor Wiadomość
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015   

Zgubiłem się. Mamy dostęp do pojedynczego pakietu 1s4p? Nie ma prawa tam być napięcia całości pakietu 11s.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015   

Panowie litości i prośba o pomoc, dałem zdjęcia w super rozdzielczości proszę zajrzeć jak są połączone ogniwa w moim pakiecie
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015   

W zasadzie mało się znam...ale... dodam swoje 3 grosze... Mam nadzieje że sensownie... Te ogniwa wg specyfikacji mają BAAARDZZOO dobrą powtarzalnosć jeśli chodzi o pojemność chyba (przynajmiej teoretycznie i w zastosowaniach nie komercyjnych) że pomyliłem z pamięci z innymi... Miałem cały szereg różnych aku do wkrętarek itp low end gdzie te ogniwa... nie miały żadnego układu balansującego poza płytką która realizowała cut of od sumarycznego napicia i pewno jakieś ograniczenia prądowe... Pozdro...
A i skąd to aku jest?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015   

Rower Trek Navigator 500+
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015   

henry, na twoim miejscu naładowałbym aku do pełna (do wyłączenia ładowania przez ładowarkę lub do osiągnięcia prądu 50-100mA). Sprawdził bezpośrednio po zakończeniu ładowania napięcie które powinno wynieść 46 do max 46.7V. Ponieważ masz dostęp do baterii i BMS'a sprawdzaj pod koniec ładowania czy się nie grzeją. Po godz sprawdź ponownie napięcie i jego ewentualny spadek. Następnie rozładuj w pełni naładowaną baterię oporem (np żarówkami) prądem ~5A aż do pełnego rozładowania (~33V lub do wyłączenia BMS"a) i sprawdż czas rozładowania. Jeżeli jest ~1godz to bateria moim zdaniem jest sprawna. Ponieważ bateria nie jest nowa więc jej pojemność (czas rozładowania) będzie odpowiednio mniejsza.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015   

Ladowarki parę razy i napięcie wynosi 45 volt
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015   

tkoko, a skąd takie napięcia? Liion ładuje się do 4,1V więc kolega henry otrzymuje prawidłowe napięcie na koniec ładowania (no dokładnie 45,1V powinno być ale to już tam szczegół)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015   

Tylko zastanawia mnie napięcie na rozładowanej baterii 39.8, czy nie jest za duże jak na wyczerpana baterie?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015   

A przy tylu Ci już odcina? Raczej nie powinien, bardziej bym stwierdził że któreś ogniwa pod obciążeniem nadmiernie siadają i układ rozłącza. A potem na "luzie" napięcie wraca do normalnego napięcia - 3,6V/celę.
Prosty test na to, jedź do rozłączenia, potem tylko podłącz na chwilę i od razu odłącz ładowarkę i zobacz czy nadal trochę jeszcze pojeździsz. Wszystko przy spokojnej jeździe, bez mocnych ruszeń.
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015   

henry napisał/a:
Mam 4 segmenty po 11 ogniw

Masz 11 segmentów po 4 ROWNOLEGLE ogniwa czyli 11S4P . Napięcie końcowe końcowe 39 V oznacza że BEZ OBCIAZENIA jest na segmencie ok 3,6 V, co oznacza że obciązenie go typowym prądem ok 12 -15A spowoduje spadek do ok 3-3,3V co jest napieciem granicznym i MUSI zareagować BMS,kontroler, wyświelacz.
Istotne jest to czy osiągniecie tego chwilowego niskiego napięcia jest po przejechaniu 10 km.20, km czy > 30 km.
To jest eksploatacyjną miarą przydatnosci pakietu oraz jaki jest ROZKLAD napięc na segmentach czyli czy są równo osłabione czy są któreś wyrażnie słabsze.
Teraz jasne ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Nie 21 Cze, 2015   

WojtekErnest
co raz więcej jaśniej ale dalej sporo ciemności u mnie w głowie na temat elektryfikacji bike,
pomierzyłem teraz leżakującą od doby baterię naładowana i napięcie wynosi 44,8v
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Nie 21 Cze, 2015   

bloodyopel napisał/a:
tkoko, a skąd takie napięcia? Liion ładuje się do 4,1V więc kolega henry otrzymuje prawidłowe napięcie na koniec ładowania (no dokładnie 45,1V powinno być ale to już tam szczegół)

Matematycznie;
* graniczne napięcie 4.25 X 11 = 46.75V
* optymalne dla max naładowania 4.17V X 11 = 45.87V (tak typowy BMS wyrównuje ogniwa)
* minimalne użytkowe napięcie 3V X 11 = 33V
Napięcie 4.1V Li-Iona to jest 80 - 90% maksymalnej pojemności.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 21 Cze, 2015   

Czytam ten wątek i właściwie nie wiem o co chodzi.Bateria jak widać ze zdjęć nie ma balansera a tylko BMS który nadzoruje max.napiecie ładowania jak i odcięcie rozładowania. Biorąc pod uwagę czas od momentu wyprodukowania oraz to, że to bateria nie nowa a używana mająca jako nowa pojemność 6.4Ah trudno się spodziewać jakiegoś dobrego zasiegu przy pełnym wspomaganiu. Te pełne wspomaganie (dla nowej baterii na pewno umożliwiało odbierać ok.10A) pozwalało na użytkowanie przez okres jedynie ok.30 min łącznie ze startem. Obecnie należy sądzić, że co najmniej jeden z czterech segmentów 11s zbyt szybko traci napięcie i BMS reaguje odcinając. Moja rada aby to zdiagnozować, to na każdy segment 11s podłączyć popularny i tani "pikacz" wcześniej odpowiednio go "preparując" czyli na każdy styk podłączony do segmentu podłączyć szeregowo i zaporowo diodę zenera na 36V względnie "błyskawicznie" po odcięciu zasilania zmierzyć napięcie na segmentach i znaleźć ten najbardziej zużyty.
Można też próbować rozładowywać baterię małym prądem (max.ok.0.5A),ładować i ponownie rozładowywać gdyż to może trochę pomóc w rozruszaniu poszczególnych "leniwych" ogniw chociaż pewności w tej metodzie nie gwarantuję.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 21 Cze, 2015   

henry napisał/a:

pomierzyłem teraz leżakującą od doby baterię naładowana i napięcie wynosi 44,8v

No to jeszcze pomierz 11-cie napięć jakie sie składają na te napięcie całości.
Nastepnie przejedz się minimum 20-30 km i powtórz pomiary.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 21 Cze, 2015   

WojtekErnest napisał/a:

No to jeszcze pomierz 11-cie napięć jakie sie składają na te napięcie całości.
Nastepnie przejedz się minimum 20-30 km i powtórz pomiary.


Sądząc z opisu to bateria składa się z 4 równoległych segmentów 11s1p (chociaż mało to prawdopodobne ale nie niemożliwe?) a jeśli tak to pomiarów było by 44 a to już nie takie proste.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group