Bateria 36 lub 48 volt |
Autor |
Wiadomość |
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015
|
|
|
Zgubiłem się. Mamy dostęp do pojedynczego pakietu 1s4p? Nie ma prawa tam być napięcia całości pakietu 11s. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015
|
|
|
Panowie litości i prośba o pomoc, dałem zdjęcia w super rozdzielczości proszę zajrzeć jak są połączone ogniwa w moim pakiecie |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015
|
|
|
W zasadzie mało się znam...ale... dodam swoje 3 grosze... Mam nadzieje że sensownie... Te ogniwa wg specyfikacji mają BAAARDZZOO dobrą powtarzalnosć jeśli chodzi o pojemność chyba (przynajmiej teoretycznie i w zastosowaniach nie komercyjnych) że pomyliłem z pamięci z innymi... Miałem cały szereg różnych aku do wkrętarek itp low end gdzie te ogniwa... nie miały żadnego układu balansującego poza płytką która realizowała cut of od sumarycznego napicia i pewno jakieś ograniczenia prądowe... Pozdro...
A i skąd to aku jest? |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015
|
|
|
Rower Trek Navigator 500+ |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015
|
|
|
henry, na twoim miejscu naładowałbym aku do pełna (do wyłączenia ładowania przez ładowarkę lub do osiągnięcia prądu 50-100mA). Sprawdził bezpośrednio po zakończeniu ładowania napięcie które powinno wynieść 46 do max 46.7V. Ponieważ masz dostęp do baterii i BMS'a sprawdzaj pod koniec ładowania czy się nie grzeją. Po godz sprawdź ponownie napięcie i jego ewentualny spadek. Następnie rozładuj w pełni naładowaną baterię oporem (np żarówkami) prądem ~5A aż do pełnego rozładowania (~33V lub do wyłączenia BMS"a) i sprawdż czas rozładowania. Jeżeli jest ~1godz to bateria moim zdaniem jest sprawna. Ponieważ bateria nie jest nowa więc jej pojemność (czas rozładowania) będzie odpowiednio mniejsza. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015
|
|
|
Ladowarki parę razy i napięcie wynosi 45 volt |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015
|
|
|
tkoko, a skąd takie napięcia? Liion ładuje się do 4,1V więc kolega henry otrzymuje prawidłowe napięcie na koniec ładowania (no dokładnie 45,1V powinno być ale to już tam szczegół) |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015
|
|
|
Tylko zastanawia mnie napięcie na rozładowanej baterii 39.8, czy nie jest za duże jak na wyczerpana baterie? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015
|
|
|
A przy tylu Ci już odcina? Raczej nie powinien, bardziej bym stwierdził że któreś ogniwa pod obciążeniem nadmiernie siadają i układ rozłącza. A potem na "luzie" napięcie wraca do normalnego napięcia - 3,6V/celę.
Prosty test na to, jedź do rozłączenia, potem tylko podłącz na chwilę i od razu odłącz ładowarkę i zobacz czy nadal trochę jeszcze pojeździsz. Wszystko przy spokojnej jeździe, bez mocnych ruszeń. |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015
|
|
|
henry napisał/a: | Mam 4 segmenty po 11 ogniw |
Masz 11 segmentów po 4 ROWNOLEGLE ogniwa czyli 11S4P . Napięcie końcowe końcowe 39 V oznacza że BEZ OBCIAZENIA jest na segmencie ok 3,6 V, co oznacza że obciązenie go typowym prądem ok 12 -15A spowoduje spadek do ok 3-3,3V co jest napieciem granicznym i MUSI zareagować BMS,kontroler, wyświelacz.
Istotne jest to czy osiągniecie tego chwilowego niskiego napięcia jest po przejechaniu 10 km.20, km czy > 30 km.
To jest eksploatacyjną miarą przydatnosci pakietu oraz jaki jest ROZKLAD napięc na segmentach czyli czy są równo osłabione czy są któreś wyrażnie słabsze.
Teraz jasne ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 21 Cze, 2015
|
|
|
WojtekErnest
co raz więcej jaśniej ale dalej sporo ciemności u mnie w głowie na temat elektryfikacji bike,
pomierzyłem teraz leżakującą od doby baterię naładowana i napięcie wynosi 44,8v |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 21 Cze, 2015
|
|
|
bloodyopel napisał/a: | tkoko, a skąd takie napięcia? Liion ładuje się do 4,1V więc kolega henry otrzymuje prawidłowe napięcie na koniec ładowania (no dokładnie 45,1V powinno być ale to już tam szczegół) |
Matematycznie;
* graniczne napięcie 4.25 X 11 = 46.75V
* optymalne dla max naładowania 4.17V X 11 = 45.87V (tak typowy BMS wyrównuje ogniwa)
* minimalne użytkowe napięcie 3V X 11 = 33V
Napięcie 4.1V Li-Iona to jest 80 - 90% maksymalnej pojemności. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 21 Cze, 2015
|
|
|
Czytam ten wątek i właściwie nie wiem o co chodzi.Bateria jak widać ze zdjęć nie ma balansera a tylko BMS który nadzoruje max.napiecie ładowania jak i odcięcie rozładowania. Biorąc pod uwagę czas od momentu wyprodukowania oraz to, że to bateria nie nowa a używana mająca jako nowa pojemność 6.4Ah trudno się spodziewać jakiegoś dobrego zasiegu przy pełnym wspomaganiu. Te pełne wspomaganie (dla nowej baterii na pewno umożliwiało odbierać ok.10A) pozwalało na użytkowanie przez okres jedynie ok.30 min łącznie ze startem. Obecnie należy sądzić, że co najmniej jeden z czterech segmentów 11s zbyt szybko traci napięcie i BMS reaguje odcinając. Moja rada aby to zdiagnozować, to na każdy segment 11s podłączyć popularny i tani "pikacz" wcześniej odpowiednio go "preparując" czyli na każdy styk podłączony do segmentu podłączyć szeregowo i zaporowo diodę zenera na 36V względnie "błyskawicznie" po odcięciu zasilania zmierzyć napięcie na segmentach i znaleźć ten najbardziej zużyty.
Można też próbować rozładowywać baterię małym prądem (max.ok.0.5A),ładować i ponownie rozładowywać gdyż to może trochę pomóc w rozruszaniu poszczególnych "leniwych" ogniw chociaż pewności w tej metodzie nie gwarantuję. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21 Cze, 2015
|
|
|
henry napisał/a: |
pomierzyłem teraz leżakującą od doby baterię naładowana i napięcie wynosi 44,8v |
No to jeszcze pomierz 11-cie napięć jakie sie składają na te napięcie całości.
Nastepnie przejedz się minimum 20-30 km i powtórz pomiary. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 21 Cze, 2015
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: |
No to jeszcze pomierz 11-cie napięć jakie sie składają na te napięcie całości.
Nastepnie przejedz się minimum 20-30 km i powtórz pomiary. |
Sądząc z opisu to bateria składa się z 4 równoległych segmentów 11s1p (chociaż mało to prawdopodobne ale nie niemożliwe?) a jeśli tak to pomiarów było by 44 a to już nie takie proste. |
|
|
|
|
|