ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
widział ktoś jakąś ładowarkę w polsce 48V 5A?
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015   widział ktoś jakąś ładowarkę w polsce 48V 5A?

Hej. Mam nieco problem bo potrzebuje szybką ładowarkę na 48V około 5A (4-6)
do baterii li-ion z napięciem końcowym 54,6V

Hmmm a może ktoś wie jak zrobić taką ładowarkę, bo na początku myślałem, żeby wziąć jakieś trafo porządne mostek kondensator, dioda zenera i porządny tranzystor mocy z radiatorem, ale jak wiadomo tranzystor wraz ze zwiększeniem temperatury zwiększa, albo zmniejsza wysokość napięcia wyjściowego, a nie chciałbym nic zepsuć.

Gdyby ktoś znał jakies rozwiązanie do 150zł to byłoby fajnie.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015   

edit:
czy można połączyć 2 łądowarki ze sobą równolegle (zabezpieczyć jedną z nich diodą półprostowniczą na 6A np?)
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Joki 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015   

Witam serdecznie.

Proszę bardzo:
http://allegro.pl/zasilac...5257812066.html
Trochę przekracza budżet ale i prądowo znacznie więcej wyrabia.
W dodatku to wersja poprawiona (ECO).
Pozdrawiam.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
http://daihatsu.com.pl
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015   

Łooo :shock:
No cena - wydajność = rewelacja.

Pytanie tylko, czy tam da się regulować prąd ładowania, bo BMS max 6A wytrzyma.

Powiedz mi tylko, czy żeby odpalić ten zasilacz nie jest potrzebny sygnał LPT? albo telefoniczny albo jakiś inny - to działa po włączeniu do sieci i jest potencjometrem regulacja?

Bo kiedys właśnie kupiłem zasilacz 40-60V do centrali telefonicznych i za nic nie mogłem go odpalić.
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015   

Ja od 2 lat swoje 48V/44Ah ładuję takim zasilaczykiem :
http://allegro.pl/prof-za...5500517946.html
Daje 13-14A max , ma ograniczenie prądu , napięcie od 50 do 62V .
Grzebałem przy boczniku żeby dał większy prąd i walnoł ponad 35A , ale szkoda męczyć i zostawiłem jak było.
Ale też jest słabszy 5A , taki kończe znajomemu robić (wentylatorek)
http://allegro.pl/prof-za...5488959644.html

Trzeba dać wentylatorek z tyłu bo w upał trochę parzy.
Ten 5A trzeba zmusić do pracy - dwa dolne piny zewrzeć.
Zmniejszałem mu też napięcie do 42V bo znajomy ma 10S.

Jedyna wada to straty , Watt Meter gniazdkowy podaje 840W a Ev Komputerek 700W.
Szukam porządnego z małymi stratami - zasilacz rezonansowy LLC
http://elektronikab2b.pl/...ia#.VZUaWKRP7gw
 
 
Joki 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 03 Lip, 2015   

glebor napisał/a:
...
Pytanie tylko, czy tam da się regulować prąd ładowania, bo BMS max 6A wytrzyma.

Można ograniczyć prąd maksymalny ale wątpię czy do tak małej wartości.

Cytat:
Powiedz mi tylko, czy żeby odpalić ten zasilacz nie jest potrzebny sygnał LPT? albo telefoniczny albo jakiś inny - to działa po włączeniu do sieci i jest potencjometrem regulacja?

Bo kiedys właśnie kupiłem zasilacz 40-60V do centrali telefonicznych i za nic nie mogłem go odpalić.

Jest do tego specjalny sterownik. Jest podłączany po RS-485 (te RJ-ki od frontu). Nazywa się ASCM PSC1000.

Steruje kilkoma zasilaczami, kiedy połączone są równolegle. Może narzucić im niemal dowolne parametry w zakresie fizycznych możliwości.
Zasilacze jednak mają własną autonomię, która działa przy braku połączenia ze sterownikiem. To zabezpieczenie na wypadek awarii sterownika lub kabla RS-485. PR-kami ustawia się napięcie i maksymalny prąd.
Jest jeszcze nieco mocniejsza wersja tych zasilaczy SMPS1900W:
http://allegro.pl/zasilac...5257812059.html
Trochę większa moc, wyświetlacz obciążenia i więcej regulacji. Nawet lepiej się na niego decydować bo nie pamiętam czy na pewno 1700W ma regulację prądu maksymalnego a ten ma na pewno. Trzy lata minęło jak już nie mam z tymi zasilaczami do czynienia i powoli zapominam.
;)
_________________
Sebastian
http://logado.pl
http://daihatsu.com.pl
 
 
Joki 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 03 Lip, 2015   

KrzysiekEV napisał/a:
Ja od 2 lat swoje 48V/44Ah ładuję takim zasilaczykiem :
http://allegro.pl/prof-za...5500517946.html
Daje 13-14A max , ma ograniczenie prądu , napięcie od 50 do 62V .
Grzebałem przy boczniku żeby dał większy prąd i walnoł ponad 35A , ale szkoda męczyć i zostawiłem jak było.
Ale też jest słabszy 5A , taki kończe znajomemu robić (wentylatorek)
http://allegro.pl/prof-za...5488959644.html

Trzeba dać wentylatorek z tyłu bo w upał trochę parzy.
Ten 5A trzeba zmusić do pracy - dwa dolne piny zewrzeć.
Zmniejszałem mu też napięcie do 42V bo znajomy ma 10S.

Jedyna wada to straty , Watt Meter gniazdkowy podaje 840W a Ev Komputerek 700W.
Szukam porządnego z małymi stratami - zasilacz rezonansowy LLC
http://elektronikab2b.pl/...ia#.VZUaWKRP7gw

Miałem też kilka siłowni z tymi zasilaczami i również polecam.
Są jeszcze podobne zasilacze Bening-a ale nie potrafię namierzyć i już nie pamiętam czy pracują bez sterownika?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
http://daihatsu.com.pl
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Nie 05 Lip, 2015   

KrzysiekEV napisał/a:

Ale też jest słabszy 5A , taki kończe znajomemu robić (wentylatorek)
http://allegro.pl/prof-za...5488959644.html
(...)
Zmniejszałem mu też napięcie do 42V bo znajomy ma 10S.



2 pytania bo widzę że znasz te zasilacze:

1. Czy da radę zbić napięcie poniżej 40V? Jak to zrobić?
2. Czy można je łączyć szeregowo?

Pytania łączą się w jedną całość, potrzebuję napięcia 79,8V dla 19s lipo ;) 5A by mi wystarczyło
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon 06 Lip, 2015   

Zakres regulacji potencjometrem z przodu wyszedł od 39.2 V do 47.9 V potencjometrem RV401 w środku jeszcze szerzej.
RV401 regulował oryginalnie od 44V ale równolegle do opornika R412 przy nim dałem 15kom i to obniżyło min V regulacji.
Zasilacz nie ma połączenia masy ( PE ) obudowy z wyjściem napięcia , żadna pętla masy się nie zamknie po spięciu dwóch zasilaczy razem wyjściami.
Ale zawsze trzeba to na danym egzemplarzu pomierzyć.
Nie mierzyłem jeszcze jakie ma ograniczenie prądowe , ale przy 42V zrobię to IChargerem 3010 bo on ma do 42V zakres.
210W , trzeba będzie dać dodatkowo żarówy albo taśmę oporową do wytracenia mocy.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 06 Lip, 2015   

Wg oznaczeń modelu zakładam, że ma nominalnie 5A przy 48V (PDM 48V/5) więc w teorii 240W? Przy 40V będzie to już 6A? Dobrze że już wiem że regulacja jest szersza, dla mnie to bardzo dobra wiadomość. W takim razie pewnie zamówię i będę testował, może coś z tego będzie ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 23 Lip, 2015   

Bardzo fajnie, że napisałeś jak go przerobić do ładowania pakietu 10S bo taki też posiadam. na 48V spisuje się świetnie. (54,6V)

Myślałem, żeby wylutować z niego potencjometr i wyprowadzić sobie 3 przewody i policzyć oporniki, zrobiłbym 3 tryby:
-nocny (0,25C poj. akumulatora)
-dzienny (szybszy) 0,5C
- i szybki 0,75C akumulatora - 20A
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 07 Sie, 2015   

Tak więc zakupiłem te małe zasilacze 5A z linku powyżej i dziś przyszły. Jutro pewnie ruszę z testami.
Tak jak pisałeś wyżej, do uruchomienia wystarczy zewrzeć 2 dolne piny, tak? Robiąc to na głupa zworką niczego nie powinienem uwalić?
Zakładam że zasilacz nie ma ograniczenia prądowego? Więc trzeba będzie pomierzyć wydajność prądową.
Jakieś jeszcze sugestie/porady odnoście tych zasilaczy? :roll:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sob 08 Sie, 2015   

Dla bezpieczeństwa opornikiem 100 om zewrzyj piny , tez powinien ruszyć . Mam jeszcze ten 5A zasilacz
to zobaczę jak z ograniczeniem prądu u niego .
A w takim stanie jakim ci wysłał to nie odpala zasilacz bez zwierania ? morze już zwarte jest ?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 08 Sie, 2015   

Jeszcze nawet ich nie dotykałem ale na aukcji w opisie
Cytat:
Zasilacz do pracy wymaga podania sygnałów logicznych na wejście sterowanie, które umieszczone jest na przedniej płycie czołowej.
Niestety wobec braku dokumentacji nie jesteśmy w stanie go uruchomić. Proszę wziąć to pod uwagę przy licytacji.
więc zakładam że będę musiał zwierać ;)

To jak będziesz miał chwilę i mógłbyś to zobacz jak jest z tym ograniczeniem prądowym :)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Sie, 2015   

KrzysiekEV napisał/a:
... morze już zwarte jest ?

Morze jest płynne :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group