ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BMS do li-po Jaki wybrać?
Autor Wiadomość
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 17 Lip, 2015   

Ale ja przecież nigdzie nie napisałem że puchły od nadmiernego rozładowania . Ja nigdy ich nie rozładowywałem poniżej 3V (buzzer na 3,3V ) i nie ładowałem prądem większym niż0,5C pomimo że producent pisał max 1C (innym też pisałem żeby ładowali max 1C i było OK). Pakiety powyżej 4p np 6p po dobraniu i złożeniu właśnie w 6p i napięciu do przechowywania same od leżenia puchły (zazwyczaj jedna z cel lub max 2 cele ale sporadycznie i to w ciągu miesiąca tak że rozrywało kopertę) . Np na 10szt takich 6p 1-2szt potrafiły spuchnąć . Jak pakiet był max 4p i rozładowanie ciągłe było na poziomie do 1,5C a max do 2C chwilowego to było OK. Do dzisiaj takie aku jeżdżą i z tego co wiem mają się świetnie (jeden w domu ze 4 lata i jeden 20km ode mnie ).
Wracając do wyboru BMSa (choć tego ustrojstwa nie cierpię) :twisted: to zdecydowanie jestem za takim 3V .
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 20 Lip, 2015   

Cóż bateria 4P to dla mnie zbyt mało, żeby dojechać do centrum miasta muszę zrobić w obie strony 30km, a zawsze jeszcze znajdzie się jakaś trasa, a to wylot do znajomych i kurcze tak się zastanawiam jaką baterię złożyć. Mam 80 tych ogniw wolnych na obecną chwilę.

Albo złożę baterię 6P13S (48V lipo) albo 8P10S (36V li-po)
I tutaj pytanie:
Silnik to najprawdopodobniej około 400RPM, więc na 36V osiąga maksymalną prędkość i sterownik nie da mu już więcej mocy, więc na 48V szybciej nie pojedzie, bo sterownik daje max 350W, a do wyższej prędkości potrzeba większej mocy, na 36V prędkość jest około 40 na 48V około 43km/h po dłuuugiej prostej.

Oczywiście te dane zmieniają się jak koło leci w powietrzu:
na 36V jest około 46km/h a na 48V 60km/h i być może taką prędkość się z górki z pedałowaniem kiedyś osiągnie :D

Zastanawiam się w tej konkretnej sytuacji jaką baterią zasilić lepiej taki silnik :D

Co do samych ogniw:
testuję to ichargerem 106b+ i temperatura maksymalna jaką zaobserwowałem przy dobrze przyklejonym czujniku prąd z ogniwa 5,6A czyli ponad 1,5C ogniwa mają max 41 stopni. Norma jest dla 45st i tej temperatury nie powinno sie przekraczać. W rowerze sterownik pobiera max 12A (zmierzone dokładnie) mimo, że na sterowniku pisze 17A, zakładając, że źle zmierzyłem i prąd ma faktycznie 17A to dla baterii 6P to jest prąd niecały 1C, a dla 8P 0,75C około...

Doradźcie, bo mam 80 ogniw i chciałbym jak najwięcej km przejechać tym rowerkiem.
 
 
Maciej S.
młodzik


Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 73
Wysłany: Pon 20 Lip, 2015   

Odpowiedź jest chyba prosta: 10s8p większy zasięg.
Zawsze idąc w prędkość zasięg będzie drastycznie malał, chyba, że w próżni, bez oporu powietrza.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 20 Lip, 2015   

glebor napisał/a:
W rowerze sterownik pobiera max 12A (zmierzone dokładnie) mimo, że na sterowniku pisze 17A, zakładając, że źle zmierzyłem i prąd ma faktycznie 17A to dla baterii 6P to jest prąd niecały 1C, a dla 8P 0,75C około...
Doradźcie, bo mam 80 ogniw i chciałbym jak najwięcej km przejechać tym rowerkiem.

Sądzę że chwilowy prąd jest jednak bliżej 17 A i chwilowa moc sięga 600 W. Jak będziesz mial 8P na pewno przejedziesz nie tylko 30 km ale bliżej 50 km. Oczywiście zachowując minimum rozsątku czyli nie max z manetki gdy pod wiatr, pod górę it. Zakładam ze czasem wspomagasz sie pedałami NA ROWERZE .. :-)
Przy lekkim wspomaganiu i prędkości do 35 km / godz pojedziesz ponad 70 km.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 21 Lip, 2015   

dzwoniłem do sklepu. Jednak dostałem inny silnik, bo nie sprecyzowałem pytania:
ma 220RPM co daje na obręczy 26" około 25km/h przy 24V. Puszczając go na 36V jak myślicie wyciągnie się jakieś 35-40km/h czy lepiej dać go na 48V i ograniczyć moc sterownikiem do 350W?

Dzisiaj już się biorę ostatecznie za składanie tej bateryjki, tylko cały czas dumam na jakie napięcie, bo fajnie gdyby z tego dało się wyciągnąć prędkość 40km/h :D

Myślałem, że wysłali silnik 420Rpm, ale jednak nie :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group