Wybór roweru fabrycznego, jaki silnik, jaki system? |
Autor |
Wiadomość |
lechowiec
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 14 Mar 2014 Posty: 86 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015
|
|
|
Ten Focus Thron to rzeczywiście ciekawa maszyna. Niestety kask na głowę i zarejestrować by to trzeba było. Na szczęści haibike xduro bardziej mi się wizualnie podoba:)
Ten Focus w wersji 25 km z taką baterią cieszyłby zapewne przez długi czas.
Czy łańcuch i kaseta ulegają szybkiemu zużyciu w takim systemie? Jednak wszystko idzie w tylne koło przez wątły łańcuch rowerowy. Pamiętam jak nieraz strzelały mi te tulejki łańcucha w zwykłym rowerze w trakcie wygłupów z zrywaniem przyczepności przy ruszaniu na szutrowej nawierzchni. Łańcuch rowerowy jest jednak dość delikatny. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015
|
|
|
To jest 250W. Przecież to jest nic. Jakbyś miał 2kw MIDa to byś dopiero dopłacał do części. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015
|
|
|
Te mocniejsze silniki mają po 350W w midzie ale to i tak nie wpływa znacząco na piasty.
Spotkałem się z jednym przypadkiem na forum - usterką silnika Boscha, a raczej przekładni planetarnej - starcie się trybikow przy przebiegu 15tys km, ale to dotyczyło pierwszych wersji Boscha z 2012r. W middrivie Bafang BBS02 trzeba je wymieniać częściej, aczkolwiek to wydatki rzędów 15$. Swoją drogą Bafang BBS02 750W to bardzo ciekawa konstrukcja i można ją zamontować prawie do każdego roweru, a w dodatku w rozsądnej cenie i plug and play. |
|
|
|
|
lechowiec
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 14 Mar 2014 Posty: 86 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015
|
|
|
15 tyś to niewiele. Jeśli te trybiki można łatwo i niedrogo kupić a wymiana jest prosta we własnym zakresie to można na to machnąć ręką i wrzucić w eksploatację jak klocki hamulcowe itp. Ważne, żeby to jeździło wydajnie i nie było poważnych awarii.
Pewnie zależy też jaka piasta, ale te wielobiegowe raczej na pewno będą miały szybko awarie. Zmiana biegu może nastąpić dopiero jak łańcuch się zatrzyma. Mid kręci jeszcze chwilę po tym jak stanie korba. Będzie trudniej sprawnie mieszać biegami w porównaniu do zwykłego mechanizmu korbowego, gdzie rowerzysta nad wszystkim panuje. W praktyce piasta będzie dostawać baty. No i będą inne pewnie lekko dwa razy większe obciążenia...
Rozbierałem swojego nexusa 8 prawie na czynniki pierwsze do mycia i smarowania. W środku jest masa drobnych elementów. Z dobrego materiału ale bardzo drobnych. Przy stromych podjazdach raczej łatwo o awarię. Dlatego wszystkie ciężkie podjazdy robię z silnikiem. Dzisiaj jechałem pod stromą górkę po łące. Z maksymalnym wspomaganiem musiałem dość dobrze naciskać na korbę. Żeby zrobić ten podjazd bez wspomagania wyrwałbym albo kierownice albo łańcuch:). Nie widzę długiego żywota tej piasty pod takim obciążeniem, a przecież przy midzie cała moc poszłaby właśnie w tylne koło. Te trybiki przekładni planetarnej zwłaszcza jak już trochę są wyeksploatowane to prędzej czy później zostaną wykruszone pod większym obciążeniem. |
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015
|
|
|
lechowiec napisał/a: | 15 tyś to niewiele. Jeśli te trybiki można łatwo i niedrogo kupić a wymiana jest prosta we własnym zakresie to można na to machnąć ręką i wrzucić w eksploatację jak klocki hamulcowe itp. Ważne, żeby to jeździło wydajnie i nie było poważnych awarii.
Pewnie zależy też jaka piasta, ale te wielobiegowe raczej na pewno będą miały szybko awarie. Zmiana biegu może nastąpić dopiero jak łańcuch się zatrzyma. Mid kręci jeszcze chwilę po tym jak stanie korba. Będzie trudniej sprawnie mieszać biegami w porównaniu do zwykłego mechanizmu korbowego, gdzie rowerzysta nad wszystkim panuje. W praktyce piasta będzie dostawać baty. No i będą inne pewnie lekko dwa razy większe obciążenia...
Rozbierałem swojego nexusa 8 prawie na czynniki pierwsze do mycia i smarowania. W środku jest masa drobnych elementów. Z dobrego materiału ale bardzo drobnych. Przy stromych podjazdach raczej łatwo o awarię. Dlatego wszystkie ciężkie podjazdy robię z silnikiem. Dzisiaj jechałem pod stromą górkę po łące. Z maksymalnym wspomaganiem musiałem dość dobrze naciskać na korbę. Żeby zrobić ten podjazd bez wspomagania wyrwałbym albo kierownice albo łańcuch:). Nie widzę długiego żywota tej piasty pod takim obciążeniem, a przecież przy midzie cała moc poszłaby właśnie w tylne koło. Te trybiki przekładni planetarnej zwłaszcza jak już trochę są wyeksploatowane to prędzej czy później zostaną wykruszone pod większym obciążeniem. |
W mtb z Boschem nie znajdziesz piasty z wolnobiegiem. Chyba, że w miejskich są. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Lip, 2015
|
|
|
Skomplikowane to, jest co się psuć
|
|
|
|
|
lechowiec
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 14 Mar 2014 Posty: 86 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: Nie 26 Lip, 2015
|
|
|
W miejskich właśnie często stosowane są takie piasty w zestawieniu z Midem.
zeeltom to co pokazałeś na tym obrazku przewyższa co najmniej o klasę nexusa 8 którego znam. Co to za piasta? |
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Nie 26 Lip, 2015
|
|
|
Piasta z wolnobiegiem i nawet paskiem zamiast łańcucha waży ok. 1kg więcej od klasycznej z przerzutkami i łańcuchem klasycznym. Fajnie wygląda, ale jak widać też cięższa jest. |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
|
|
|
|
Kostrzyno
początkujący
Wiek: 52 Dołączył: 24 Lip 2015 Posty: 20 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
lechowiec
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 14 Mar 2014 Posty: 86 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: Pon 27 Lip, 2015
|
|
|
Przekładnia jest ciekawa ale to jest tylko przekładnia. Nie zgadzam się z tym co piszą o przekaszaniu łańcucha. Jak ktoś ma z tyłu piastę wielobiegową to jest zbędna. Poza tym nie widzę jakiegoś wielkiego przełomu.
Na nexusie jak widać świat się nie kończy. Ta niemiecka piasta to klasa sama w sobie. W ebiku byłaby miłym dodatkiem. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
|