ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wybór roweru fabrycznego, jaki silnik, jaki system?
Autor Wiadomość
lechowiec 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Kłodzko
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015   

Ten Focus Thron to rzeczywiście ciekawa maszyna. Niestety kask na głowę i zarejestrować by to trzeba było. Na szczęści haibike xduro bardziej mi się wizualnie podoba:)

Ten Focus w wersji 25 km z taką baterią cieszyłby zapewne przez długi czas.

Czy łańcuch i kaseta ulegają szybkiemu zużyciu w takim systemie? Jednak wszystko idzie w tylne koło przez wątły łańcuch rowerowy. Pamiętam jak nieraz strzelały mi te tulejki łańcucha w zwykłym rowerze w trakcie wygłupów z zrywaniem przyczepności przy ruszaniu na szutrowej nawierzchni. Łańcuch rowerowy jest jednak dość delikatny.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015   

To jest 250W. Przecież to jest nic. Jakbyś miał 2kw MIDa to byś dopiero dopłacał do części.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tumich 
brygadzista



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: małopolska
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015   

Te mocniejsze silniki mają po 350W w midzie ale to i tak nie wpływa znacząco na piasty.
Spotkałem się z jednym przypadkiem na forum - usterką silnika Boscha, a raczej przekładni planetarnej - starcie się trybikow przy przebiegu 15tys km, ale to dotyczyło pierwszych wersji Boscha z 2012r. W middrivie Bafang BBS02 trzeba je wymieniać częściej, aczkolwiek to wydatki rzędów 15$. Swoją drogą Bafang BBS02 750W to bardzo ciekawa konstrukcja i można ją zamontować prawie do każdego roweru, a w dodatku w rozsądnej cenie i plug and play.
 
 
lechowiec 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Kłodzko
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015   

15 tyś to niewiele. Jeśli te trybiki można łatwo i niedrogo kupić a wymiana jest prosta we własnym zakresie to można na to machnąć ręką i wrzucić w eksploatację jak klocki hamulcowe itp. Ważne, żeby to jeździło wydajnie i nie było poważnych awarii.

Pewnie zależy też jaka piasta, ale te wielobiegowe raczej na pewno będą miały szybko awarie. Zmiana biegu może nastąpić dopiero jak łańcuch się zatrzyma. Mid kręci jeszcze chwilę po tym jak stanie korba. Będzie trudniej sprawnie mieszać biegami w porównaniu do zwykłego mechanizmu korbowego, gdzie rowerzysta nad wszystkim panuje. W praktyce piasta będzie dostawać baty. No i będą inne pewnie lekko dwa razy większe obciążenia...

Rozbierałem swojego nexusa 8 prawie na czynniki pierwsze do mycia i smarowania. W środku jest masa drobnych elementów. Z dobrego materiału ale bardzo drobnych. Przy stromych podjazdach raczej łatwo o awarię. Dlatego wszystkie ciężkie podjazdy robię z silnikiem. Dzisiaj jechałem pod stromą górkę po łące. Z maksymalnym wspomaganiem musiałem dość dobrze naciskać na korbę. Żeby zrobić ten podjazd bez wspomagania wyrwałbym albo kierownice albo łańcuch:). Nie widzę długiego żywota tej piasty pod takim obciążeniem, a przecież przy midzie cała moc poszłaby właśnie w tylne koło. Te trybiki przekładni planetarnej zwłaszcza jak już trochę są wyeksploatowane to prędzej czy później zostaną wykruszone pod większym obciążeniem.
 
 
tumich 
brygadzista



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: małopolska
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015   

lechowiec napisał/a:
15 tyś to niewiele. Jeśli te trybiki można łatwo i niedrogo kupić a wymiana jest prosta we własnym zakresie to można na to machnąć ręką i wrzucić w eksploatację jak klocki hamulcowe itp. Ważne, żeby to jeździło wydajnie i nie było poważnych awarii.

Pewnie zależy też jaka piasta, ale te wielobiegowe raczej na pewno będą miały szybko awarie. Zmiana biegu może nastąpić dopiero jak łańcuch się zatrzyma. Mid kręci jeszcze chwilę po tym jak stanie korba. Będzie trudniej sprawnie mieszać biegami w porównaniu do zwykłego mechanizmu korbowego, gdzie rowerzysta nad wszystkim panuje. W praktyce piasta będzie dostawać baty. No i będą inne pewnie lekko dwa razy większe obciążenia...

Rozbierałem swojego nexusa 8 prawie na czynniki pierwsze do mycia i smarowania. W środku jest masa drobnych elementów. Z dobrego materiału ale bardzo drobnych. Przy stromych podjazdach raczej łatwo o awarię. Dlatego wszystkie ciężkie podjazdy robię z silnikiem. Dzisiaj jechałem pod stromą górkę po łące. Z maksymalnym wspomaganiem musiałem dość dobrze naciskać na korbę. Żeby zrobić ten podjazd bez wspomagania wyrwałbym albo kierownice albo łańcuch:). Nie widzę długiego żywota tej piasty pod takim obciążeniem, a przecież przy midzie cała moc poszłaby właśnie w tylne koło. Te trybiki przekładni planetarnej zwłaszcza jak już trochę są wyeksploatowane to prędzej czy później zostaną wykruszone pod większym obciążeniem.


W mtb z Boschem nie znajdziesz piasty z wolnobiegiem. Chyba, że w miejskich są.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Lip, 2015   

Skomplikowane to, jest co się psuć ;)

 
 
lechowiec 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Kłodzko
Wysłany: Nie 26 Lip, 2015   

W miejskich właśnie często stosowane są takie piasty w zestawieniu z Midem.

zeeltom to co pokazałeś na tym obrazku przewyższa co najmniej o klasę nexusa 8 którego znam. Co to za piasta?
 
 
tumich 
brygadzista



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: małopolska
Wysłany: Nie 26 Lip, 2015   

Piasta z wolnobiegiem i nawet paskiem zamiast łańcucha waży ok. 1kg więcej od klasycznej z przerzutkami i łańcuchem klasycznym. Fajnie wygląda, ale jak widać też cięższa jest.
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Nie 26 Lip, 2015   

@Lechowiec :wink: :
http://wrower.pl/images/s...a_wielobiegowa_rohloff_14_gang.jpg
Ostatnio zmieniony przez Pavyan Nie 26 Lip, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kostrzyno 
początkujący


Wiek: 52
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 20
Skąd: Opole
Wysłany: Nie 26 Lip, 2015   

Piasty nexusa są różne, np 8 rzędowe są co najmniej 2 czy 3 modele. One się różnią wewnętrznie i shimano je charakteryzuje poprzez sprawność i opory podczas użytkowania.

A na powyższym zdjęciu jest Rohloff:
http://portal.bikeworld.p...fa_juz_wkr_otce
_________________
http://www.uni.opole.pl/
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Nie 26 Lip, 2015   

Zwróćcie uwagę na nową polską przekładnię http://www.efneo.com/gearbox/.
Prawie idealnie nadaje się do elektryków. Nie komplikuje napędu tylnego koła, 50Z na tarczy.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Nie 26 Lip, 2015   

http://gadzetomania.pl/19...-kolarski-swiat

Ale nadal nie wiem, jak to działa!
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 27 Lip, 2015   

Bardzo ciekawe ta przerzutka... Piszą, że przekładnia planetarna... wiadomo jaka cena?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
lechowiec 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Kłodzko
Wysłany: Pon 27 Lip, 2015   

Przekładnia jest ciekawa ale to jest tylko przekładnia. Nie zgadzam się z tym co piszą o przekaszaniu łańcucha. Jak ktoś ma z tyłu piastę wielobiegową to jest zbędna. Poza tym nie widzę jakiegoś wielkiego przełomu.

Na nexusie jak widać świat się nie kończy. Ta niemiecka piasta to klasa sama w sobie. W ebiku byłaby miłym dodatkiem.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 01 Sie, 2015   

Ciekawa bo jest nie w piascie (a ja mam tam silnik). Są inne ale cena duuża. Przy obecnym kierunku silnikowym najchętniej dabym z tyłu singla. I wtedy takie cuś z przodu by było jak znalazł.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group