ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 05 Wrz, 2015
Ile Amper płynie z moich ogniw.
Autor Wiadomość
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   Ile Amper płynie z moich ogniw.

Witam serdecznie.

Posiadam pakiet w rowerku 12s i po 6szt do tego równolegle (12Ah 48V).
Ogniwa 18650.

Silnik 500W 48V ciągnie mi 17A prądu.
Czy to znaczy że z każdego ogniwa w tym momencie płynie prąd 2,83A?

Dobrze to policzyłem? coś chyba za dużo, nie?

Pozdrawiam.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Dobrze liczysz
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Trochę dużo... co polecasz? Czy takie ogniwa mogą tak pracować? To firmowe ogniwa z laptopów, każde ma przynajmniej 2000mAh pojemności.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Nie jest to jakiś bardzo duży prąd. Zależy od ogniw. Sprawdz czy są gorące po jeździe, jezeli nie to jest wszystko w porządku :)
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

I duży prąd, i mały jednocześnie. Silnik 500W nominalnie potrafi pociągnąć na starcie albo pod górę duuuuużo więcej amperów, chyba że ogranicza go sterownik. Podczas spokojnej jazdy (manetka niekoniecznie do końca) tych amperów jest duuuuużo mniej. Jeśli to są ogniwa laptopowe warto zajrzeć do ich parametrów. Niektóre ogniwa nie lubią obciążenia większego niż 1C. Katowane duuuużym prądem służą duuuuuuuuuuużo krócej.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Gorące po jeździe nie są. Jak ciągnę pod górę 3-4km na samym silniku i płynie 17A to po wyjechaniu pod ową górę są cieplejsze jak dłoń.. oceniałbym max 40stopni. Jak się rozbuja do ponad 30km/h to prąd zaczyna gwałtownie spadać, przy 35km/h nie płynie już wcale.
Podczas jazdy po płaskim terenie, manetka na full 33km/h (bez pedałowania) wcina jakieś 6-10A.

Wg noty katalogowej mogą być rozładowywane ciągle 2.15A, o poborze chwilowym nie pisze.
Ładowanie 1C, a ja ładuje prądem 0,2A na ogniwo. Imax b6 więcej nie wydusi.

Wymyśliłem ciekawy sposób ładowania; podczas ładowania ładują się dwa pakiety równolegle 24V 24AH, zaś podczas jazdy przekaźnik załącza je w tryb szeregowy 48V 12AH . Wynika to także z ładowarki Imax B6 która nie naładuje 12s jednocześnie.

Czym Wy ładujecie swoje rowery?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

W znakomitej większości BMS + ładowarka ;) ale nadal ładowarki modelarskie są używane, przeważnie z przełączaniem między połówkami lub tak jak ty ze zrównoleglaniem (swoją drogą muszą być równe ogniwa bo inaczej przy każdym zrównoleglaniu będą płynąć prądy wyrównawcze i szybko wykończysz przekaźnik)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Ogniwa mam bardzo równe. Długo segregowalem w pakiety i testowałem. Nie ma nigdy większej różnicy niz 0.02V pomiędzy kolejnymi rzędami. Dwa pakiety podłączone pod złącze d sub 15 pin. W momencie podłączenia wtyczki do tego złącza zostają one złączone równolegle (zmostkowane piny) i napięcia przekazywane są do iMaxa B6. Oprócz tego 2 gniazda zasilające.. w które wchodzą dwie wtyczki i to są prądowe do ładowania... oceńcie pomysł.:)
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Jeżeli ktoś teraz buduję e-bike to cena popularnych tutaj instalacji 16s Bms(60a/10a) z chin 135zł+ładowarka 3,5a 185zł. W sumie 320zł i mamy w pełni automatycznie ładowanie. Nawet ładowarka 5a nie jest dużo droższa z chin 230zł. Więc jak dla mnie nie opłaca się inwestować w ładowarki modelarskie. Jeden z pierwszym konstrukcji które robiłem innej osobie. własnie były na ładowarkach modelarskich i co? po 200 cyklach ładowarka zaczęła przeładować cele, gdyż pokazywała złe wartości Voltów. Ciągle przepianie i duże prawdopodobieństwo błędu. Jak dla mnie dziękuję za takie coś. Teraz bmsy są dość tanie i łatwo dostępne. Także dla mnie tylko taki sposób ładowania jest obecnie najlepszy.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Ładowarka modelarska dobra jest tylko na start gdy nie wiemy do końca czego chcemy ;) sam moją pierwszą konstrukcję ładowałem dwoma Imaxami B8+ (złącze DB25, widać w mojej galerii w stopce). Lecz gdy jedna się wygrzała i zaczęła świrować z napięciami, poszedł zwrot na gwarancji i za tą kasę skompletowałem BMS + ładowarkę ;) zaczynałem od 14s, teraz urosło aktualnie do 19s, docelowo będzie to 20s i na tym poprzestanę; a więc taki też BMS zakupiłem. Gdybym od razu od BMSa zaczął, albo w ogóle bym nie modernizował albo za każdym razem wymieniałbym BMS + ładowarkę
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015   

Gdzie kupić jakiś potężny silnik do koła? 500wat mój jest wystarczająco mocny pod górę jednak jest za wolny.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015   

Możesz zwiększyć trochę moc sterownika lub wymienić na trochę mocniejszy, lekko zwiększyć napięcie pracy, różnica powinna być widoczna i to przy minimalnych kosztach
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015   

hudy147 napisał/a:
..Nie ma nigdy większej różnicy niz 0.02V pomiędzy kolejnymi rzędami. ..

Po jeżdzie , na wyładowanych akumulatorach też ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015   

Tak :) ale żeby to osiągnąć nawet przekaźnik 12V chodzi na 48V po rezystorze. Tak samo oświetlenie. Większosci jeżdżę w nocy. Pakiety dobrane były z dokładnością 50mah. Multimetr za 300zl wiec dość dokładny.
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015   

No i za każdym razem balans do końca i maxem b6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group