ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dymiący i mało świecący BMS, czyli budowa nowego akumulatora
Autor Wiadomość
wapn 
początkujący


Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: L-wo
  Wysłany: Sob 12 Wrz, 2015   Dymiący i mało świecący BMS, czyli budowa nowego akumulatora

Witam,

Składam akumulator 16s(Headway 12AH 3.2V) z BMS 16s 30A według poradnika z bloga ebike.nexun.pl . Doszedłem do kroku numer 5.

Przy podłączaniu wtyku 16s do BMS zapala się na BMS jedno niebieskie światełko. Z tego co się zorientowałem światełek jest 16 (dla każdej celi). Zapala się numer 1. Ewentualnie zapala się numer 2 jeśli poruszać wtykiem 16s, ALE zaczyna lekko dymić z BMS!


Jaka możliwa przyczyna? Co robić?

P.S
BMS nie aktywowany przez ładowarkę. Wszystko fabrycznie nowe.

Pozdrawiam serdecznie i czekam na sugestie.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2015   

a sprawdziłeś poprawność polutowania złacza balancera? są napiecia takie jak powinny?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
wapn 
początkujący


Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: L-wo
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2015   

Więc tak:
Między każdym sąsiednim wtykiem jest 3.2~3.3V - chyba prawidłowo;
Między wtykiem nr 1 a B- na BMS jest 53.2V
Między wtykiem nr 16 a B- na BMS jest 3.2V

Czy powinno być tak: ?
wtyk nr 1 - BMS - 3.2V
wtyk nr16 - BMS - 53.2V

Jest jakaś różnica jak to podłączać?

Nie bardzo rozumiem "złącza balansera". Proszę, jeśli możesz sprecyzuj.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2015   

dokładnie, wygląda na to, że pomyliłęś strony wtyku i polutowałeś odwrotnie. Prawdopodobnie BMS jest do wymiany
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
wapn 
początkujący


Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: L-wo
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2015   

Nie pomyliłem stron wtyku, bo wtyk można włożyć jedną stroną tylko (jest profilowany).

Teraz należy zrobić tak aby na wtyku nr1 a B- w BMS była różnica 3.2V i wtyku nr16 a BMS była różnica 52.3V?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

Miedzy pierwszym pinem a B- jest połączenie. Minus pierwszej celi ma tam byc a w kazdym kolejnym plusy wszystkie pokolei.
Pierwszy jest pin liczony od strony b- patrząc na front.
 
 
wapn 
początkujący


Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: L-wo
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Informacja po niecałym miesiącu użytkowania:
BMS działa prawie prawidłowo. To znaczy: Przez cały czas kiedy podłączony jest do baterii, świeci się jedna niebieska dioda. Po za tym odcina prawidłowo ładowarkę i podczas jazdy także prawidłowo się zachowuje. Tak więc bez paniki, nie jest do wymiany ;)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

A sprawdzałeś, czy łącznie ze świecącą się diodą nie jest uruchomiony balancer 24h?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Sprawdź kabelki balansera, nie powinny świecić diody podczas normalnego użytkowania, gdy bateria np ma 50%
 
 
wapn 
początkujący


Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: L-wo
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Dioda świeci 1 z 16 jakie są. Jeśli wtyczka balansera jest podłączona to świeci non-stop. Mimo, że ogniwo za które odpowiada jest tak samo naładowane jak pozostałe. Sprawdzę wtyczkę przy najbliższej okazji.

"łącznie ze świecącą się diodą nie jest uruchomiony balancer 24h?" Jak sprawdzić czy balanser jest uruchomiony?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Wypadałoby jakoś amperomierzem. Naprawdę to jest zły objaw, że to się świeci. Straszna lipa przez to stracić aku. Wyjmij złącza balansujące z BMSa i sprawdź czy się wyłączy.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
wapn 
początkujący


Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: L-wo
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Jeśli wymnę złącze balansujące to dioda gaśnie. Dlatego jak trzymam aku w domu i nie jeżdżę kilka dni to wyjmuję złącze, aby ta dioda nie zjadała mi naładowanego akumulatora.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Już mi się 5x nie chce tego samego powtarzać :)
Dobre rady mają to do siebie, że czasem pozwalają zaoszczędzić wydatków ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
syntony 
stażysta


Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 113
Skąd: kielce
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

Wydatki to optymistyczna opcja, może się skończyć spalonym domem :P

edit:
A policz czy na pewno masz 16 diód bo teraz sprawdziłem u siebie to jest ich 17 przy bmsie na 16s. Jedna skrajna się nie świeci.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

A ja bym wcale nie byl pewien czy balanser balansuje. Tak naprawdę moga byc uszkodzone wszystkie kanaly. Ogniwa się równo ładują bo są nowe. Nadto ładowarka zapewne się sama wyłącza po osiagnieciu Umax baterii i spadku prądu.
Proponuję obserwować, mierzyć napięcia na segmentach w trakcie ładowania, szczegolnie w obszarze 3,15 - 3,40 V i zobaczyć co się naprawdę dzieje.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group