ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Śro 16 Wrz, 2015
Dlaczego większość z Was decyduje się na pakiet LiPo
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

zeeltom napisał/a:
A Tesla na czym jeździ? :P

Na tych 'niedobrych' 18650 :-)
I jeszcze do tego cienkie połaczenia...

TESLA-Aku-wewnatrz.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 323 raz(y) 111,02 KB

TESLA-Aku-bezpiecznik-x.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 352 raz(y) 77,7 KB

_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

I po 120sek kozaczenia wywala ograniczenie mocy bo się przegrzewają :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

Po 120 sek to silniki sie przegrzewaja. Te ogniwa są lekko letnie po 2 minutach @10A a tam mają chłodzenie
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

ciekawe, czy one kiedyś będą łatwo dostępne do zakupu.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

Ostatnio były na ebayu w podzielonych modułach. Nie można nazwać tego łatwą dostępnością, ale jak sie raz pojawiły to już z górki
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

Na ev west tez byly. Ogólnie rozbitych tesli bedzie coraz wiecej a akusy beda w nich dobre i pewnie wystawiane na sprzedaż ;)
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

Tak na chłopski rozum jeśli ogniwo liion ma obciążalność 10A a my w szczytowym okresie będziemy obciążać go do 50% czyli do 5A max przez jakiś czas wiadomo jak to w bajku raz pod górkę a raz z górki :smile: to nie powinno skutkować ujmą dla ogniwa. Raczej długie, ciągłe, wysokie obciążenie pod max wartość deklarowaną może stanowić wyzwanie i skutkować... :roll:
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

gienek333 napisał/a:
li-jon z laptopów - 1C i z wkrętarek kilkanaście C)


To sa li-iony majace po kilkanascie C? Ja chyba najwiecej widzialem 20A ciaglego czyli mniej niz 10C ale wtedy pojemnosc to jakis 50-60% i szybko sa gorace wiec ich zywotnosc znacznie spadnie. Ogolnie jestem zdania ze nigdy nie powinno sie uzywac baterii przy maksymalnych parametrach oferowanych przez producentow. Zawsze powinien zostac duuzy zapas. Im wiekszy tym wiecej cykli takie aku przezyje.
 
 
atomic 
początkujący


Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 22 Wrz, 2015   

Lipo w konstrukcjach budżetowych również mogą znaleźć zastosowanie.

Przykład: buduję budżetową baterię 8s2p lipo 10 Ah do silnika 250W, która wyniesie mnie poniżej 500zł (same ogniwa). Nie będę miał przy tym problemu z wytrzymałością mechaniczną, po prostu klocki połączę taśmą, kabelki polutuję i baterię poniżej 3 kg umieszczę w torbie i jazda.

Gdybym poszedł Li-ion to baterię 8s2p zajechałbym błyskawicznie prądem 10A, musiałbym zbudować minimum 8s5p co prawda taka bateria miałaby 14 Ah a nie 10 Ah ale 40 ogniw kosztowałoby mnie 800zł a to dopiero początek żmudnej zabawy w zgrzewanie, lutowanie i rzeźbienia obudowy.

Więc czasami lipo pomimo wad, pozwoli na szybki start w świat ebajków :)
Tyle ode mnie.
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 22 Wrz, 2015   

ten aku będzie ważył ok 2,2kg, a wad lipo ma zdecydowanie mniej od liion, których z tego powodu nie stosuje się w modelarstwie wcale, niestety lipo mają jedną bardzo zasadniczą (o czym wspominał już któryś z kolegów wczesniej), przez którą nie mogą być stosowane w samochodach elektrycznych i nie sa dopuszczone do takich zastosowań - niebezpieczeństwo pożaru o temp mogącej przetopić blachę... Jednak z roweru zawsze można zeskoczyć/spaść co jest bardziej niż pewne przy silnej kolizji mogącej odkształcić akumulatory chronione przez nasze nogi, to nie samochód, z którego po kolizji może nie dać się wyjść lub nieprzytomnym zostać uwięzionym i spłonąć po wybuchu/zapłonie związków litu.

To oczywiście tylko moje zdanie i nikt mnie nie przekona do liion'ów w rowerze ;) .
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 22 Wrz, 2015   

A w F1 te aku bostery czym są napędzane? Bo tak licząć kiedyś wychodziło mi że prąd to ze 45C (już nie pamietam, kiedyś szukałem i tak mi to wyszło). To jaka tam jest Chemia... Pozdro:).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 23 Wrz, 2015   

Nie jestem specem, ale z tego co wiem, to tam nie ma chemii, tylko czysta mechanika.
Energia kinetyczna zamieniana jest na moment pędu w wirującym pędniku i na odwrót.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group