ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria Gazelle Gold - uruchomienie
Autor Wiadomość
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   Bateria Gazelle Gold - uruchomienie

Zaryzykowałem i zakupiłem za malutkie pieniądze baterię Gazelle Gold. Bateria oczywiście ma 0V na wyjściu, co nie dziwi, gdyż słyszałem, że po kilku dniach nieużywania BMS Gazelle odłącza napięcie. Rozebrałem baterię i pomierzyłem napięcia na kostce 13 pin. Wszystkie pakiety równe. Napięcie sumaryczne 35V, czyli mogło być gorzej. Oczywiście bateria używana, z demobilu i pewnie dłuuuugo nie ładowana. Ale napięcie nie spadło poniżej norm, co wróży raczej dobrze. Resztę prawdy powie wykres z ichargera
Rzecz najprostsza do zrobienia to naładowanie, wywalenie oryginalnego BMSa i wsadzenie nowego. Pewnie będzie z niej jeszcze pociecha.
Ale zastanawiam się, czy to najprostsze wyjście to jedyna możliwość "postawienia" baterii. Bateria ma ułamany dolny pin w gnieździe ładowania. Ponieważ na pinach nie ma napięcia, trudno mi orzec, czy jest to pin niezbędny do ładowania. BMS jest zalany jakąś masą i wolałbym go nie ruszać. Jeśli ktoś to już robił, to do których pinów biegną przewody do ładowarki?
Bateria ma w miejscu gdzie powinna być lampka 8-pinowe gniazdo. Tak się zastanawiam, czy można jakoś uruchomić tę baterię na oryginalnym BMSie. Jak zmusić go do włączenia zasilania na wyjściu?
Tak to wygląda.

_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Poczytaj tu :
http://forum.arbiter.pl/v...ghlight=gazelle
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Dzięki!!!
Bateria wstała.
Tak przy okazji: urwany pin w gnieździe do ładowania był akurat niestety plusowy. I chyba dlatego bateria poszła na złom. Myślę sobie: jaki problem podłączyć się do gniazdka przez obudowę i dolutować przewód od strony styków - tym bardziej, że gniazdko i tak nietypowe? No i godzinę się mordowałem. Gniazdko i przewody pozalewane jakimś koszmarnym glutem, żeby przypadkiem komuś do głowy nie wpadło, żeby cokolwiek naprawiać. Glut szczelnie wszystko oblepia, a tu trzeba ostrożnie, żeby zwarcia nie zrobić... Przestrzegam. Łatwo nie jest.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

W tym wątku z linka powyżej chyba wszystko powiedziano. Co do gluta to specjalnie z jednej strony to zabezpiecza przed warunkami zewnętrznymi a z drugiej utrudnia i zniechęca do naprawy. Teraz jak się nie mylę baterie gazelle są całe zalane w środku, ostatnio kolega z forum podesłał mi kilka zdjęć baterii która wpadła mu w ręce i wygląda to koszmarnie. Tak pewnie chcą utrudnić powrót baterii na rynek wtórny.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

przenikanie napisał/a:

Bateria wstała.

Masz model z 40 czy 50 ogniwami ? Jaki symbol aku ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

Napisy trochę się starły. Bateria Gazelle Gold 396Wh, 10S5PCGR18560. Tyle można przeczytać. Wczoraj tylko patrzyłem czy wstanie, a dziś właśnie podłączyłem do ładowarki z Magmy - taką akurat miałem na 36V (bo normalnie to wszystkie rowery mam na 48V) i łyka prąd. Jak się naładuje wrzucę ją do roweru na testy. Pakiety były równe, więc nie rozbierałem części z ogniwami.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

Nawet nie próbuj zamieniać BMSa gdyż lepszego i bardziej dokładnego na rynku nie znajdziesz. Jeśli ogniwa sprawne to po dwóch-trzech ładowaniach uzyskasz pojemność znamionową i będziesz bardzo zadowolony gdyż jedyne ograniczenie to pobór prądu (30A) czyli ok.1000W.Jakość ogniw możesz jeszcze sprawdzić przy rozładowaniu,BMS odcina przy 32V i wówczas ilość pobranej energii pokaże stan ogniw. Jeśli będzie niższa niż podana to po kilku operacjach ładowanie-rozładowanie powinno się poprawić. Masy zalewowej też nie usuwaj gdyż możesz tylko uszkodzić BMS a sama zalewa w niczym nie przeszkadza a jedynie pomaga gdyż sam BMS jest praktycznie niezniszczalny a gdyby co to i tak raczej nie do naprawy.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

przenikanie napisał/a:
z Magmy ... i łyka prąd. Jak się naładuje wrzucę ją do roweru na testy. Pakiety były równe, więc nie rozbierałem części z ogniwami.
.
Sprawdź ładowarkę jakie ma napięcie końcowe. Czy 41 czy 42 V. Ten wbudowany BMS chyba ustawia blizej 4.1 V na segment.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   

Założyłem temat, bo naprawdę nie chciałem rozbierać tej baterii ani wyrzucać BMSa, który mógłby być dobry. Chyba też trafiłem na niezły prądowo egzemplarz, bo trafił na szrot z powodu ułamanego pinu w gniazdku ładowania :) Kupiłem baterię z na ogniwa, ale postanowiłem ją uruchomić i... raczej się udało :)

Ładowarka ma 41,7V (magma). Bateria przez 4 godziny łykała prąd, potem wentylatorek zmniejszył obroty, zapaliła się zielona dioda, a napięcie na baterii wynosiło 40V. Balansowało się przez następnych 12 godzin! Mniej więcej 0,1V na godzinę. Napięcie końcowe 41V. Wentylatorek ucichł całkowicie. Bateryjka gotowa.
Taaak, tylko że jak wróciłem z pracy i sprawdziłem napięcie, to 0V na wyjściu. Próbowałem patentu ze zwieraniem pinów w kostce 8 pin. Fakt, skuteczna metoda. Bateria znowu działa, jak się pozwiera na chwilę piny.
Kurczę, nigdy nie miałem gazeli (i nie będę miał, bo interesuje mnie wyłącznie jazda na trójkołowcach), więc nie wiem: czy w oryginalnym rowerze jest jakaś stacyjka w pobliżu tej lampki, której u mnie nie było, jak już kupowałem tę baterię?
Jak realizuje się uruchamianie baterii, żeby dawała napięcie w oryginalnym rowerze? No bo po jakimś czasie bateria przechodzi w stan uśpienia i BMS odcina.

To raz. I druga sprawa. W tym oryginalnym 4-pinowym gniazdku wyjściowym są 3 przewody. Czerwony (plus) górna prawa dziurka, czarny (minus) górna lewa i cienki niebieski (dolna lewa). Napięcia między tym niebieskim a plusem to około 31V, a między niebieskim i minusem to około 9V. Co to za patent? Do czego służy ten przewód? Zamiast głupio zwierać (a potem płakać) - wolę zapytać :)
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   

Ten cieńki-niebieski to LINIA (DATA) czyli komunikacja ze sterownikiem i praktycznie do niczego nie potrzebna (prócz oryginału Gazelle). Jest połączona z białym przewodem wejścia ładowania. BMS wyłącza baterię po kilkugodzinnym nieużywaniu (w zależności od egzemplarza,u mnie po ok.6 godzinach do nawet doby) i najlepiej i w gnieździe ładowania (biały) i wyjścia (niebieski) odciąć i zaizolować aby przypadkowo nie uszkodzić procesora.
W oryginalnym rowerze aktywuje się baterię przyciskiem w tylnej lampce która jest częścią baterii,w lampce jest też wskaźnik naładowania baterii który świeci po jednorazowym wciśnięciu tego przycisku.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   

Ok, dzięki, wibi. Wyprowadziłem ten niebieski na wszelki wypadek, ale w takim razie go odetnę.
U mnie BMS wyłącza się po godzinie. Trochę wkurzające, bo nie tylko trzeba będzie włączać stacyjkę, ale także osobno baterię. Założę jakiś "pśtyk" krótkozwierny przy stacyjce. No nic, w każdym razie bateria fajna, działa, BMS porządny, to nie ma co narzekać, tylko używać!
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   

To jeszcze pytanie. Czy ktoś ma może na zbyciu samą lampkę od takiej baterii? Zdaje się, że zlinkowany na początku tematu poprzedni wątek o baterii Gazelle zakładał próby rozpracowania zarówno funkcji 8-pinowego złącza, jak i budowy oraz roli samej lampki służącej chyba nie tylko do świecenia. Przyznam, że w wolnej chwili chętnie spróbowałbym to rozgryźć. Bez oryginalnej lampki jednak będzie trudno.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group