|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Chłodzenie wentylacja skrzynki |
Autor |
Wiadomość |
mleczny
młodzik
Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 82 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015 Chłodzenie wentylacja skrzynki
|
|
|
Czy chłodzenie skrzyni ze sterownikiem/bateriami jest na tyle istotne by zawracać sobie tym głowę? Skrzynki jakie widziałem są szczelnie zamykane. Jednak jest w nich otwór na dole by w razie czego odprowadzić wodę.
Czy w przypadku skrzynki w ramie (trójkąt) sensowne jest zrobienie otworów od frontu? Tak by podczas jazdy powietrze wpadało do skrzynki. By zabezpieczyć środek przed wodą można wymusić by wlatujące powietrze zmieniało kierunek. Tak, że powietrze przelatuje a woda przez zakręt, oddziela się od powietrza i spływa po ściankach do odpływu.
Od tyłu natomiast można dać kolejny otwór na wylot + lekkie zadaszenie i może też jakiś patent by się woda dziko nie dostała.
Ewentualnie można wstawić jakieś zasuwy/klapki, które zamyka się gdy pada.
PS.
Czy sterownik jest wodoszczelny ? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015
|
|
|
Zabezpieczenie termiczne sterownika lub opcja przetwornica na 12v (cele 8 dolarów) i wentylator - też na sterowniku. Takie cuda z wentylacją to można robić w przypadku ostrego tuningu. A nawet jeżeli to opłaca się bardziej wszystkie mosfety wymienić na mocniejsze albo dołożyć
Sterowniki czasami są wodoszczelne czasami nie. Zależy czy ma zalane silikonem wyprowadzenie kabli |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015
|
|
|
Zależy, jakie prądy będą ciągnięte. Mimo szczelnej skrzynki przy ostatnich upałach zarówno sterownik jak i czujnik termiczny BMSa nie protestowały. Do mocy nominalnie 500W myślę, że nie powinno być problemów. Chyba, że mówimy o zupełnie innych mocach. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015
|
|
|
Mój sterownik 45A jeszcze nigdy nie osiągnął ponad 55 stopni podczas upałów. A tas zaleca dla sterownika zabezpieczenie 70stopni więc zapas jest duży.
Sterownik jest niemodyfikowany. |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015
|
|
|
Mówisz o 55 stopniach mierzonych gdzie?
Na obudowie z zewnątrz, czy masz czujnik w środku w sterowniku? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015
|
|
|
ja stosuję wyłącznik termiczny 80st, sprawdza się doskonale w formie wyłącznika roweru.
Jako opcję można dać drugi, np 55st i puścić przez niego wentylator ze wspomnianej przetwornicy na 12v.
W górach szczególnie przy powolnej jeździe pod wzniesienia i dużym prądzie oraz sterowniku zamkniętym szczelnie w skrzynce - nagrzałem go do odcięcia co najmniej z kilka razy.
Zresztą taki wyłącznik to się nalepia klejem termo na obudowę sterownika, 5 min zabawy i problem z głowy. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|