|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Raporty " spalania" czyli ile wh/km pożera nam row |
Autor |
Wiadomość |
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015 Raporty " spalania" czyli ile wh/km pożera nam row
|
|
|
Przedstawiamy konkretne dane: typ napędu ( hub / mid /rolka etc) typ silnika, wielkość koła, sterownik, typ baterii.
Mój mid drive :
Mid drive na korbę na silniku przekładniowym z magmy 350w, sterownik 24v 40A bat. Tuningy 8s 33v 10ah. V max 45-50 km/h przy mocnym wspomaganiu nogami. Rozmiar koła 26"
33v*2,5ah :14,16km 5,82 wh/km
33v* 3,2ah :14,16km 7,54 wh/km
33v* 6,2ah: 14,16km 14,44 wh/km
33v* 5,77ah 9,61km =19,81 wh/km
33v* 7,75ah 14,30 =17,88 wh/km
33v* 5,59ah 9,72 = 18,97
33v* 6,34ah 11,50 =18,19
33v* 7,75ah 14,60 = 17,51
----------------------------------
Ten sam rower na pakiecie 10s8p li ion:
41v* 5,40ah: 9,32km = 23,75
41* 5,30ah: 9,32km = 23,31
----------------------------------
Silnik 9c 10x6, sterownik 66v 60A, pakiet 16s2p 66v10ah, potem 16s4p - większa waga nie wpłynęła zauważalnie za zużycie wh/km. V max 60 / 65 km/h Rozmiar koła 26"
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3606 Wszystkie wyniki z wspomaganiem nogami.
66,4v * 6.42ah : 14 = 30,44 wh/km
66,4 * 8,34 :26,71 = 20,73wh/km
65,5 * 4,99ah :9,41km = 34,73
65,5 * 4,44ah :10,61km= 27,40
65,5 * 4,94ah: 9,51km = 34,02
65,5 * 4,59ah: 9,37km=32,08
65,5 * 5,11ah: 9,37km=35,72
65,5 * 4,97ah: 8,97km=36,29
65,5 * 5,24ah: 10,77km=31,86
65,5 * 5,97ah: 10,70km=36,54
65,5 * 5,94ah: 18,30km= 21,26
65,5 * 7,48ah: 25,23km= 19,41
Ten sam rower z włączoną opcją low sped ( v max 45 km/h)
65,5v * 3,69ah: 9,42km= 25,65wh/km
65,5v *4,56ah: 13,43km= 22,23wh/km
67,2v* 5,18ah: 13,86km = 25,11wh/km
67,2* 8,05ah:18,21km=29,70
66,6* 3,83ah: 9,37km=27,22wh/km
66,6* 4,55ah: 11,20km= 27,05wh/km
--------------------------
Testy z jazdy eko - v max do 30 - 35 km/h, delikatne operowanie manetką:
65,5 * 5,25ah: 19,76km=17,40
66,6* 10,18ah: 52,17km=12,99wh/km ---------> rekord |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
No i patrz, wszystkie obliczenia w łeb:D sposób pomiaru "na oko" zawsze będzie wprowadzał spore błędy. Jeśli nie masz pikacza a i tak chcesz sobie oszacować Wh, to napięcie musisz założyć nominalne, a nie maksymalne. czyli dla 16s 59,2V, a nie 66-67. No i żeby nie było dużych przekłamań to trzeba wypompować baterię od pełnej do zera. |
|
|
|
|
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
Pięknie tu sprawdzą się raporty z watomierza BT od michal214, miałem ale skasowałem jak wgrywałem do fona CM11 bo na razie tylko cele monitoruje. Jak tylko mój rehabilitant pozwoli dosiąść rumaka dorzucę swoje 5 groszy
Sorki za OT. |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Jeśli nie masz pikacza a i tak chcesz sobie oszacować Wh, to napięcie musisz założyć nominalne, a nie maksymalne. |
Ah są sczytane z pikacza. Przy ładowaniu li-po do 4.2 na celę wychodzi dokładnie 67,2v na 16s. U mnie te wartości są trochę mniejsze bo pakiet 16s2p ma już trochę za sobą i ląduje się do + - 4.15 na celę. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
16s3p - 9C 10X6
60% asfalt prędk. 30-35
40% asfalt prędk. 40-45
10% asfalt prędk. max + czasami podjazd asfaltówką lub szutrem.
Ruszanie zawsze z silnika. Zawsze wspomaganie nogami. Z tym że moje wspomaganie to tylko bujanie nogami bo siły tam nie wkładam wcale
Średnio robię 75km do wyładowania czyli: 932wh/75km = 12,42wh/km |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
9C 10x6, 16s3p Turnigy
Zasięg z lekkim wspomaganiem 75 km, z mocniejszym ponad 100 km, przy prędkości 25-40 kmph
Przykładowa jazda: https://www.runtastic.com...towe/1041486932
Aha, widzę że pomiar włączyłęm dopiero po przejechaniu kilku km, więc wynik będzie jeszcze trochę niższy.
Jest to jedyny raz kiedy rozładowałem akumulator do zera, ostatnie 20-25 km jeździłem całkowicie bez pedałowania, bo chciałem w końcu rozładować akumulator, żeby zobaczyć przy jakim napięciu BMS go odetnie. Prędkość średnia jest wypaczona, bo ten program nie robi pauzy i postoje wlicza do średniej.
Wychodzi ~900WH / 75 km = 12 Wh/km
Miewałem też dłuższe jazdy ponad 90 km, kończyły się bez pełnego rozładowania akumulatora, czyli wychodzi sporo poniżej 10 Wh/km
Skrajny przypadek to wyprawa ponad 200 km, z tym że tam było ostre kręcenie, więc raczej pedałowanie było wspomagane przez silnik, a nie na odwrót, chociaż też nie rozładowałem wtedy baterii. |
|
|
|
|
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
Więc i ja się skusiłem.
Waga całości: 155KG, silnik NC 2806(10x6), koła 26x2,35(4,5 bara), pakiet lipo HC 16s3p/15Ah/67,2V(koniec 64,7V) , sterownik: 45A/1500W.
Jazda ścieżką rowerową na około miasta (ogólnie płasko) z ograniczeniem prędkości na 1.
Źródło pomiaru: watomierz BT + Pikacz v1,5 (wskazania się pokrywają)
DST RT AKU % Ah Wh Wh/km
0.00 0:00:00 100% 0.0 0.0 NaN
0.00 0:00:00 100% 0.0 0.0 NaN
0.00 0:00:00 100% 0.0 0.0 NaN
0.00 0:00:00 100% 0.0 0.0 NaN
0.00 0:00:00 100% 0.0 0.0 NaN
0.05 0:00:00 100% 0.0 0.0 0.00
0.43 0:00:00 99% 0.13 8.53 19.69
0.98 0:00:00 98% 0.23 15.11 15.39
1.42 0:00:00 98% 0.29 18.99 13.36
1.76 0:00:00 98% 0.32 21.15 11.99
2.14 0:00:00 97% 0.41 27.3 12.78
2.67 0:00:00 95% 0.77 49.87 18.71
3.23 0:00:00 94% 0.95 61.6 19.10
3.51 0:00:00 93% 1.06 68.38 19.47
3.92 0:00:00 99% 0.11 7.45 1.90
4.41 0:00:00 98% 0.33 21.35 4.84
4.89 0:00:00 96% 0.54 34.33 7.02
5.36 0:00:00 95% 0.77 48.92 9.12
5.77 0:00:00 94% 0.83 53.22 9.23
6.03 0:00:00 94% 0.86 55.09 9.14
6.20 0:00:00 94% 0.87 55.4 8.93
6.55 0:00:00 93% 0.99 63.07 9.63
7.07 0:00:00 92% 1.24 79.19 11.20
7.34 0:00:00 90% 1.46 92.78 12.64
7.56 0:00:00 90% 1.53 97.27 12.86
7.56 0:00:00 90% 1.53 97.27 12.86
7.61 0:00:00 90% 1.53 97.27 12.79
7.81 0:00:00 90% 1.54 97.62 12.51
8.14 0:00:00 89% 1.69 106.69 13.15
8.81 0:00:00 87% 2.01 126.74 14.39
9.08 0:00:00 86% 2.05 129.3 14.24
9.15 0:00:00 86% 2.05 129.3 14.13
9.15 0:00:00 86% 2.05 129.3 14.13
9.22 0:00:00 86% 2.05 129.3 14.02
9.22 0:00:00 86% 2.05 129.3 14.02 |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
Yin napisał/a: | maniekrox napisał/a: | Jeśli nie masz pikacza a i tak chcesz sobie oszacować Wh, to napięcie musisz założyć nominalne, a nie maksymalne. |
Ah są sczytane z pikacza. Przy ładowaniu li-po do 4.2 na celę wychodzi dokładnie 67,2v na 16s. U mnie te wartości są trochę mniejsze bo pakiet 16s2p ma już trochę za sobą i ląduje się do + - 4.15 na celę. |
Przy liczeniu Wh zakłada się napięcie średnie a nie maksymalne. |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
maniekrox napisał/a: |
Przy liczeniu Wh zakłada się napięcie średnie a nie maksymalne. |
Możesz jakoś uzasadnić? Na logikę napięcie max to napięcie jakie idzie w danej chwili na sterownik, spadek napięcia po przejechaniu tych 20 km na pakietach typu 16s4p nie jest raczej na tyle znaczący by mocno wpływać na wynik. Nawet chwilowe spadki przy dodawaniu gazu wyrównują się kiedy spada pobierany prąd. |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Śro 14 Paź, 2015
|
|
|
Jarek-LT
www.luxtech.com.pl
http://luxtech-carbotech-lt.blogspot.com/
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014
WITAM
W końcu udała mi się zrobić pierwsze testy na ,,dystans przejazdu''
Jak wspomniane wyżej i napisane bateria to trzy turnigy połączone w szereg czyli 5Ah/48V
Test robiłem jednak w dzień wietrzny ale wyniku takiego się nie spodziewałem, przyłożyłem się do niego sumiennie.
Test robiłem ze średnią prędkością 30km/h a wynik to ... 42km.
Na rowerze byłem cały czas złożony na lemondce, jazda odbywała się impulsami od 28km/h do 32 i odpuszczenie manetki.
Wynik zużycia prądu to 5,95
Oczywiście, że wynik jest bez pedałowania.
Ostatnio zmieniony przez Jarek-LT Nie 24 Sie, 2014, w całości zmieniany 1 raz
JerzyZ
prezessss
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014
240Wh/42km daje niewiarygodnie małe zużycie 5,7Wh/km, i to przy 30 km/h!
A może "impulsowe" obciążanie jest takie zdrowe dla akumulatorów?
---------------------------------------------------------------------------
Panowie zrobiłem dzisiaj drugą próbę na pokonanie kilometrów.
Dzisiaj jechałem ze średnią prędkością 40km/h. Manetka operowana impulsami
od 38 do 42km/h.
Wynik przy 40km/h - aku 48V/5Ah = 29km /////// / 30km/h -42km / 5,9Wh/km
Zużycie energii - 8,6 Wh/km
Pod koniec 29km rower nie chciał już przyśpieszyć powyżej 40km/h - koniec próby.
Jarek-LT |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 14 Paź, 2015
|
|
|
Jarek-LT, a jaki silnik, sterownik no i rower ? |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 14 Paź, 2015
|
|
|
no to nie ma się co dziwić że ekonomiczny |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18 Paź, 2015
|
|
|
A jakie zużycie ma ten poziomy? On mi się podoba i ma zapewne jeszcze mniejsze |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 19 Paź, 2015
|
|
|
Przypomnę tylko, że każdy Pikacz z 'Licznik MOD' posiada moduł obliczający maksymalne zasięgi do pokonania i wymaga to przejechania tylko ~200m. Potrafi też obliczyć zasięg na pozostałej w akumulatorze energii.
Można sobie "zdjąć" zasięgi dla każdej prędkości, ciśnienia, wiatru, pochyłości itp w kilka minut. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|