ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Raporty " spalania" czyli ile wh/km pożera nam row
Autor Wiadomość
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   Raporty " spalania" czyli ile wh/km pożera nam row

Przedstawiamy konkretne dane: typ napędu ( hub / mid /rolka etc) typ silnika, wielkość koła, sterownik, typ baterii.


Mój mid drive :
Mid drive na korbę na silniku przekładniowym z magmy 350w, sterownik 24v 40A bat. Tuningy 8s 33v 10ah. V max 45-50 km/h przy mocnym wspomaganiu nogami. Rozmiar koła 26"

33v*2,5ah :14,16km 5,82 wh/km
33v* 3,2ah :14,16km 7,54 wh/km
33v* 6,2ah: 14,16km 14,44 wh/km
33v* 5,77ah 9,61km =19,81 wh/km
33v* 7,75ah 14,30 =17,88 wh/km
33v* 5,59ah 9,72 = 18,97
33v* 6,34ah 11,50 =18,19
33v* 7,75ah 14,60 = 17,51
----------------------------------
Ten sam rower na pakiecie 10s8p li ion:
41v* 5,40ah: 9,32km = 23,75
41* 5,30ah: 9,32km = 23,31
----------------------------------



Silnik 9c 10x6, sterownik 66v 60A, pakiet 16s2p 66v10ah, potem 16s4p - większa waga nie wpłynęła zauważalnie za zużycie wh/km. V max 60 / 65 km/h Rozmiar koła 26"
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3606 Wszystkie wyniki z wspomaganiem nogami.

66,4v * 6.42ah : 14 = 30,44 wh/km
66,4 * 8,34 :26,71 = 20,73wh/km
65,5 * 4,99ah :9,41km = 34,73
65,5 * 4,44ah :10,61km= 27,40
65,5 * 4,94ah: 9,51km = 34,02
65,5 * 4,59ah: 9,37km=32,08
65,5 * 5,11ah: 9,37km=35,72
65,5 * 4,97ah: 8,97km=36,29
65,5 * 5,24ah: 10,77km=31,86
65,5 * 5,97ah: 10,70km=36,54
65,5 * 5,94ah: 18,30km= 21,26
65,5 * 7,48ah: 25,23km= 19,41

Ten sam rower z włączoną opcją low sped ( v max 45 km/h)

65,5v * 3,69ah: 9,42km= 25,65wh/km
65,5v *4,56ah: 13,43km= 22,23wh/km
67,2v* 5,18ah: 13,86km = 25,11wh/km
67,2* 8,05ah:18,21km=29,70
66,6* 3,83ah: 9,37km=27,22wh/km
66,6* 4,55ah: 11,20km= 27,05wh/km

--------------------------
Testy z jazdy eko - v max do 30 - 35 km/h, delikatne operowanie manetką:

65,5 * 5,25ah: 19,76km=17,40
66,6* 10,18ah: 52,17km=12,99wh/km ---------> rekord :)
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

No i patrz, wszystkie obliczenia w łeb:D sposób pomiaru "na oko" zawsze będzie wprowadzał spore błędy. Jeśli nie masz pikacza a i tak chcesz sobie oszacować Wh, to napięcie musisz założyć nominalne, a nie maksymalne. czyli dla 16s 59,2V, a nie 66-67. No i żeby nie było dużych przekłamań to trzeba wypompować baterię od pełnej do zera.
 
 
Szaczek 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 165
Skąd: Police
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

Pięknie tu sprawdzą się raporty z watomierza BT od michal214, miałem ale skasowałem jak wgrywałem do fona CM11 bo na razie tylko cele monitoruje. Jak tylko mój rehabilitant pozwoli dosiąść rumaka dorzucę swoje 5 groszy :mrgreen:
Sorki za OT.
_________________
Obecnie jeżdżę na: Fedora
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

maniekrox napisał/a:
Jeśli nie masz pikacza a i tak chcesz sobie oszacować Wh, to napięcie musisz założyć nominalne, a nie maksymalne.

Ah są sczytane z pikacza. Przy ładowaniu li-po do 4.2 na celę wychodzi dokładnie 67,2v na 16s. U mnie te wartości są trochę mniejsze bo pakiet 16s2p ma już trochę za sobą i ląduje się do + - 4.15 na celę.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

16s3p - 9C 10X6
60% asfalt prędk. 30-35
40% asfalt prędk. 40-45
10% asfalt prędk. max + czasami podjazd asfaltówką lub szutrem.
Ruszanie zawsze z silnika. Zawsze wspomaganie nogami. Z tym że moje wspomaganie to tylko bujanie nogami bo siły tam nie wkładam wcale :mrgreen:

Średnio robię 75km do wyładowania czyli: 932wh/75km = 12,42wh/km
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

9C 10x6, 16s3p Turnigy
Zasięg z lekkim wspomaganiem 75 km, z mocniejszym ponad 100 km, przy prędkości 25-40 kmph

Przykładowa jazda: https://www.runtastic.com...towe/1041486932
Aha, widzę że pomiar włączyłęm dopiero po przejechaniu kilku km, więc wynik będzie jeszcze trochę niższy.

Jest to jedyny raz kiedy rozładowałem akumulator do zera, ostatnie 20-25 km jeździłem całkowicie bez pedałowania, bo chciałem w końcu rozładować akumulator, żeby zobaczyć przy jakim napięciu BMS go odetnie. Prędkość średnia jest wypaczona, bo ten program nie robi pauzy i postoje wlicza do średniej.

Wychodzi ~900WH / 75 km = 12 Wh/km

Miewałem też dłuższe jazdy ponad 90 km, kończyły się bez pełnego rozładowania akumulatora, czyli wychodzi sporo poniżej 10 Wh/km

Skrajny przypadek to wyprawa ponad 200 km, z tym że tam było ostre kręcenie, więc raczej pedałowanie było wspomagane przez silnik, a nie na odwrót, chociaż też nie rozładowałem wtedy baterii.
 
 
Szaczek 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 165
Skąd: Police
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

Więc i ja się skusiłem.
Waga całości: 155KG, silnik NC 2806(10x6), koła 26x2,35(4,5 bara), pakiet lipo HC 16s3p/15Ah/67,2V(koniec 64,7V) , sterownik: 45A/1500W.
Jazda ścieżką rowerową na około miasta (ogólnie płasko) z ograniczeniem prędkości na 1.
Źródło pomiaru: watomierz BT + Pikacz v1,5 (wskazania się pokrywają)

DST RT AKU % Ah Wh Wh/km
0.00 0:00:00 100% 0.0 0.0 NaN
0.00 0:00:00 100% 0.0 0.0 NaN
0.00 0:00:00 100% 0.0 0.0 NaN
0.00 0:00:00 100% 0.0 0.0 NaN
0.00 0:00:00 100% 0.0 0.0 NaN
0.05 0:00:00 100% 0.0 0.0 0.00
0.43 0:00:00 99% 0.13 8.53 19.69
0.98 0:00:00 98% 0.23 15.11 15.39
1.42 0:00:00 98% 0.29 18.99 13.36
1.76 0:00:00 98% 0.32 21.15 11.99
2.14 0:00:00 97% 0.41 27.3 12.78
2.67 0:00:00 95% 0.77 49.87 18.71
3.23 0:00:00 94% 0.95 61.6 19.10
3.51 0:00:00 93% 1.06 68.38 19.47
3.92 0:00:00 99% 0.11 7.45 1.90
4.41 0:00:00 98% 0.33 21.35 4.84
4.89 0:00:00 96% 0.54 34.33 7.02
5.36 0:00:00 95% 0.77 48.92 9.12
5.77 0:00:00 94% 0.83 53.22 9.23
6.03 0:00:00 94% 0.86 55.09 9.14
6.20 0:00:00 94% 0.87 55.4 8.93
6.55 0:00:00 93% 0.99 63.07 9.63
7.07 0:00:00 92% 1.24 79.19 11.20
7.34 0:00:00 90% 1.46 92.78 12.64
7.56 0:00:00 90% 1.53 97.27 12.86
7.56 0:00:00 90% 1.53 97.27 12.86
7.61 0:00:00 90% 1.53 97.27 12.79
7.81 0:00:00 90% 1.54 97.62 12.51
8.14 0:00:00 89% 1.69 106.69 13.15
8.81 0:00:00 87% 2.01 126.74 14.39
9.08 0:00:00 86% 2.05 129.3 14.24
9.15 0:00:00 86% 2.05 129.3 14.13
9.15 0:00:00 86% 2.05 129.3 14.13
9.22 0:00:00 86% 2.05 129.3 14.02
9.22 0:00:00 86% 2.05 129.3 14.02
_________________
Obecnie jeżdżę na: Fedora
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

Yin napisał/a:
maniekrox napisał/a:
Jeśli nie masz pikacza a i tak chcesz sobie oszacować Wh, to napięcie musisz założyć nominalne, a nie maksymalne.

Ah są sczytane z pikacza. Przy ładowaniu li-po do 4.2 na celę wychodzi dokładnie 67,2v na 16s. U mnie te wartości są trochę mniejsze bo pakiet 16s2p ma już trochę za sobą i ląduje się do + - 4.15 na celę.


Przy liczeniu Wh zakłada się napięcie średnie a nie maksymalne.
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

maniekrox napisał/a:

Przy liczeniu Wh zakłada się napięcie średnie a nie maksymalne.

Możesz jakoś uzasadnić? Na logikę napięcie max to napięcie jakie idzie w danej chwili na sterownik, spadek napięcia po przejechaniu tych 20 km na pakietach typu 16s4p nie jest raczej na tyle znaczący by mocno wpływać na wynik. Nawet chwilowe spadki przy dodawaniu gazu wyrównują się kiedy spada pobierany prąd.
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Śro 14 Paź, 2015   

Jarek-LT
www.luxtech.com.pl
http://luxtech-carbotech-lt.blogspot.com/


Wysłany: Nie 24 Sie, 2014
WITAM

W końcu udała mi się zrobić pierwsze testy na ,,dystans przejazdu''
Jak wspomniane wyżej i napisane bateria to trzy turnigy połączone w szereg czyli 5Ah/48V

Test robiłem jednak w dzień wietrzny ale wyniku takiego się nie spodziewałem, przyłożyłem się do niego sumiennie.

Test robiłem ze średnią prędkością 30km/h a wynik to ... 42km.
Na rowerze byłem cały czas złożony na lemondce, jazda odbywała się impulsami od 28km/h do 32 i odpuszczenie manetki.

Wynik zużycia prądu to 5,95 :lol:
Oczywiście, że wynik jest bez pedałowania.
Ostatnio zmieniony przez Jarek-LT Nie 24 Sie, 2014, w całości zmieniany 1 raz




JerzyZ
prezessss

Wysłany: Nie 24 Sie, 2014
240Wh/42km daje niewiarygodnie małe zużycie 5,7Wh/km, i to przy 30 km/h!

A może "impulsowe" obciążanie jest takie zdrowe dla akumulatorów?
---------------------------------------------------------------------------
Panowie zrobiłem dzisiaj drugą próbę na pokonanie kilometrów.
Dzisiaj jechałem ze średnią prędkością 40km/h. Manetka operowana impulsami
od 38 do 42km/h.

Wynik przy 40km/h - aku 48V/5Ah = 29km /////// / 30km/h -42km / 5,9Wh/km
Zużycie energii - 8,6 Wh/km :wink:

Pod koniec 29km rower nie chciał już przyśpieszyć powyżej 40km/h - koniec próby.

Jarek-LT
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 14 Paź, 2015   

Jarek-LT, a jaki silnik, sterownik no i rower ?
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Śro 14 Paź, 2015   

http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0

http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#24107 :lol:
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 14 Paź, 2015   

no to nie ma się co dziwić że ekonomiczny :wink:
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 18 Paź, 2015   

A jakie zużycie ma ten poziomy? On mi się podoba i ma zapewne jeszcze mniejsze :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 19 Paź, 2015   

Przypomnę tylko, że każdy Pikacz z 'Licznik MOD' posiada moduł obliczający maksymalne zasięgi do pokonania i wymaga to przejechania tylko ~200m. Potrafi też obliczyć zasięg na pozostałej w akumulatorze energii.
Można sobie "zdjąć" zasięgi dla każdej prędkości, ciśnienia, wiatru, pochyłości itp w kilka minut.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group