ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pakiet Lipo, padnięty?
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

Witek209 napisał/a:
.. a lutownicą to idzie raczej do dupy.

Jakiej mocy lutownica ? Jak lutujesz, cyna się wyraźnie rozpływa czy 'maze' po blaszkach ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Pią 27 Lis, 2015   

Lutownicą dobrze pójdzie, ale musisz mieć odpowiedniej mocy. Jak taką z marketu niby precyzyjną to jedynie będziesz grzał obudowę. Ja do takich "prac" używam pasty do lutowania rur miedzianych (trzeba potem dobrze wytrzeć miejsca lutowania) i starej PRL-owskiej kolby 100W, czyli krótko, ale na stosunkowo dużej powierzchni. Kable lutuję i dodatkowo skręcam na listewce. W obwodzie bezpiecznik (w gnieździe) samochodowy minimum 30A (wg potrzeby).
_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 27 Lis, 2015   

No i nabieramy sporo cyny na grot a następnie w momencie lutowania dodajem w pkt cienka cyne z topnikiem. Musi wyjsc....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 27 Lis, 2015   

Jedna z blaszek jest ameliniowa, bez topnika nie pomalujesz :)
Do lutowania blaszek używam topnika, który pokazałem w tym wpisie:
http://ebike.nexun.pl/napelniana-puszka-spray/
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Witek209 
młodzik


Wiek: 30
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 27 Lis, 2015   

A więc tak. Winowajcą całego zamieszania był brak łączności na głównych kablach prądowych w jednej z cel. Skutkiem tego było to że zasilenie płynęło kablami balansera a nie głównym B- (gdyż na B- był brak napięcia)

Wszystko dobrze zlutowałem i jest ok...

A jak zlutowałem? Bez pasty i innych pierdół, tylko cyna i kalafonia no i oczywiście lutownica (zwykła transformatorowa 100W - 100W starych polskich a nie chińskich).
Polegało to na tym, że bierzemy odrobinę kalafoni na grot i pocieramy nim (gorącym grotem z kalafonią) o te zasrane, aluminiowe blaszki. Po upływie około 3-5 sekund pocierania (nie przestajemy pocierać) dodajemy cynę i nadal pocieramy. Zajmuje nam to znów 3-5 i zaczyna się pobielanie blaszki. A wiadomo że jak już pobielona to na miękko idzie lutować.

Próby robiłem na starej celi i monitorowałem temperaturę. Bardzo delikatnie nagrzewa się cela tylko przy "blaszce".

Zlutowałem, zrobiłem i nic przy okazji nie popsułem.



Dziękuję za zainteresowanie tematem i wszelką pomoc.

PS. Pobór prądu przez sterownik, u mnie to 0.4A. Chyba dobrze. Wszystko sprawdzane na 20s.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 28 Lis, 2015   

lepiej sprawdź czy BMS działa, bo ogólnie próba zasilania roweru przez złącze balansujace zawsze kończy się jego uszkodzeniem.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 28 Lis, 2015   

Bms nie powinien sie uszkodzic gdyz ma on bezpośrednio b- połączony z minusem pierwszej celi. Z tego powodu tez byla utrudniona diagnoza. Dziwne ze ten cieniutki kabelek tak dlugo wytrzymał.
 
 
Witek209 
młodzik


Wiek: 30
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 28 Lis, 2015   

Atomek, kabelek wytrzymał na szczęście. Zasadniczo prądy duże nie szły, bo mam soft start, a przy 60v sterownik odcina już silnik.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 28 Lis, 2015   

Fuksiarz :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Witek209 napisał/a:
Atomek, kabelek wytrzymał na szczęście. Zasadniczo prądy duże nie szły, bo mam soft start, a przy 60v sterownik odcina już silnik.

Tak naprawdę to czy na pewno BMS jes sprawny to chyba nie wiesz. Bo przecież on dziala w kilku trybach. Balansowanie każdej celi w czasie ładowania dziala ?
Poza tym jesli prąd szedl przez kabelki balansera, to nawet kilka Amper mogło popalić kabelki, elementy kanalow, rezystory, optoizolatory, sciezki etc.
Czyli jeśli BMS przepuszcza prąd w czasie jazdy/obciazenia to nadal nie ma gwarancji ze całość jest ok.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Cytat:
elementy kanalow, rezystory, optoizolatory, sciezki

Nie są na ścieżce prądowej więc niby dlaczego mają się spalić...

Można gdybac ze sie zepsul ale wd mnie zepsuty może być jedynie kabelek(może mieć większą oporność niż reszta)
 
 
Witek209 
młodzik


Wiek: 30
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Pomierzyłem oporność na wszystkich kablach i ich "przepływowość"
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Pali się ścieżką nr 1 łącząca -B z aku z -B0 i wyłącza cały układ balansująco-pomiarowy
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group