Stacyjka |
Autor |
Wiadomość |
R432
brygadzista
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 223 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016 Stacyjka
|
|
|
Cześć, jestem w końcowej fazie budowy roweru elektr. i mam pytanie jaka stacyjkę wybrać.
Oraz czy dałoby się tak zrobić aby w jakiś sposób blokować silnik po wyjęciu kluczyka? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Sporo jest konstrukcji w których stacyjka blokuje koło, tzn nie tyle blokuje co zwiera przewody fazowe i kołem w praktyce się nie da kręcić, a na rowerze można jechać maz 3km/h i to w bólach.
Potrzebujesz stacyjkę ze stykami 1x NO i 2x NC
NO - na przewód stacyjki od sterownika
2x NC niech zwiera przewody fazowe |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
R432
brygadzista
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 223 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
A gdzie taka można kupić najlepiej w PL? Bo przeglądam rożne strony i są same 1 NO 1NC |
_________________ fietscycle.com
kontakt office@fietscycles.com |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Z tego co wiem musisz kupić dwie takie i je połączyć. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Ja tą stacyjke reklamuje wszędzie gdzie się da - na wolumnie można kupić za 36 zł |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
sietaz napisał/a: | Ja tą stacyjke reklamuje wszędzie gdzie się da - na wolumnie można kupić za 36 zł |
Taką masz u siebie? Fajnie gdybyś dokładnie zrobił zdjęcie lub narysował schemat podłączenia bo jest to fajna opcja i wielu by się przydało |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
sietaz napisał/a: | Ja tą stacyjke reklamuje wszędzie gdzie się da |
A mi się nie pochwaliłeś
Jak będę zamawiał paski i koła to przy okazji wezmę. Tak osobno to przesyłka za droga. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Atomek - wstawiłem zdjęcie stacyjki w Twoim wątku przecież - o podłączeniu przetwornicy
Adam - nie pochwaliłem się bo w tym bike'u który widziałeś póki co jej nie mam (tam wszystkio trochę na pająka) Tylko w swoim używam stacyjki. A ebmia nie dość, że drogo wysyła bo fedex'em to jeszcze czekam na wysyłkę dwa tygodnie. Wiem, może to taki okres bo opóźnienia wysyłki miałem też z innymi materiałami
I wcale nie trzeba 1NO 2NC. Ten model to 2NO 2NO, trójpozycyjny |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
I zwiera ci wszystkie 3 fazy czy tylko 2? |
|
|
|
|
R432
brygadzista
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 223 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Troche sprzeczne informacje lecą, to wiec jak? 2nc 1no czy 2 no 2 no?
Oraz jakby ktoś mógł wstawic jakis link do tych wlacznikow. |
_________________ fietscycle.com
kontakt office@fietscycles.com |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Musi być 1NC i 2xNO aby fizycznie uniemożliwić uruchomienie roweru na zablokowanych fazach bo spalisz sterownik. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Przecież wstawiłem link.
Do włączania potrzebny jest jeden styk normalnie otwarty. On podaje napięcie na kontroler.
Do blokowania silnika 2 styczniki normalnie zwarte. Po włączeniu stacyjki są rozwarte. Po wyłączeniu zwierają fazy silnika. Łączy się jakby 2 styki w szereg. I do tych styków 3 fazy.
Ta stacyjka z linku ma jeden dodatkowy normalnie otwarty ale nie jest potrzebny. Można go do czegoś wykorzystać |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | Musi być 1NC i 2xNO |
Tas, jesteś pewien?
Stan normalny to stacyjka wyłączona i wtedy zwarte te 2 co są NC |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Ale stacyjki nie mają wyszczególnień, można wyjąć kluczyk niezależnie czy jest ON czy OFF więc praktycznie nie istotne jest w która stronę przełączamy, a ułatwia to wybór modeli. Są takie, które trzeba "budować" dopinając im dodatkowe przełączniki.
Wiec masz rację, doprecyzujmy:
1NO 2NC lub ostatecznie 1NC 2NO
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 06 Sty, 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|