|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Gokart elektryczny "Marysia" - budowa krok po krok |
Autor |
Wiadomość |
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Gru, 2008 Gokart elektryczny "Marysia" - budowa krok po krok
|
|
|
No i stało się - moja córa zaraziła się bakcylem elektrycznym. Co ciekawe stało się to na zlocie, kiedy miała szansę przejechać się samochodzikiem elektrycznym. Za przyczyną niesprecyzowanego zaćmienia umysłu obiecałem dziecku elektryczne jeździdełko i teraz dojrzałem do realizacji tej obietnicy.
Mam już właściwie wszystkie podstawowe części, silniki są w drodze, pozostaje zakasać rękawy i zabrać się do roboty.
Tak wyglada projekt ramy, generalnie wzorowana na ramie kolegi Arkadego
Poza przednią osią z profilu 40x60 i przodu z profili 20x20 reszta wykonana będzie z profili 20x40. Mam nadzieję, że zdążę pospawać ramę w przyszłym tygodniu.
Napęd stanowić będą 2 chińskie silniki 24V 350W. Największym znakiem zapytania jest dla mnie jak sprawdzi się przeniesienie napędu przez przekładnię ślimakową 1/20, dlatego ośka napędowa nosi piętno prowizorki - zwyczajne rurki ocynkowane jedna w drugiej - 3/4 i 1 cal. Jeśli bedzie ok można będzie zainwestować w wytoczenie czegoś z prawdziwego zdarzenia. Ponieważ przekładnia ślimakowa jest jaka jest, nie przewiduję na razie potrzeby montowania hamulca i mam nadzieję, że będzie jak najmniej konieczności noszenia wózka z powodu unieruchomienia silników Przewidywana predkość 7 km/h. Jeśli przełożenie okaże się niewypałem dodam po łożysku i zębatce rowerowej 52 zęby na oś, a na silnik zębatkę 7 zębów no i dokleję tarczę hamulcową.
Tak wygladać ma oś napędowa z przekładnią, oczywiście to widok od dołu:
Nie wiem, czy dobrym rozwiązaniem będzie wykonanie zwrotnicy z rurki 1/2 bez dodatkowego łożyskowania, tylko kalamitką do solidnego smarowania. Jeśli ktoś ma jakieś uwagi odnośnie tego czy innego rozwiązania napiszcie, może nie zauważyłem że gdzieś przeczę prawom fizyki
Jeśli chodzi o elektrykę to akumulatory z rowera 26Ah lub Komara 42Ah, 2 prędkości jazdy i wsteczny sterowane stycznikami samochodowymi.
Na razie tyle, o postępach prac będę meldował - projekt wprawdzie mniej ambitny niż przeróbka samochodu, ale może komuś się przyda, a w koncu po to jest to forum.
Tradycyjnie więcej fotek na operze http://my.opera.com/maruc...w.dml?id=650255 |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 05 Gru, 2008
|
|
|
Fajny pomysł.
Mam tylko pytanie:
Czy te koła nadają się do tak wielkiej prędkości w czterokołowcu (V i skoszenia boczne), bo mi się wydaje, ze one mogą być użyte tylko do ręcznego wózka lub taczki (mam podobne do przewozu alumulatorów w dwukółce), ale może jestem w błędzie. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Gru, 2008
|
|
|
Rzeczywiście to typowe koła wózkowo-taczkowe, ale 7km/h to i żwawszy piechur poleci a i po ewentualnej zmianie przekładni sprzęt nie będzie pomykał szybciej niż 20 km/h. Na oponce jest narysowane tylko LOW SPEED, a zakładane prędkości to chyba jeszcze LOW, jak sądzę.
Fakt że guma najwyraźniej mizernej jakości, po rozpakowaniu przesyłki cały dom zaczął waniać asfaltem. Bieżnikiem się nie przejmuję, dziecko będzie jeździło najczęściej po podwórzu i ogrodzie, a tam powinien się sprawdzić. |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Pią 05 Gru, 2008
|
|
|
Kolejny ciekawy projekt się szykuje. Właśnie tak myślałem że coś z tymi ślimakami będzie, po temacie o łamanym czterokołowcu. Jedyne co mogę pomóc to: http://www.kartbuilding.net/racingkart/index.html
Wprawdzie na spaliniaka, ale chyba można co nieco podpatrzyć. Kółeczka powinny wytrzymać, często widać je w takich konstrukcjach. No i znów będzie co nowego pokazywać na następnym zlocie
Ciekawi mnie też co rudzik kombinuje z tymi paskami zębatymi. Miejmy nadzieję że niedługo się coś ujawni. Jak się widzi takie projekty to aż się chce brać do roboty, a tu rower jeszcze dzielnie służy na prowizorce, co wypadałoby zmienić. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 05 Gru, 2008
|
|
|
Tu chodzi głównie o skoszenia boczne koła w pojeździe czterokołowym (dwukołowy ma koła pracujące tak, że zawsze siły cisną prostopadle do osi).
7 km/h w czterokołowcu na zakręcie, to jest olbrzymia prędkość dla takich kólek. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2008
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Tu chodzi głównie o skoszenia boczne koła w pojeździe czterokołowym (dwukołowy ma koła pracujące tak, że zawsze siły cisną prostopadle do osi).
7 km/h w czterokołowcu na zakręcie, to jest olbrzymia prędkość dla takich kólek. |
To 7 a nie 70 km/h
Na pewno będzie dobrze
Swoją drogą to Marucha mnie ubiegł.
Ja poza kupnem 2 silników nie zrobiłem nic.
Gratuluję,wygląda obiecująco |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2008
|
|
|
Zawziąłem się i zrobiłem dziś ramę i zwrotnice.
|
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Gru, 2008
|
|
|
Przednia oś już funkcjonuje, kółkami można skręcać, ale ubaw
|
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Gru, 2008
|
|
|
Niezłe tępo prac, może będzie jeździł w tym tygodniu? |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Gru, 2008
|
|
|
Kto wie, tylko nie chcą do mnie dojść silniki kupione jeszcze w listopadzie |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 08 Gru, 2008
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Tu chodzi głównie o skoszenia boczne koła w pojeździe czterokołowym (dwukołowy ma koła pracujące tak, że zawsze siły cisną prostopadle do osi).
7 km/h w czterokołowcu na zakręcie, to jest olbrzymia prędkość dla takich kólek. |
Nie zgadzam się. Sam jeżdże na 4 podobnych kółkach swoim mountainboardem i to najczęściej offroad i z pięć razy szybciej a waże razem z nim 110 kg i nie zauważyłem żeby się coś z działo z kółkami od ponad roku użytkowania.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Gru, 2008
|
|
|
Rozrysowałem sobie schemat połączeń elektryki, jeśli ktoś ciekaw:
|
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Gru, 2008
|
|
|
Dużo tych styczników.
Do tak małych mocy i napięć nie lepiej zrobić przynajmniej zmianę kierunku na dźwigni? |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Gru, 2008
|
|
|
Nie bedą to takie małe prądy, ok 40A w nominale. Szczerze mówiąc nie wiem czy styczniki samochodowe to wytrzymają, bo ich maks to właśnie 40A, ale w rowerku przy niewiele mniejszych prądach sprawują się znakomicie. Zresztą ich koszt jest niewielki, niespełna 2 zł, a mam jeszcze kilka po rozbiórce wozu, więc tu przekonuje mnie efekt ekonomiczny |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 10 Gru, 2008
|
|
|
Żeby nie było, że nic nie robię - ostatnie dwa dni kombinowałem z tylną osią, oto efekty:
Dość kulawo to, jak widać, jeszcze wygląda, ale jeden dzień pracy i będzie stał pewnie na czterech kołach. Z tym, że to już w przyszłym tygodniu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|