ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacja sabvotona
Autor Wiadomość
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
  Wysłany: Pon 11 Sty, 2016   Modyfikacja sabvotona

Przeglądając zagraniczne forum znalazłem informację o POMYŚLNYM podkręceniu sabvotona.
Systuacja polega na podobnym do zwykłych kontrolerów zmniejszenia spadku napięcia na boczniku.
Tutaj natomiast są czujniki halla jak w każdym sterowniku foc -> więc wystarczy poza czujnikiem podwoić kabel fazowy (najlepiej takie samo AWG aby kontrolować ile % podkręciliśmy) i przylutować go bezpośrednio do szyny.
Czyli teraz czujnik halla będzie wykrywał 50A gdy prąd będzie tak naprawdę 100A.
Autor zaleca zmniejszyć ustawienia prądów o połowę aby po modyfikacji nagle nie okazał się za duży.

Zdjęcie sterownika przed mod'em




I po modzie z zaznaczonymi dodatkowymi kablami


Źródło [https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?p=990700#p990700]
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 11 Sty, 2016   

Słyszałem o ruskach wyciskających w ten sposób po 300A z sabvotona :twisted:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 11 Sty, 2016   

Możliwe, że przeróbka zakłóca algorytm obliczania prądu fazowego, wiec zamiast utrzymywać wysoką efektywność powoduje straty zamiast zysku.
Qaz33, jak to jest z tym? :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016   

Można też zmienić podział napięcia z czujników prądu, ale można uszkodzić tranzystory w sterowniku.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016   

tas napisał/a:
Możliwe, że przeróbka zakłóca algorytm obliczania prądu fazowego, wiec zamiast utrzymywać wysoką efektywność powoduje straty zamiast zysku.
Qaz33, jak to jest z tym? :)

Dokladnie tak jak piszesz. Aby FOC dzialalo najefektywniej sterownik musi miec precyzyjny pomiar pradu i kąta pola elektrycznego. Dzięki temu można obliczyć prąd czynny i bierny i tak regulować prądem biernym aby był równy lub bliski zeru. Przy oszukaniu sterownika w ten sposób dodatkowa porcja mocy lecąca nad czujnikami będzie w jakiejś częsci iść w ciepło bo sterownik nic o niej nie wie i nie jest w stanie jej kontrolować. Kąt pomiędzy położeniem wektora prądu czynnego i biernego będzie już odbiegać od 90 stopni.
Innymi słowy sterownik będzie się bardzo grzał i zamiast 100% przyrostu mocy będziemy mieć moc np tylko o 50% wiekszą. Pisze na przyklad bo ile dokładnie to nikt tego nie powie. Jak komus nie zalezy na sprawnosci tylko na zwiększeniem mocy to może sie w coś takiego pobawić. Sabvoton ma olbrzymią obudowe która dobrze odprowadza ciepło i cięzko go spalić.
Oszukanie czujników prądu by zadziałało gdybyś zwiększał im napięcie wyjściowe proporcjonalnie o ten dodany niemierzony prąd. Łatwiej już chyba by było wymienić te czujniki na takie które mają 2 razy mniejsze wzmocnienie i zadbać o to aby rezystancja tego dodatkowego kabla była identyczna z oryginalnymi. Ale to już spora zabawa
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016   

Najlepiej by bylo po prostu zrobić taka modyfikacje i wrzucić na dyno. Ale sporo zabawy. Autor przeróbki ma 2takie Sabvotony w motorze przerobione na 2x15kW i mówił ze dopiero gdy przekraczał 15kw to silnik tracil synchro i coś zlego sie działo.
Sprawność pewnie spada ale przyrost jest spory więc ci którym by brakowało mocy zawsze moga sprawdzić :)
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016   

Takie mam pytanie, ile mocy trzeba że napewno starczy i nic już nie trzeba?. :grin:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016   

tomeczekokok, nie ma takiej ilości mocy :D z resztą, to samo z mocą motocykli/samochodów. Wszystko to bardzo subiektywne odczucie kiedy i ile Ci wystarczy ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016   

Miałem przyjemność jechać autem o mocy 600hp i myśle że tyle jest już wystarczająco :wink: .
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016   

Nawet jeśli tej mocy nie dałoby się wylorzystać to znajdzie się jakiś wariat co powie, że mało :mrgreen:
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016   

tomeczekokok napisał/a:
Miałem przyjemność jechać autem o mocy 600hp i myśle że tyle jest już wystarczająco :wink: .


Przy pierwszym kontakcie tak, po miesiącu codziennej jazdy uznałbyś że nie zaszkodziłoby mieć trochę więcej :D z e-rowerem też tak będzie :P
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016   

Dokładnie. Mózg człowieka to takie coś co się szybko przystosowuje (czytaj przyzwyczaja) i zawsze może być potem za malo. Potem musi brać niestety górę rozsądek, ewentualnie ograniczenia techniczne lub finansowe :grin:
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016   

Mózg mi się zacioł, w takim razie nie ma projektu który nie wywołał by choroby watowicy... W takim razie życie to pasmo kompromisów a nie idealnych konstrukcji.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016   

Najważniejsze to określenie do jakich zastosowań potrzebujesz rower. Ilosc potrzebnej mocy wynika najczęściej z tego :wink: Potem się tego trzymać to może nie zachorujesz
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016   

Masz racje. Teraz buduje bajka do dojazdów do pracy. Piorytet-jak najtańsza konstrukcja :mrgreen:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group