ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[S] Rower Elektryczny 4000W 86km\h 50AH / 84V
Autor Wiadomość
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
Wysłany: Śro 27 Sty, 2016   [S] Rower Elektryczny 4000W 86km\h 50AH / 84V

Sercem roweru jest popularny silnik ninecontinent 9x7
Sterownik chiński 1500w 48A
Bateria zbudowana jest z 480 ogniw (używane lub leżaki) z bateri od laptopów,
testowane i lutowane przeze mnie . Ogniwa mają kilka lat i pojemności od 70%do 95% nominalnych pojemności .
Zlutowane w pakiet 20S24P czyli 84V 50Ah.
Z powodu braku BMS baterie podzieliłem na 6s + 6s + 6s + 2s
Waga Baterii to 24kg . Cały rower nie ważyłem ale pewnie 45-50kg
Baterie ładuję za pomocą 4 ładowarek Turnigy 80W prądem 2.8 A czyli naładowanie baterii od "zera" to około 20h . Ale nie przeszkadza mi to ponieważ bardzo rzadko to robię ponieważ zasięg realny jaki zrobiłem stylem mieszanym to 170km . Aczkolwiek wg. Obliczeń gdyby jechać 40km/h to zasięg byłby ponad 300km ale rzadko jeżdżę z taką prędkością .
Moc na pełnej baterii to prawie 4000w
Prędkość maksymalna jaką osiągnąłem to 86km/h przy największym możliwym pochyleniu na prostej bez wietrznej drodze.
Na poniższych filmach na YT zarejestrowałem prędkość 80km/h.
Rower jest bardzo dynamiczny szybko przyspiesza od 0 -60km/h jakieś 6-7sek czyli na światłach auta zostają w tyle :D . Konstrukcja skrzynki jest spawana z metalu oraz wyłożona papierową 2mm izolacja w punktach styku z bateriami aby nie zrobić zwarć. Zależało mi aby skrzynka była bardzo solidna aby wjechanie w nie równy teren nie zagrażało jej zerwaniem - cel został osiągnięty . Do skrzynki zostały przykręcone płyty z plexi które zostały oklejone jak widać na zdjęciach.
Dlaczego bez BMSa ?
Ponieważ mam 4 ładowarki które używałem do testowania ogniw więc nie chciałem kupować drogiego bms 20s wraz z kolejną nie tania ładowarka .
Dlaczego taka duża Bateria ? Ponieważ tyle ogniw miałem i było miejsce to żal było nie włożyć . a dzięki temu prądy rzędu 50A nie robią na baterii większego wrażenia 1C to bardzo delikatny prąd który i tak nie używa się non stop . Na zewnątrz skrzynki wyprowadziłem gniazda na 4 alarmy cel . Wewnątrz silnika zamontowałem czujnik temperatury wraz z czytelnym dużym podświetlanym wyświetlaczem na kierownicy . Ponieważ jedynie temperaturę silnika trzeba mieć pod kontrolą . Sterownik z oczywistych powodów się nie przegrzewa . Dodatkowo na kierownicy jest włącznik tempomatu. Oraz ogranicznik prędkości do legalnych 25km/h który niestety nie ogranicza mocy przy starcie Ale przynajmniej na pierwszy rzut oka Pana w niebieskim mundurze rower może wydawać się legalny .
Cena za cały zestaw z ładowarkami 6000zł
Zapraszam do oglądania filmików (sory za zbyt duże drgania ) .
https://www.youtube.com/watch?v=KMeLvV3zb90
https://www.youtube.com/watch?v=yAafx4kJ158
https://www.youtube.com/watch?v=1VqqObnu30c
I jeszcze kilka zdjęć.







 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group