ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Viking Power 6000W +
Autor Wiadomość
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016   

Nie wiem co jest grane ale nie mogę przekroczyć tych 60km/h przy napięciu 72V :D Po konsultacjach ustawiłem tak sterownik, co do innych parametrów nie było zastrzeżeń. Niestety dalej nie jedzie szybciej :)

W sumie to nie problem bo te 60km/h to dla mnie bardzo szybko :D Jak ktoś ma ten sam silnik to niech się podzieli osiąganymi prędkościami.
Z dziwnych rzeczy jakie zauważyłem to silnik tak jakby cały czas miał dotrysk energii podczas przyspieszania. Nie odbywa się to tak płynnie jak w blokowym, czuć co chwilę takie lekkie zrywanie, tak jakby co ułamki sekund były dostarczane większa porcja energii. Nie wiem czy to normalne w adaptto? Soft mam z przed ostatniej aktualizacji, chyba końcówka kwietnia.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016   

Eryk1000 napisał/a:
Nie odbywa się to tak płynnie jak w blokowym

Jest opcja wygładzania predkosci maks.
W kontroli trakcji:
Cytat:
SPD smooth - Adjusts the smoothness of operation when approaching speed
limits. When the speed nears the maximum, the controller starts to limit
power. The size of this window near the speed limit is controlled by this
setting. The higher the number, the sharper the speed limit is triggered. The
smaller the number, the harder it is to maintain a constant speed, but
maintaining speed is smoother and softer.



A co do ustawień to wd. mnie kąt powinien być bliski zeru. Spróbuj pozamieniać kolejność faz, robić samonaukę i samemu dostrajać. Mi po kilku zmianach kolejności kąt z 6/7stopni zmienił się na prawie 0 stopni. Dzięki temu dużo mniej silnik mi się grzeje no i v-max wyższy (lecz elektronicznie ograniczony)
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016   

Ok po rozmowie z mentorem Tasem który też dorwał ten sam silnik 24x5, prędkość się zgadza. Więcej ludzie na tym silniku nie pociągniecie jak 60km/h przy 72V :P w kole 24 :D Jak dla mnie fajnie bo nie muszę prędkości limitować :P
A tutaj taka mała ściąga, na podstawie kV i informacji powyżej można sobie dobrać silniczek do własnych potrzeb. Prędkości na Vectorze które tam podają są wyssane z palca :evil: albo na innym silniku osiągane.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016   

To ile on ma km/h z 1V ?
Coś mi to dziwne się wydaje
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016   

Czemu dziwne? wychodzi około 0,93km/h z 1V dla koła 24 dla 26 będzie to jakieś 1,05km/h z 1V

_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016   

no bo oni to testują bez obciążenia na sterowniku blokowym, tak mi powiedzieli w QSie i dlatego są takie dziwne kv w tabeli. CHybe wektory są za nowe i jeszcze nie robią na nich danych.
A tymczasem wektorowy -8%, pod obciążeniem -8% no i jest :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 20 Cze, 2016   

Wlasnie przymierzam sie do budowy kolejnego ebajka tym razem wlasnie na tej ramie i mam pytanie do autora. Ile masz wzrostu i jak ci sie pedaluje. Tez chcialbym miec kola 24" ale nie chce obijac sobie kolanami o brode tylko miec geometrie zblizona do normalnego gorala. Fajnie tez by bylo sie moc podeprzec jedna noga przy postoju itd. Zastanawiam sie czy to wogole mozliwe, Jest to dla mnie wazne bo nie jestem fanem uzywania manetki i wogole jej nie chce montowac.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 20 Cze, 2016   

Bez manetki to są ogromne zasięgi:) Mam 175cm czyli nie za dużo:P co do pedałowania to nogi mi się całkowicie nie prostują, uwzam to za minus. Z takim ustawieniem spokojnie mogę się podpierać nogami. Da się tak jechać. Ostatnio awaryjnie bez napędu wróciłem 10km. Znowu jak ustawie na tyle wysoko siodełko że prostuję nogi to ciężko się podeprzeć. Koła 26 w tej ramie były by dla mnie za duże.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 20 Cze, 2016   

Ok dzieki, o to chodzilo :)
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 20 Cze, 2016   

Jeszcze jedno jak nie chcecie mieć kontuzji kolan to nogi nie mogą być całkowicie prostowanie podczas pedałowania. Kat miedzy udem a łydką 130-150 stopni.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 20 Cze, 2016   

No właśnie tak jest jak się mówi o wyprostowanych :)
Ja podnosze siodełko i mam szosową geometrię, a wspieram asfaltu "na palcach" i jest git
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 27 Cze, 2016   

Pierwsza dziwniejsza awaria. Padły Halle w silniku :D Muszę powiedzieć że chyba od samego początku miałem z nimi problemy. Awaria zakomunikowała się tak:


Co dziwniejsze silnik,po rozpędzeniu dał radę jechać, niestety po kilku km odmówił współpracy całkowicie. Do domu musiałem dojechać przez 10km o własnych silach. W domu pooglądałem kable brak jakichkolwiek uszkodzeń, miałem pewność że wszystko super polutowałem, więc postanowiłem skalibrować silnik, o dziwo udało się i błąd nie pojawił się do wczoraj. Przygrzałem go do 120 stopni i bum komunikat HALL. Tym razem silnik rwał, szarpał od razu, studzenie kalibracja nie pomagały. Ponownie powrót do domu o własnych siłach. Dzisiaj włączam i błąd już był na trwałe. Powolne jechanie o własnych siłach brak błędu, wystarczyło tylko dotknąć manetkę, strzał w silnik i błąd. Dałem koło w powietrze kręcę ręką i odczyt z czujników idealny.



Lekkie przekręcenie i przyrost wartości, w drugą stronę spadek. Nie chciałem uwierzyć w awarie czujników. Przy tak małym przebiegu, od samego początku ustawionym limicie na 120 stopni, nigdy więcej go nie zagrzałem, było to nierealne.
Najrozsądniejszym rozwiązaniem okazało się podpięcie rezerwowych czujników. Od razu pełen sukces. Silnik się w mgnieniu oka skalibrował. Teraz płynnie przyspiesza nie ma problemów przy najwyższych obrotach i chyba się mniej grzeje, ale ciężko to stwierdzić gdyż dzisiaj dużo chłodniej jest.

Wypadało by to zareklamować ale znając życie Vector odpisze aby podpiąć rezerwowe :P

Może ktoś wie jakie czujniki Halla siedzą w QS V3, lub może poleci odporniejsze na wyższą temperaturę?

Podobno w Adaptto można awaryjnie jechać bez czujników? Włączał to już ktoś lub wie jak się uruchamia awaryjną jazdę bez czujników? Jest tam w zaawansowanych opcjach możliwości wyłączenia sinusa i przejście na inne przebiegi czy to załatwia sprawę?
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 27 Cze, 2016   

Wystarczy ze zmienisz kontrole silnika z SINE na SLESS, będzie jak w blokowym bez halli. Próbowałem testować jak to wpływa na temperaturę jednak przejechałem kilkaset metrów i stwierdziłem że nie będę silnikiem hałasował skoro mogę włączyć foc'a :mrgreen:

Ale awaryjnie to bardziej mi się przydała możliwość zmiany LVC w sterowniku jak zabrakło prądu do domu..20sekund w menu i jedziemy dalej :smile:
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Pon 27 Cze, 2016   

Mialem podobne zjawisko na sabvotonie, problemem okazało sie poluzowanie halli(jeden sie troche wysunął) .U mnie walil błędem przy ostrym daniu gazu albo uzyciu regena a przy wolnym ruszaniu rwał
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 02 Lip, 2016   

300km na zapasowych hallach pękło :) Jest dobrze śmiga wszystko. Mimo to i tak będę musiał naprawić w najbliższej okazji podstawowe. Aktualnie sterownik ustawiony do 140 stopni, więc poprzednie temperatura nie zabiła.

Dzisiaj silniczek mocno się przygrzał wdrapał się na Żar i na Kocierz z temperaturą 140 stopni !


Nie podoba mi się ten fakt, coś tam musi do końca nie banglać. Gdyby ktoś się natknął na ręczne ustawienia QSa w adaptto niech da namiar.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group