ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 45km/h 5,9KG! 26" BLDC 1200W + inne BLDC
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 10 Mar, 2016   Silnik 45km/h 5,9KG! 26" BLDC 1200W + inne BLDC

Witam was. Mam na sprzedaż silnik BLDC bezszczotkowy kanadyjskiej produkcji! taki drobny konkurent 9C800R 9x7.

Silnik jest BLDC bezszczotkowy - bionx świeżo zapleciony w obręcz 26" Szprychy grube 2,3mm. Obręcz 2 komorowa z maxev.pl zarówno zaplot jak i centrowanie, silnik ładnie symetrycznie ustawiony gotowy do montażu.

Jeżeli chodzi o główne zalety silnika jest to niewątpliwie jego waga - po skończeniu się prądu w akumulatorach ma duże znaczenie podczas jazdy, jak i przy wnoszeniu roweru po schodach - NineContinent jest cięższy o całe 3kg. Bionxa używam ze sterownikiem 45A 48V ~ moc max 2,45KW i silnik przy 50km/h na kole 28 bez pedałowania" osiągnął po godzinie temperaturę, że obudowa była leciutko ciepła. Miał 35-40stopni. Odczucia z jazdy są bardzo dobre, przyspieszenie jakieś 15% gorsze niż w NC 9X7, za to silnika jest cieńszy. Współpracuje z wolnobiegiem 9rz sunrace 11-32Z nie wychodząc z rozmiarem poza 135mm, także przyjemnie się pedałuje na 11zębach przy 45km/h. Wg moich odczuć stawia także mniejszy opór podczas jazdy i zrobił sporo większy dystans niż continent na tym samym sterowniku i akumulatorach. (byc może dla tego, że continent trochę mocniej przyspiesza i nieco bardziej się grzeje.)

Cóż zestawy bionxa nikomu nie muszę przedstawiać w jakich chodzą cenach ciężko będzie skompletować coś poniżej 2tys. Ja postanowiłem dodatkowo zwiększyć jego właściwości użytkowe wyprowadzając bezpośrednio przewody fazowe i hallotronowe niektóre wersje mają także termik NO na 130st. ostrzegający przed przegrzaniem, gdyby ktoś chciał na 60V pojeździć. Przez sterownik 12 mosfet 30A na 48V możemy już bez problemu jechać na samym silniku, gdzie w oryginalnych zestawach bez pedałowania silnik nie miał mocy. Dając sterownik 18 mosfet taki ja mam na 45A silnik już ładnie rwie do przodu. Każdy silnik jest sprawdzony pod kątem poprawności pracy - jeżeli była potrzeba - którekolwiek łożysko pracowało głośno wyrasowywałem je przy użyciu ściągacza 3 ramiennego wewnętrznego do ściągania łożysk i stosowałem łożyska zamienne firmy KOYO 2RS, więc na pewno nie gorsze niż oryginał :)

tyle w teorii a teraz jak to jeździ:
https://www.youtube.com/watch?v=D9lDnIscjtk

Mam na sprzedaż 2 sztuki:
- jeden na 20"
- drugi na 26" oba tylne przystosowane do wolnobiegu 7-9rz.

Tylny 20" na 48V osiąga w ciężkiej trajce o łącznej wadze 140 kg 35km/h, na 60V powinien polecieć około 50km/h :)
przedni silnik 500zł + koszt wysyłki
tylny na 20" 460zł + koszt wysyłki

(opona na 26" nie wchodzi w skład zestawu.)

Będę miał sterowniki do tych silników w cenie 169zł na 12 mosfet 48V sterowniki fajne z funkcją 3speed manetką i samouczeniem. Jak ktoś potrzebuje mocniejszy to znajdziecie u kolegów na forum :)

i regulaminowo zdjęcia :)

















Ostatnio zmieniony przez glebor Śro 27 Kwi, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Czw 10 Mar, 2016   

na OLX mi w tamtym tygodniu bionxa za 150 zł sprzątnięto :evil: Może maczałeś w tym palce..? :wink:
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 10 Mar, 2016   

Tamten to był mój. Bardzo porządna wersja z linką zmiany biegów. Do wykorzystania w rowerze Grace i raczej tylko w nim. .
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 10 Mar, 2016   

Ja kupiłem owszem 2 silniki na olx. (foty mogę wysłać komuś na PW, gdyby chciał bo jeszcze mam) Jeden ktoś próbował rozebrać i pogiął oś na tyle, że poszedł na złom, a w drugim pływała woda i ten zatrzymałem dla siebie bo do sprzedaży się nie nadawał a wyrzucić szkoda, więc go cisnę i katuje ale widzę, że szybciej rama strzeli, niż się przegrzeje.Do zakupionego silnika dolicz sobie koszt zaplecenia około 100zł kabel silnikowy pół metra - 10zł łożyska 30zł, klej do ułożenia przewodów opaski samozaciskowe, ściągacz który kupiłem do wyprasowywania zabezpieczeń sworzni komplet kostek, konektory, izolacja, cyna, groty i inne drobiazgi; silnik, żeby był porządnie zrobiony wraz z zakupem kosztował mnie 450zł i 50zł liczę sobie za rozdłubanie tego i robotę, a w zamian za to oferuję porządnie przerobiony silnik.
Mam jeden tylny na 20" i jeden na 26" więcej sztuk nie planuję, chyba, że da się odsprzedawać za 550zł żebym miał stówę utargu na tej robocie. Halle wklejam na uhu endfast 300, nie jest tani bo 2 tubki kosztowały mnie prawie stówę, ale przynajmniej jest porządnie zrobione i starczy na kilkanaście silników.

Po złożeniu mierze, czy żadna z faz nie ma przebicia względem masy ani względem siebie, podpinam zasilanie hallotronów 5V i mierzę, czy jest sygnał prawidłowy jak wszystko działa dobrze, podłączam silnik pod sterownik, patrzę, czy wszystko dobrze pracuje wysyłam do zaplotu i mogę zaoferować go na forum, aby nowy nabywca cieszył się bezawaryjną eksploatacją. Z tych silników co są za 150zł gwarantuję ci, że do czegokolwiek będzie nadawał się co trzeci jak dobrze trafisz z dużą szansą na to, że trafisz na ten który akurat ja rozebrałem i jest coś z nim nie tak, albo inne osoby które próbowały przerobić nie udało się i wystawiają :P Mam stałe źródło, gdzie te silniki przywożą bezpośrednio z niemiec i tam mogę sobie podłączyć przy kupnie sprawdzić na sterowniku bionxa czy działa, czy nie są osie zardzewiałe itp, natomiast nie są po 150zł... jednak wolę dać komuś 250, czy 300zł niż kupić 2 po 150 i potem się denerwować, że łożyska nie mogę wyciśnąć bo oś jest zardzewiała i się blokuje, albo, że ruda trzeszczy w środku, albo coś jest popsute, pokrzywione, nie oferuję wam przerobionego złomu, tylko pełnowartościowe silniki z wnętrzem w stanie idelanym :) Za swoją robote ręczę, jeżeli z mojej winy coś będzie nieprawidłowo przyjmę i naprawię nieodpłatnie.

Po 150zł można kupić spartę ona jest prosta do przeróbki i ciężko ją źle rozłożyć, natomiast moment jest dość niewielki... Poza tym na pomysł przeróbki bionxów wpadło juz kilka osób i uczą się na tych silnikach, a one są dość delikatne oś masz 10mm pustą w środku, z jednej strony fajnie, bo niska waga, a z drugiej jak nie masz ściągacza i walniesz młotkiem w oś to gwarantuje ci, że zanim rozkręcisz silnik to pęknie ci mocowanie osi i oddzieli się ona od magnesów. Musisz mieć ściągacze żeby podważyć dekle i lekko napierać ściągaczem 3 żebrowym zaczepionym o oś i nakręcony wolnobieg, w tedy ładnie pójdzie. Ja w zeszłym roku prubowałem tak rozkręcić jeden silnik. Teraz mam prasę hydrauliczną do łożysk, ściągacz do sworzni - zdejmuje zabezpieczenia z bionxów i mam wyprasowywacz do łożysk taki fajny 3 żebrowy, co łapie łożysko od wewnątrz i równomiernie wykręca opierają podstawę na karterze silnika, po takiej robocie nie ma problemów z eksploatacją.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 10 Mar, 2016   

Wiadomo, że Bionx jest bardzo trudny do przerabiania i bardzo łatwo go zniszczyć, ale to jest bazar i to chyba nie miejsce na obszerne dyskusje. Ja tylko odpowiedziałem, że Bionx na olx był mój :)
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2016   

Silnik na 20" wyprzedany. Został mi ostatni bionx na 26" cena 480zł + 20zł przesyłka kurierska.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2016   

Dodaję do oferty również silnik BEZPRZEKŁADNIOWY 24" tylny z wolnobiegiem 1rz na rozstaw 135mm.
SIlnik jest szybki osiąga 39km/h na 37V i 50km/h na 48V - idealny do jakieś średnio - wymagającej konstrukcji. Wyniki te będą pod obciążeniem zaniżone około 20% jak w każdym silniku :) Realnie na 48V na obręczy 24" poleci około 40km/h, także jest to bardzo przyjemna prędkość. Silnik hallotronowy, halle mierzyłem i są sprawne. Sterownik do niego również do dokupienia u mnie (9 mosfet) 22A na 48V w cenie 180zł.

Cena myślę, że bardzo przystępna: 250zł za całe koło :)
W silniku wymieniłem hallotron bo jeden był uszkodzony, przeszedł pomiary - każdy hall daje sygnał, przebicia na obudowie również nie ma, środek w BDB stanie nie przegrzany itp. Przydałoby się wycentrować koło. Do silnika nakrętki i podkładki w zestawie. Od hallotronów jest kostka pasująca do 99% sterowników :)

Zamiast fotek wrzucam film, mam nadzieję, że nikt się nie obrazi :)
https://youtu.be/hq9BfsYtis0
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
adam4x 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 88
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016   

Czy oferta "silnik BEZPRZEKŁADNIOWY 24" tylny z wolnobiegiem 1rz na rozstaw 135mm" jest nadal aktualna ?
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016   

Bezprzekładniowy z wolnobiegiem? To nie jest pomyłka?
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 17 Cze, 2016   

W obecnej chwili wszystkie silniki wyprzedane.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group