ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ilość ogniw li-ion a prędkość i zasięg
Autor Wiadomość
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   Ilość ogniw li-ion a prędkość i zasięg

Chłopaki

Zbudowałem już swojego pierwszego bajka, nie mniej jednak udzielę się w temacie "dla początkujących", ponieważ moja wiedza jest jeszcze dość skromna - takie są fakty:

Udałem się ze swoim świeżo ukończonym bajkiem daleko, daleko w Polskę do kuzyna :)
Kuzyn zapalony motocyklista pokazał mi swojego nowo zakupionego motorka, następnie zobaczył bajka, wsiadł, przejechał się, wrócił i powiedział "też takiego chce" :)

No i w ten sposób będę mu pomagał, niezarobkowo, czysto z przyjemności.

Nowy konstruktor nie jest jeszcze na forum, pewnie wkrótce się ujawni :)
Nie posiada również roweru, więc szuka czegoś już w miarę odpowiedniego, ale już jest pytanie:


Założenia konstrukcji:

Prędkość max do 80km/h
Zasięg 70-80 km
Waga kierowcy: 85 kg
Waga roweru pewnie standardowo 45 kg

Ile i w jakiej konfiguracji potrzeba li-ionów aby powyższe parametry były w zasięgu?
Silnik podejrzewam będzie Mxus - jeśli uda się złapać wkrótce w Nexun.

Obstawiam coś na oko 20s14p ?
Jest jakiś kalkulator który jest w stanie coś takiego wyliczyć?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Może motor buduj :)
Aktualnie pomagam w studium wykonalności projektu elektrycznego moto na bazie lekkiego enduraka 125cc i poza pracą spawarą to elektrycznie nie odbiega od składania ebajka :P

Chcesz przejechać 80km z prędkością 80km/h? Chcesz wyliczyć zasięgi w warunkach jakichś, to musisz podać jakieś dane wejściowe i wstawić je do kalkulatora:
http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 13 Mar, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Pytanie jakiej mocy oczekuje;) Bo jeśli jeździ na motorze, to do mocy jest przyzwyczajony, a mocne konstrukcje na customowych ramach to wydatki rzędu 10k+, pytanie czy jest tego świadom?;)
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Hej TAS.

Sam zainteresowany na samym początku pytał się czy można motocykl przerobić na elektryczny, waga po wyrzuceniu silnika 200 kg :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Ja to wiem, prawie każdy motocyklista co się przejechał mocnym customem (albo mocną przeróbką) to już nie patrzy na swoje moto tak samo jak przed przejażdżką :D (samo życie)
No ale wiesz, elektryfikuje się nie dla zasady tylko po to, aby coś z tego było. Moment, cisza, lans itp
Moim zdaniem przeróbka moto 200 kilo jest możłiwa, ale to raczej powinien być tzw "projekt życiowy" i ukoronowanie wiedzy i doświadczenia w tym temacie :P
Zdecydowanie lepiej zacząć od czegoś mniejszego.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

tas napisał/a:
Ja to wiem, prawie każdy motocyklista co się przejechał mocnym customem to już nie patrzy na swoje moto tak samo jak przed przejażdżką :D (samo życie)
No ale wiesz, elektryfikuje się nie dla zasady tylko po to, aby coś z tego było. Moment, cisza, lans itp
Moim zdaniem przeróbka moto 200 kilo jest możłiwa, ale to raczej powinien być tzw "projekt życiowy" i ukoronowanie wiedzy i doświadczenia w tym temacie :P
Zdecydowanie lepiej zacząć od czegoś mniejszego.


Oczywiście TAS. Motor to na przyszłość :)

Teraz wróćmy do bajka. Dzięki za link.

Nie no nie chodzi o ciągłą jazde 80km/h. Nie przesadzajmy
Taki jest max chwilowy. Tak jak ja wiem, że chwilowo mogę 70km/h pocisnąć, ale rzadko korzystam :)

Dystans też może być mniejszy, chodzi o oszacowanie kosztu baterii i jej ewentualnej konfiguracji, tylko to.

Nowy konstruktor jest świadomy kosztów, stać go :)
Ktoś podpowie jaka to by była na oko konfiguracja?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Pod linkiem masz narzędzie do obliczania
Wpisz wszystkie dane i powiedz co wypluło.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

No to bateria około 1100-1200 Wh powinna starczyć jak na standardowe ebajkowanie. Turnigy 20s3p / 16s4p
Jeśli kolega jest motocyklistą to przy tej wielkości pakietu nie pchałbym się w li-ion ze względu na niewielką gęstość mocy w porównaniu do lipo.

Ofc podałem opcję pakietu minimalnego do uzyskania takiego zasięgu przy rozsądnych predkościach.
Ostatnio zmieniony przez maniekrox Nie 13 Mar, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Bujakoto napisał/a:
Obstawiam coś na oko 20s14p

W zupełności starczy :smile: Przy użyciu odpowiednich ogniw mocy nie zabraknie a pojemność wyjdzie ponad 3kWh.

http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html kalkulator niezmiennie polecam ten, masz tam mxusa do wyboru i więcej parametrów
Według niego przy prędkości stałej, ciągłej 60km/h zasięg to jakieś 75-85km.

Pamiętaj też, że przy normalnym sterowniku bez 'flux weakening' zwiekszajacego obroty silnika kosztem wiekszego zuzycia energii nie osiagniesz 80km/h na mxusie 16x4. Dopiero mxus 21x3 zbliży cię do tej prędkości dość blisko :smile:
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

tas napisał/a:
Pod linkiem masz narzędzie do obliczania
Wpisz wszystkie dane i powiedz co wypluło.


Teraz rozumiem :)
Im szybciej jedziemy tym szybciej kurczy się pojemność baterii i to bardzo szybko ubywa Amperów.

Widzę że 75V i 40A było by optymalnie
Czyli 18s12p da taką mniej więcej wartość zakładając zakup ogniw 3500mAh.

216 baterii.
Mniej więcej się to zgadza?

Można coś takiego uznać za punkt wyjścia i od czegoś rozpocząć planowanie kosztów?

EDIT:
Nie zauważyłem Waszych odpowiedzi......

DZIĘKOWAĆ !! :)
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

OK, będzie post pod postem, bo to dosyć istotne:

Załóżmy ilość baterii 3500mAh Li-ion w konfiguracji 18s12p co da 216 sztuk.

Czy taką ilość baterii da się upchać w np: takiego fulla?



Atomek, jesteś w stanie zrobić taką baterię aby zmieściła się do tej ramy?
(sama bateria)
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Patrząc na zdjęcie jeszcze bez wymiarów już wiadomo, że będzie ciężko. Możesz sobie po swojej zobaczyć ile zajmuje 168ogniw. Takie fulle zazwyczaj nie mają dużo miejsca. A rama też na L nie wygląda ;/
Jeżeli mamy zachować odpowiednią szerokośc konstukcji czyli razem ze skrzynką standardowe 9-10cm to trzeba będzie dorobić reszte ogniw chociażby na pojemniku np na sztyce (pojemniki typu frog mieszczą 70ogniw) :smile: Wykonalne lecz mocno customowe :razz: A reszta 146 w ramę powinno wejść. Ewentualnie zrobić szerszą baterię i wszystko władować w trójkąt.
Turnigy to tu 12kostek byś ciężko miał zmieścić :lol:
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

na tym rowerze zrobisz sobie krzywde przy 80km/h z tyloma bateriami i silnikiem.to za delikatna konstrukcja.z mojej praktyki jadac 40km/h na przejechanie 80 km mozesz potrzebowac ok 48v 17ah dla silnika ok 1000w ale dla ok 4kw juz aku o pojemnosci 35ah. co do 80 km/h przy ponad 100v amperogodziny znikaja w oczach, wiec zasieg u nie ma co liczyc tylko uznac ze to nie jest predkosc podrozna a tylko do scigania niemilych kierowcow
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Panowie na razie to tylko taka wstępna orientacja co się nadaje, co można. Taki mega wstęp.

Atomek - to nie będzie moja konstrukcja, tylko kuzyna, więc na razie nie obiecuje, ale jak będzie to miało iść przeze mnie to się do Ciebie zgłoszę (ponownie) :)

Medykmtb - dzięki za cenne info i wskazówkę odnośnie wagi, kuzyn z pewnością nie brał tego pod uwagę.

A możecie polecić jaką ramę full do 2800zł ?
Może być na alliexpres lub tutaj w Polsce.

Taką do której weszło by te wstępne 216 ogniw, może nawet wcisnąc by się dało sterownik (mały barmala)

EDIT:
Sorry źle się wyraziłem.
Nie rame tylko gotowy rowerek w fullu do ~2800zł ?
Najważniejsza to rama, przerzutki mogą być beznadziejne
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Panie miły do takich osiągów to chyba tylko custom :P
Swoją drogą przy takim budżecie można by się rozejrzeć za jakąś używaną ramą i dobrać wszystko od początku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group