ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Manetka "gazu" a manetki przerzutek...
Autor Wiadomość
freederix 
początkujący


Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: irlandia
Wysłany: Śro 23 Mar, 2016   Manetka "gazu" a manetki przerzutek...

Jako że to pierwszy post na forum Witam wszystkich. (od razu prosze o wybaczenie braku polskich czcionek, pisze z zagranicy, z pracy i nie moge przestawic klawiatury)

Przerabiam właśnie rower - mam cały komplet potrzebnych części i jeden malutki problem.

Nijak nie mogę dobrać manetek przerzutek tak żeby manetka "gazu" nie zawadzała...
Może to dziwne pytanie ale na razie widzę tylko jedno rozwiązanie - instalacja manetki silnika po lewej stronie i wpuszczenie kabla wewnatrz kierownicy wyprowadzajac go dziura zrobiona po srodku niej...

Ale moze jest latwiejszy sposob na to. jakas wyprubowana manetka ktora bedzie dzialac...
manetke silnika mam krecona nie kciukowa. hamulce sa hydrauliczne wiec klamkomanetki odpadaja, biegi 3+7.
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Śro 23 Mar, 2016   

Też mam tak zrobione. Manetka kciukowa po prawej a manetka przerzutek po lewej. Po kilku tygodniach przyzwyczaiłem się do odwrotnego wrzucania biegów. To dobry sposób ale tylko w sytuacjach gdy masz pokręcaną manetkę biegów i tylko na tył bo dwie nie wejdą. :smile:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
freederix 
początkujący


Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: irlandia
Wysłany: Śro 23 Mar, 2016   

No wlasnie mam dwie przod i tyl.

Na razie jak wspomnialem najlepszym rozwiazaniem jest zamontowanie przerzutek normalnie a manetki silnikowej "gazu" po lewej stronie. dodawanie gazu byloby tak samo jak zwykle - do siebie tylko kabel od zewnatrz i przez kierownice zeby nie przeszkadzal.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Śro 23 Mar, 2016   

Wrzuć jakieś zdjęcie.
 
 
freederix 
początkujący


Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: irlandia
Wysłany: Śro 23 Mar, 2016   

Manetke mam w tym stylu



Manetke przerzutki moge dobrac jakakolwiek. nie mam wiekszych preferencji. przerzutki mam shimano deore i jest z tylu 7 rzedow. Moge tez zmienic sama manetke "gazu" na inna. (byle nie kciukowa bede jezdzil glownie szosa wiec krecona bedzie lepsza)
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

Mam też klamkomanetki i jedyne co musiałem zrobić, to odsunąć je o ok. 1,5 -2 cm od manetki do środka kierownicy. W niczym to nie przeszkadza. Zwłaszcza, że jadąc o wspomaganiu elektrycznym, przerzutek się prawie nie używa.
 
 
foer 
początkujący


Dołączył: 18 Mar 2016
Posty: 13
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

Miałem ten sam problem i rozwiązałem go kupując szerszą kierownicę 720mm i odsuwając manetkę zmiany biegów o ok 2cm
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

A ja uzywam manetki kciukowej po lewe stronir, a biegi po prawej. Dla mnie to jest wygodne i naturalne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
spj 
stażysta



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 160
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

Dokładnie ja też szybko przeszedłem na manetkę kciukową, mało zajmuje miejsca. Tylko jak się jedzie przy niskich temperaturach to kciuk drętwieje :mrgreen:
_________________
Jeżdżę na : EV4 Falcon V2

"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

spj napisał/a:
Tylko jak się jedzie przy niskich temperaturach to kciuk drętwieje :mrgreen:

I po to właśnie jest tempomat :grin: .
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

Ja musiałem zrezygnować z manetki kciukowej na rzecz pełnej ponieważ kciukową trudniej upchnąć na kierownicy. Zahaczała o klamkomanetki, demontarz gripu i pełna manetka rozwiązała problem (choć i tak jest ciasno). Może to kwestia modelu manetki...
_________________
some random strrrr
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

Istnieje tyle rozwiązań, ile kierownic i manetek oraz... pomysłów. W wielu wypadkach znakomitym rozwiązaniem okazują się montowane na kierownicy dodatkowe "rogi", na których spokojnie mieszczą się manetki, dodatkowe klamkomanetki itp. Stosowałem to rozwiązanie kilkakrotnie. Np. tutaj:
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

Pilnik + mini szlifierka + brzeszczot i jeszcze nie spotkałem się z bajkiem, w którym nie dało się zamontować kciukowej manetki oraz kompletu przerzutek i wszystko bdb dostępne. Kawałka plastiku komuś szkoda? :)
A przerzutki typu grip wystarczy dać na drugą stronę kierownicy i po problemie :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 25 Mar, 2016   

W przypadku manetki kciukowej można też chyba nieco skrócić sam chwyt (ta gumowa nakładka na kierownicę) o "szerokość kciuka".
 
 
freederix 
początkujący


Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: irlandia
Wysłany: Śro 30 Mar, 2016   

Niestety musze zrezygnowac z porzadnych manetek biegów na rzecz najtanszych sis... przynajmniej są od góry kierownicy wiec nie zawadzaja manetce silnika...
Zawsze to jakies rozwiazanie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group