czy ktos kojarzy ten sterownik ? |
Autor |
Wiadomość |
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2016 czy ktos kojarzy ten sterownik ?
|
|
|
dostalem malutki sterownik 7x7 cm na obudowie nie bylo naklejki tylko wybity nr seryjny
czy ktos by mi pomogl z opisem kabelkow ?
nie chce cos zepsuc
wiecie moze ile A daje i czy jest na 36v czy 24v ?
20160420_225157.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 388 raz(y) 1,49 MB |
20160420_225205.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 352 raz(y) 1,01 MB |
20160420_225139.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 341 raz(y) 1,07 MB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2016
|
|
|
Kontroler DC. Gruby czerwony i czarny - akumulator, gruby niebieski i żółty - silnik DC.
Sądząc po napięciu elektrolitu 24, 36V raczej powinno działać. Pewnie coś typowego do hulajnogi 250W lub czegoś podobnego.
Zrób zdjęcie z rozłożonymi wtyczkami osobno, teraz niewiele widać. Jedna z wtyczek z 3 przewodami na pewno do manetki. Z dwoma może być hamulec, stacyjka, lub zasilanie oświetlenia, czy klaksonu.
Jak podłączysz 24V i silnik nie ruszy, to pewnie jest na 36V, bo zadziała odcięcie zasilania. |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2016
|
|
|
czy moge go podlaczyc pod silnik bldc ? |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016
|
|
|
nie da sie inaczej go sprawdzic niz podlanczajac pod silnik ?
moze zewrzec kabelki od manetki i sprawdzic prad na kabelkach do silnika ?
pytam bo jeszcze nie mam silnika dc i zastanawiam sie czy kupic slnik 24v czy 36v |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016
|
|
|
Możesz, zamiast silnika, podłączyć żarówki na 24V. Na przykład 2x12V szeregowo samochodowe od reflektorów. |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016
|
|
|
a jakie kabelki zlaczyc zeby do silnika lub zaroweczek poplyna prad ?
rozumiem ze sterownik nie pusci wiecej pradu niz zarowki tego potrzebuja czyli moge podlaczyc odrazu 2 rownolegle i 2 szeregowo polaczone z soba?
A jak sterownik da 9A przy napieciu 36v to znaczy ze moge podlaczyc silnik 350w
jak zaroweczki zaswieca slabo i poplynie prad nie wiekszy niz 5 a to znaczy ze nie mam co brac silnika mocniejszego niz 250w bo sterownik i tak nie wykorzysta jego pelnej mocy ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016
|
|
|
Daj dokładniejsze zdjęcia wtyczek i kabelków w tych wtyczkach. |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016
|
|
|
w zalaczniku zdjecia
podlaczylem pod 12v i na niebieskim i czerwonym bylo napiecie 12v na reszcie 0,00 V
poźniej pod 24v i ta sama sytuacja
poźniej pod 36v i to samo
sa 2 wtyczki z gniazdami o kolorach przewodow: (zołto-czarny) i (czarno zołto-czerwony)
oraz 2 wtyczki z wtykami koloru kabelkow ( zielono czerwono czarny ) oraz ( niebieskiko czerwony)
podejrzewam ze niebiesko czerwony kabelek informuje o poziomie naladowania baterii
czerwo@o czarno zolty to wtyczka od manetki
zolto czarny od hamulca
zielono czarno czerwony od czujnika PAS
niestety nie pokazuje napiecia zadnego poza ta niebiesko czerwona wtyczka
czy sterownik jest uwalony ?
tmp_5090-20160501_124221-2042501187.jpg wtyczki sterowni |
Pobierz Plik ściągnięto 320 raz(y) 956,67 KB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016
|
|
|
Powinno pojawić się 5V na tych potrójnych wtyczkach. Jeśli nie ma, a żółto-czarny nie jest stacyjką, to sterownik jest uwalony. Chyba, że to jest sterownik na 48V |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016
|
|
|
mierzyc napiecie w tych potrojnych kabelkach na czarnym i czerwonym ? czy polaczyc zielony z czerwonym i zmierzyc z czarnym ?
czy jak nie zlapie napiecia to polaczyc zolto z czarnym i sprawdzic czy nie ma napiecia na potrojnych ? |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016
|
|
|
Wtyczka z kablami czerwonym i niebieskim to prawdopodobnie stacyjka i trzeba te kable zewrzeć by uruchomić sterownik. Jedna z tych potrójnych wtyczek to manetka, druga (z żółtym kablem) być może PAS ale bardziej prawdopodobnie hamulec HIGH. Wtyczka z żółtym i czarnym kablem to hamulce. |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016
|
|
|
hmm tak zgadza sie po zwarciu nieb8eskiego z czerwonym pojawia sie 5v na tych 2 wtyczkach z trzema kabelkami
pytanie teraz jak sprawic by skoczylo napiecie na przewodach do silnika ?
na zielono czerwono czarnej wtyczce mam takie napiecue
czerwony z czarnym 5V
czerwony z zielonym. - 0,5V
czarny z zielonym 5,5V
na wtyczce czarno zółto czerwonej mam takie napiecia
czarny z czerwonym 5V
czarny z zoltym 4,7V
czerwony z zoltym 0,00V
udalo mi sie podlaczyc tak aby zarowki swiecily
podlaczylem zielono czarno czerwony z manetka a z drugiej wtyczki polaczylem 2 x w krotkim odstepie czasu zolty z czarmym
zarowki swiecilyvw jasnosci zaleznej odvwychylenia manetki
czyli wyglada tak jak by byla to wtyczka od czujnika pas
nastepnie polaczylem cienki czarny przewod - od czujnikaPAS jednego kabelka na silniku i od tamtej pory nie swieca zaroweczki choc napuecie dalej jes 5,0 na manetce i na czujniku pas |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016
|
|
|
bartek24m napisał/a: | .....nastepnie polaczylem cienki czarny przewod - od czujnika do masy na silniku i od tamtej pory nie swieca zaroweczki ...... |
Jaki przewód do jakiej masy na silniku? Łączysz gniazdo manetki z odpowiednim gniazdem na sterowniku (wtyczka z zielonym kablem), zwierasz wtyczkę z niebiesko-czerwonym przewodem, czarny "gruby" przewód łączysz do "-" baterii, czerwony "gruby" przewód do "+" baterii, między żółty i zielony "grube" przewody podłączasz żarówkę i po przekręceniu manetki powinna świecić się żarówka. Przy zwarciu wtyczki żółto-czarnej żarówka powinna gasnąć. Jeżeli dodatkowa wtyczka jest do PAS'a (w co wątpię gdyż najczęściej mają one inne wtyczki) to po podłączeniu czujnika i pokręceniu korbą żarówka będzie świecic podobnie jak przy manetce (im szybciej będziesz kręcił korbą tym jaśniej będzie świecić). |
|
|
|
|
|