ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
czy ktos kojarzy ten sterownik ?
Autor Wiadomość
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2016   czy ktos kojarzy ten sterownik ?

dostalem malutki sterownik 7x7 cm na obudowie nie bylo naklejki tylko wybity nr seryjny

czy ktos by mi pomogl z opisem kabelkow ?
nie chce cos zepsuc

wiecie moze ile A daje i czy jest na 36v czy 24v ?

20160420_225157.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 388 raz(y) 1,49 MB

20160420_225205.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 352 raz(y) 1,01 MB

20160420_225139.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 341 raz(y) 1,07 MB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Kwi, 2016   

Kontroler DC. Gruby czerwony i czarny - akumulator, gruby niebieski i żółty - silnik DC.
Sądząc po napięciu elektrolitu 24, 36V raczej powinno działać. Pewnie coś typowego do hulajnogi 250W lub czegoś podobnego.
Zrób zdjęcie z rozłożonymi wtyczkami osobno, teraz niewiele widać. Jedna z wtyczek z 3 przewodami na pewno do manetki. Z dwoma może być hamulec, stacyjka, lub zasilanie oświetlenia, czy klaksonu.
Jak podłączysz 24V i silnik nie ruszy, to pewnie jest na 36V, bo zadziała odcięcie zasilania.
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2016   

czy moge go podlaczyc pod silnik bldc ?
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2016   

Nie, ponieważ BLDC są 3 fazowe a DC są zasilane 2 żyłowo
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016   

nie da sie inaczej go sprawdzic niz podlanczajac pod silnik ?
moze zewrzec kabelki od manetki i sprawdzic prad na kabelkach do silnika ?
pytam bo jeszcze nie mam silnika dc i zastanawiam sie czy kupic slnik 24v czy 36v
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Maj, 2016   

Możesz, zamiast silnika, podłączyć żarówki na 24V. Na przykład 2x12V szeregowo samochodowe od reflektorów.
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016   

a jakie kabelki zlaczyc zeby do silnika lub zaroweczek poplyna prad ?

rozumiem ze sterownik nie pusci wiecej pradu niz zarowki tego potrzebuja czyli moge podlaczyc odrazu 2 rownolegle i 2 szeregowo polaczone z soba?
A jak sterownik da 9A przy napieciu 36v to znaczy ze moge podlaczyc silnik 350w

jak zaroweczki zaswieca slabo i poplynie prad nie wiekszy niz 5 a to znaczy ze nie mam co brac silnika mocniejszego niz 250w bo sterownik i tak nie wykorzysta jego pelnej mocy ?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Maj, 2016   

Daj dokładniejsze zdjęcia wtyczek i kabelków w tych wtyczkach.
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016   

w zalaczniku zdjecia

podlaczylem pod 12v i na niebieskim i czerwonym bylo napiecie 12v na reszcie 0,00 V
poźniej pod 24v i ta sama sytuacja
poźniej pod 36v i to samo

sa 2 wtyczki z gniazdami o kolorach przewodow: (zołto-czarny) i (czarno zołto-czerwony)
oraz 2 wtyczki z wtykami koloru kabelkow ( zielono czerwono czarny ) oraz ( niebieskiko czerwony)

podejrzewam ze niebiesko czerwony kabelek informuje o poziomie naladowania baterii
czerwo@o czarno zolty to wtyczka od manetki
zolto czarny od hamulca
zielono czarno czerwony od czujnika PAS


niestety nie pokazuje napiecia zadnego poza ta niebiesko czerwona wtyczka

czy sterownik jest uwalony ?

tmp_5090-20160501_124221-2042501187.jpg
wtyczki sterowni
Pobierz Plik ściągnięto 320 raz(y) 956,67 KB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Maj, 2016   

Powinno pojawić się 5V na tych potrójnych wtyczkach. Jeśli nie ma, a żółto-czarny nie jest stacyjką, to sterownik jest uwalony. Chyba, że to jest sterownik na 48V :)
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016   

mierzyc napiecie w tych potrojnych kabelkach na czarnym i czerwonym ? czy polaczyc zielony z czerwonym i zmierzyc z czarnym ?
czy jak nie zlapie napiecia to polaczyc zolto z czarnym i sprawdzic czy nie ma napiecia na potrojnych ?
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016   

Wtyczka z kablami czerwonym i niebieskim to prawdopodobnie stacyjka i trzeba te kable zewrzeć by uruchomić sterownik. Jedna z tych potrójnych wtyczek to manetka, druga (z żółtym kablem) być może PAS ale bardziej prawdopodobnie hamulec HIGH. Wtyczka z żółtym i czarnym kablem to hamulce.
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016   

hmm tak zgadza sie po zwarciu nieb8eskiego z czerwonym pojawia sie 5v na tych 2 wtyczkach z trzema kabelkami
pytanie teraz jak sprawic by skoczylo napiecie na przewodach do silnika ?

na zielono czerwono czarnej wtyczce mam takie napiecue
czerwony z czarnym 5V
czerwony z zielonym. - 0,5V
czarny z zielonym 5,5V


na wtyczce czarno zółto czerwonej mam takie napiecia
czarny z czerwonym 5V
czarny z zoltym 4,7V
czerwony z zoltym 0,00V


udalo mi sie podlaczyc tak aby zarowki swiecily

podlaczylem zielono czarno czerwony z manetka a z drugiej wtyczki polaczylem 2 x w krotkim odstepie czasu zolty z czarmym
zarowki swiecilyvw jasnosci zaleznej odvwychylenia manetki
czyli wyglada tak jak by byla to wtyczka od czujnika pas


nastepnie polaczylem cienki czarny przewod - od czujnikaPAS jednego kabelka na silniku i od tamtej pory nie swieca zaroweczki choc napuecie dalej jes 5,0 na manetce i na czujniku pas
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016   

bartek24m napisał/a:
.....nastepnie polaczylem cienki czarny przewod - od czujnika do masy na silniku i od tamtej pory nie swieca zaroweczki ......


Jaki przewód do jakiej masy na silniku? Łączysz gniazdo manetki z odpowiednim gniazdem na sterowniku (wtyczka z zielonym kablem), zwierasz wtyczkę z niebiesko-czerwonym przewodem, czarny "gruby" przewód łączysz do "-" baterii, czerwony "gruby" przewód do "+" baterii, między żółty i zielony "grube" przewody podłączasz żarówkę i po przekręceniu manetki powinna świecić się żarówka. Przy zwarciu wtyczki żółto-czarnej żarówka powinna gasnąć. Jeżeli dodatkowa wtyczka jest do PAS'a (w co wątpię gdyż najczęściej mają one inne wtyczki) to po podłączeniu czujnika i pokręceniu korbą żarówka będzie świecic podobnie jak przy manetce (im szybciej będziesz kręcił korbą tym jaśniej będzie świecić).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group