ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik MID Bosch - brakujący element
Autor Wiadomość
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2016   Silnik MID Bosch - brakujący element

Witajcie. Kupiłem rower elektryczny, co prawda wybebeszony ale został w nim silnik MID boscha, dokładnie z Classic Line:


To moje pierwsze podejście do MIDa. Założeniem było przerobić silnik na zewnętrzny sterownik. Niestety po odkręceniu lewej kopuły niemiły widok, brak koła zębatego :/


To co powinno tam siedzieć widać na załączonych zdjęciach z internetu:


Co ciekawe, oś jest kompletnie gładka (żadnych klinów, wielowpustów etc.), więc nawet z tym kołem zębatym, trudno mi zrozumieć jak silnik mógł przekazywać napęd dalej...

Czy ktoś miał do czynienia z tym silnikiem i mógłby się wypowiedzieć? Ewentualnie czy gdzieś można dokupić to koło zębate?
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
florkk 
początkujący


Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 1
Skąd: Pomorskie
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016   

a jesteś pewny że idzie przerobić ten silnik żeby używać nie oryginalnej baterii? myślę nad zakupem roweru z mid boscha ale nie uśmiecha mi się płacić 2000zł za nową baterię jeśli stara padnie.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016   

florkk, każdy silnik to "tylko" silnik :) jeśli wywalisz elektronikę i zapewnisz mu odpowiedni sterownik to będzie jak najbardziej chodził ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 932
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016   

Dowiedziałeś się już co za diabeł siedzi w tym kole zębatym że na oś gładką napęd przenosi???
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016   

Niestety, silnik jak wyjęty z roweru tak leży nieruszony :roll:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 932
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016   

Nie wiem czy widziałeś ten filmik ale w 2:00 koleś zdejmuje tą brakującą u Ciebie zębatkę. W środku musi siedzieć jakieś sprzęgło jednokierunkowe. Ta zębatka tylko segerem jest zabezpieczona i schodzi z wałka leciutko.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016   

O widzisz, tego akurat nie widziałem.
N więc bez oryginalnej części ani rusz...
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 932
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016   

Zaraz ani rusz ...
Dwa kółka pasowe T5, większe na wolnobiegu, kawałek paska i chodzi jak malina.
W komentarzach pod filmikiem piszą wyraźnie że nie ma części zamiennych do tych silników i nikt tego w Niemczech nie naprawia.
A co to za rowerek?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016   

http://forum.arbiter.pl/v...p?p=82561#82561

ten ;) aktualnie przerobiony na zwykły rower (adapter z mufą suportu mocowany w otwory montażowe silnika)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 932
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 01 Lis, 2016   

Mocno ekstrawagancki ale fajny :-)
Nic tylko doprowadzić boscha do działania.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 932
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 02 Lis, 2016   

Tak to wygląda

W brakującym kole zębatym jest zintegrowane sprzęgło jednokierunkowe.
Tutaj dla przykładu można pooglądać różnorakie tego typu sprzęgła.
 
 
midi 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2016
Posty: 89
Skąd: Radom
Wysłany: Śro 16 Lis, 2016   

Fajna sprawa ten silniczek, co stoi na przeszkodzie by dorobić sobie taką zębatkę np z POM-u, moduł zęba taki sam jak zębatka współpracująca. Pozdrawiam.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Śro 16 Lis, 2016   

midi napisał/a:
co stoi na przeszkodzie


Brak wiedzy w temacie, znajomości firm zajmujących się takimi usługami, finalnie brak czasu... :D póki co leży, jeść nie woła; i na niego przyjdzie czas ;)

Ale wszelkie informacje jaki padły bądź padną są nieocenione :)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 932
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 25 Maj, 2017   

Silnik wraz z rowerkiem trafił do mnie.
Rowerek troszkę poeksploatowany więc przyszedł czas na silnik.
Udało się wsadzić na miejsce wirnik i po podłączeniu do sterownika nawet kręci tą śliczną zębatką.

Wygląda na to że potwierdzają się informacje że części do Boscha są kompletnie niedostępne.
Naprawa polega na odesłaniu kompletnego silnika do serwisu i odebraniu sprawnego.
Na gwarancji jest to za free a po gwarancji ...💲💲💲
Używane sprawne silniki cenią się natomiast równie odpowiednio.
Plan mam taki żeby zdjąć kółko silnika i dopasować przekładnię na zębach prostych o module 1,5.
Zrezygnuję również z łożyska jednokierunkowego na dużej zębatce. Założenie jest takie że jak wsadzę silnik to raczej nie będę jeździł na samych pedałach więc napędzanie silnika z korb nie będzie problemem.
I tu pytanie do mechaników których na forum jest zapewne sporo.
Odległość środków obu osi wynosi około 59,6mm
Można dobrać tak kółka zębate o module 1,5 że połowa sumy średnic podziałowych wyniesie 60mm lub 59,25mm.
Które para będzie pracować poprawnie?

20170525_174727.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 125 raz(y) 2,49 MB

 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 381
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Czw 25 Maj, 2017   

Musisz tak dobrać koła, aby - po umieszczeniu ich na osiach - pomiędzy wierzchołkiem zęba jednego koła, a dnem wrębu drugiego powstał konieczny podczas pracy przekładni luz wierzchołkowy "c".
W literaturze przyjmuje się, że powinno to być 0,2-0,25 modułu - a jednostką modułu jest milimetr.
Ze wzoru powyższego wynika, że luz wierzchołkowy "c" wynosić powinien w tym przypadku 0,3-0,4mm.
Jeżeli dobrze rozumiem, to komplet kół "59,25mm" wygląda bardzo obiecująco (jeśli odległość osi wynosi dokładnie owe 59,6mm).
Ale nie wezmę 100% odpowiedzialności... :grin:

Nie jestem "mistrzem kół zębatych" :grin: , raczej praktykiem, czasem trafi się taka praca (nawet teraz coś robię z modułem 1,5, będę zamawiał kilka kółek - ktoś spierniczył coś złą średnicą i trzeba dobrać), więc najczęściej liczę i kombinuję podpierając się oczywiście teorią "zębatą", ale zawsze z użyciem dokładnej suwmiarki i zdrowego rozsądku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group