|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Kontroler Trotter TDK-2W, jak uzyskać tryb "3 speed' |
Autor |
Wiadomość |
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Wto 26 Kwi, 2016 Kontroler Trotter TDK-2W, jak uzyskać tryb "3 speed'
|
|
|
Mam powyższy sterownik, lecz nie ma on wyprowadzeń (trybu) "3 speed". Ma on co prawda ograniczenie prędkości (mocy) do 25 i 6 km/godz, lecz można z niego korzystać tylko przy manetce. Potrzebuję do PAS'a ograniczyć moc do 200 i 350 Watt (nominalnie jest 500 Watt). Poniżej płytka i wolne piny na niej, oraz prawdopodobny kontroler obsługujący sterownik. Wszelkie sugestie mile widziane.
Piny XS i XS2 to ograniczenie 6 i 25Km/godz
TS - manetka
1:1 to PAS
ABC - hale
LSC/HSC - hamulce
DHS - kluczyk (prawdopodobnie)
8c13ds. 0C062 B2FL.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 479 raz(y) 373,94 KB |
|
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2016
|
|
|
Na jakim napięciu jeździsz ?
Próbowałeś jeździć na 48V ? / 13S czy sterownik dawał rade?
Jaki max prąd idzie z niego ?
obserwuje temat mam ten sam sterownik i również chciałbym na PAS ograniczyć moc do 250W |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2016
|
|
|
Na razie jestem na etapie prób i dopasowania podzespołów by uzyskać zamierzony efekt. Zamierzam pozostać przy 36V. 50km/na godzinę to i tak za dużo, ja dla mnie, do używania roweru w górach
Sterownik zapewne da radę skoro ma opcję 60V |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2016
|
|
|
skad wiesz ze ma opcje 60v ? |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2016
|
|
|
bartek24m napisał/a: | skad wiesz ze ma opcje 60v ? |
Ponieważ na płytce jest oznaczenie "60V R*" (między żółtym a pomarańczowym przewodem, a te sterowniki były dedykowane i do Trottera 48V (mój ma 36V), więc sądzę że wystarczy dobrać odpowiedni opór na bazę tranzystora by uzyskać napięcie w przedziale 36-60V (kondensatory są na 63V). |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2016
|
|
|
Widzę że nikt nie ma żadnego pomysłu na rozwiązanie, rozszerzę więc temat o opisy punktów lutowniczych i ich powiązania z pinami mikroprocesora oraz występującym na nich napięciem.
punkty lutownicze 5V, GND, RST, MOD
RST (4.97V) pin3 (-RESET- v)
MOD (4.97V) pin2 (+CNVss+ v) do Vss przez rezysor??
punkty lutownicze z PAS XH, GS, 1:1, ED1, ED2, ED3, ???
XH (4.95V) pin26 (+PO5/AN2+ v^)
GS (4.95V) pin24 (+PO7/ANo+ v^)
1:1 (4.95V) pin21 (+AVss+ v) przy pedałowaniu spada napięcie
ED1 (4.95V) pin20 (+P31/TZout/CMP11+ v^)
ED2 (0.9V) pin19 (+AVcc/Vref+ v)
ED3 (0.9V) pin18 (+P32+/-INT2-/+CNTR1/CMP12+ v^)
??? (4.95V) pin15 (+P1o+/-KIo-/+AN8/CMP0o+ v^)
punkty lutownicze ZX, FD, 3s,
ZX (4.96V) pin4 (+Xout/P47(1)+ v^)
FD (4.96V) pin6 (+Xin/P46+ v)
3s (4.96V) pin8 (+P17+/-INT1-/+CNTRo+ v^)
punkty lutownicze
ABS (4.95V) pin28 (+MODE+ v) do Vcc przez rezystor??
XS/1 - speed limit / ograniczenie prędkości 6/25km/godz
LSC (4.63V) hamulec L
HSC (0V) hamulec H??
TS (0.8V) sygnał z manetki
DMS (36V) kluczyk??
DC (4.64V)
FDD (0V)
Jeżeli żaden z tych punktów nie umożliwi ograniczenie prędkości (mocy) wspomagania PAS, to zamierzam zrobić osobny konwerter częstotliwość/napięcie i podpiąć go na wejście manetki.
Poniżej schemat konwertera i pytanie czy ktoś ma jakieś doświadczenie z poniższymi schematami?
Chodzi mi o dobranie poniższych parametrów układu.
Częstotliwość wejściowa - 0 do ~600Hz (max 1000Hz)
napięcie wyjściowe - 0 do 4.5V
Jaki wpływ na napięcie wyjściowe może mieć niesymetryczność sygnału częstotliwości z czujnika PAS? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2016
|
|
|
Za tani
A na poważnie to jest generator, a ja potrzebuję sprawdzonego konwertera z częstotliwości (czujnik PAS) na napięcie (wejście manetki). |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 02 Maj, 2016
|
|
|
wiesz może skąd pobrać wsad na procka do tego sterownika ?
mój wygląda tak
http://forum.arbiter.pl/download.php?id=2637
Wygląda jak by nic się nie popaliło tylko się zawiesił
musze go jakoś zresetować lub wgrać nowe oprogramowanie tylko nie wiem skąd wziąć |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Maj, 2016
|
|
|
z zakupionymi silnikami trotter mialem 3 kontrolery trottera,zaden nie wytrzymal przy baterii 16s lifepo4 =52.3 v odradzam zabawy z tym szajsem, potem uzywalem do silnika trotter innego sterownika 25-30a ktory to dopiero zniosl wiele jazd.silnika juz nie mam sterownikjeszcze mam.mial jakas blokade typu styk 2 kablijako ogranicznikpredkosci ale nie uzywalem.do takich malych mocy 3 biegi byly zbedne |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|