Elektryczny chopper-prośba o pomoc w projekcie |
Autor |
Wiadomość |
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Sob 21 Maj, 2016 Elektryczny chopper-prośba o pomoc w projekcie
|
|
|
Na początku witam Wszystkich!
Od jakiegoś czasu amatorsko bawię się w przebudowy, modernizację rowerów na swój własny użytek. Do tej pory skupiałem się przede wszystkim na crusierach. Pomykamy na tego typu rowerach z żoną.
W ostatnim czasie zostałem jednak posiadaczem roweru elektrycznego typu chooper.
Nie prezentuje się on może teraz jakoś okazale, ale mam na niego pomysł i na pewno coś z tego będzie. Niestety jest niesprawny elektrycznie. Nie chcę skupiać się na jego naprawie wolałbym zastosować w nim coś z nowych zestawów napędowych. I tu moja wielka prośba do Was o pomoc w doborze odpowiedniego silnika i zasilania do niego.
W moich założeniach rower ma służyć do patrolowego przemieszczania się po mieście i może jakiś krótkich trasach. Priorytetem są kilometry przejechane na jednym ładowaniu. Co do prędkości to zakładam przejazdy z prędkością 20-25 km/h, chciałbym jednak mieć zapas mocy do rozpędzenia go do max 35-40 km/h.
Z innych projektów pozostały mi hamulce tarczowe Shimalno SLX, które planuje założyć, zmienione będzie też przednie zawieszenie na amortyzowany teleskop trapezowy (własnej konstrukcji).
Nie wiem jednak co z elektryką, nie jest to moja mocna strona dlatego proszę o pomoc w tym temacie.
Parę danych technicznych:
Tylne koło jest 20 calowe i z tą felgą chciałbym zostać (fajnie się prezentuje), a rozstaw na ramie 170 mm.
Bardzo proszę o pomoc, w przypadku pytań służę pomocą i zdjęciami.
PS. Rozmawiałem z jednym z użytkowników forum, który realizował podobny projekt, jednak się z niego wycofał, ja mimo wszystko chciałbym go zrealizować będę wdzięczny za wszelką pomoc. |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Sob 21 Maj, 2016
|
|
|
Zajebisty |
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
Wysłany: Sob 21 Maj, 2016
|
|
|
Witaj.
Rodzi się pytanie, ile jesteś w stanie zainwestować?
Czy Będziesz projekt realizował sam, czy kupował np. gotową baterię?
Możliwości jest wiele.
Zadzwoń to pogadamy, przedstawie różne wersie.
Tel kont. 506 152 142.
Pozdrawiam Tomek.
Możesz dzwonić do 23 30 i tak pracuje. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 21 Maj, 2016
|
|
|
On ma 165mm dropout'u z tylu czyli wchodzi silnik rhr, na upartego mxus z dużą ilością podkładek. Miałem przerabiać taki rower, ale ze względu na bardzo słabą stabilność zaleciłem jego sprzedaż |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Sob 21 Maj, 2016
|
|
|
Dzięki panowie za zainteresowanie, zdaje sobie sprawę że nie jest to idealny materiał do super roweru elektrycznego, ale z założenia nie ma takim być. Ma przede wsZystkim dobrze wyglądać i przy okazji w miarę sprawnie jeździć.
tomoaza napisał/a: | Witaj.
Rodzi się pytanie, ile jesteś w stanie zainwestować?
Czy Będziesz projekt realizował sam, czy kupował np. gotową baterię: |
Hmm. Co do inwestycji to dobre pytanie. Zawsze najlepiej jak naj mniej, ale z drugiej strony w pewnych rzeczach nie będę mocno trzymał sie tej zasady. Dużo będę robił sam. Z mechaniką nie ma problemu. Co do elektryki wolałbym wspierać sie na waszych opiniach i poradach a byc moze i dużej pomocy z wykonaniem np baterii.
Zastanawiam jak duży powinien być silnik aby sprostał moim założeniom. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
To jest ciężka maszyna i poszedłbym raczej w mxusa. Jest parę argumentów za tym silnikiem - moc, długości osi i łańcuch (do tego będziesz musiał wykonać "adapter" aby mijał się z oponą, ale nie jest to zbyt skomplikowane).
Hamulec z tylu jest mocno zalecany tylko tu jest kolejna przeszkoda. On nie ma mocowania na tarcze tak samo jak o v-brake możesz zapomnieć. Najrozsadniejsza opcja moim zdaniem to sobie wyrzeźbić adapter do tarczówki z formatki aluminiowej jeżeli masz taką opcję lub zlecić. Należy też pamiętać, że tarcza będzie daleko od ramy przez co te fabryczne adaptery dodające możliwości instalacji tarczówek nie wchodzą w grę
W tym kufrze pod siodłem nie było chyba zbyt wiele miejsca więc raczej powinieneś iść w lipo bo żeby jako tako ten rower ruszał niezbędną będzie spora moc i to z aku o małym gabarycie
A jeszcze o ile pamięć mnie nie myli to on ma nietypową przednią tarczę czy adapter więc jak już robisz coś w stylu Springera to powinieneś przepleść koło. Podkreślając, że trzeba to sprawdzić bo nie jestem tego pewien |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
RHR lub MXUS? Kolega zakłada prędkości przelotowe 20-25kmh. I max 35-40. A dostaje podpowiedz aby wsadzić silnik na którym pojedzie 100 i przyspieszy na jednym kole.
Przy tak niewielkich prędkościach rozważ jakiś silnik przekładniowy. Jeśli nie ważysz bardzo dużo to nawet 250W typowe da radę takie osiągi jak chcesz. Dodatkowo jest to opcja bezoporowa więc z górek będziesz leciał na luzie.
Stąd pytanie dlaczego nie użyjesz tego silnika który masz obecnie???
Jest zepsuty? Przecież powinien osiągać około 25kmh. A po podaniu większego napięcia owe 35?
Jeśli chcesz nieco więcej mocy (sprawne 1kw) to możesz poszukać większego silnika przekładniowego typu MAC One już w zwykłej wersji mają długą oś. Chyba na tyle że dałoby radę zamontować. Ale jest też specjalna wersja do fatbików która ma jeszcze dłuższą oś. Ta będzie pasować na 100%.
Co do hamulców. Jeśli to rama stalowa to praktycznie każdy warsztat dorobi Ci mocowanie pod tarczę albo V-ki. Jeśłi alu poszukaj warsztatu spawającego alu. Będzie drożej ale też zrobią.
Pozdrawiam:). |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
Otóż to. Nie da rady naprawić tego co jest? Wsadzanie silnika o mocy 3kW do jazdy z prędkością 30 czy 40 km/h jest co najmniej bez sensu. |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
Panowie moim zamiarem nie było zakładanie tak dużego silnika. Propozycje kolegów z forum zawsze są warte przemyślenia. Jednak powiem szczerze że max o którym myślałem to zakres 500-800 wat.
Co do naprawy tego obecnego to jest to jakaś opcja jednak chciałem założyć coś co będzie miało pewien zapas mocy, a przypuszczam że ten oryginalny niestety mi tego nie zapewni.
toft napisał/a: | Jeśli chcesz nieco więcej mocy (sprawne 1kw) to możesz poszukać większego silnika przekładniowego typu MAC One już w zwykłej wersji mają długą oś. Chyba na tyle że dałoby radę zamontować. Ale jest też specjalna wersja do fatbików która ma jeszcze dłuższą oś. Ta będzie pasować na 100%. |
Czy mogę prosić o jakieś dokładniejszy opis czego mam szukać , może jakiś link do tego typu silnika. Czy to da się kupić w sklepie czy tylko aukcje?
I co ze sterownikiem ?
Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
http://em3ev.com/store/in...&product_id=207
Ten silnik co masz raczej pociągnie moce o których mówisz. Jaki tam jest sterownik?. Na ile volt amper. Coś pisze na nim? Do tej skrzynki powinno się dać upchac 45v15ah lipo na przykład. Co przy takim użyciu jak mówisz daliby spokojnie 50km zasięgu. |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
toft, dzięki za link.
Jeżeli
Co do danych z mojego napędu to wygląda to następująco:
silnik jest na 36v
sterownik na 20-22 A (to samo jest opisane na silniku)
Z silnika wychodzą tylko 2 przewody i nic poza tym. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
ICE napisał/a: | Z silnika wychodzą tylko 2 przewody |
To oznacza silnik DC. BLDC mają 3 przewody. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
Dwa przewody? Na pewno? W przewodzie nie ma paru kabelków jeszcze? To być może jest to silnik szczotkowy. Może ktoś kto ma podobny bike mógłby ci to potwierdzić. No sam widzisz że 36*22to ponad 700w. Ja bym pozostał puki co przy tym co jest i zobaczył jak to jeździ.bo może starczy i szkoda puki co wymieniać i tracić kasę. Pomysł o jakiejś litowej baterii i zobacz wogole jak ten rower jeździ. Na pierwsze testy może by był ktoś w okolicy kto podpiolby ci 2_3 pakiety lipo na 37 - 45v i mógłbyś zrobić rundę wkoło komina. To będziesz już wiedział co i jak.
A i jeśli to szczotka to podłącz do plusa i minus zwykły aku samochodowy. Silnik powinien wystartować jeśli jest sprawny. To da ci pogląd co może być zepsute. Jeśli silnik chodzi no pozostaje kwestia sprawdzenia aku (jeśli są) sterownika lub manetki. |
Ostatnio zmieniony przez toft Nie 22 Maj, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Aleksander_2
młodzik
Wiek: 59 Dołączył: 24 Sty 2016 Posty: 69 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|