Elektryczny chopper-prośba o pomoc w projekcie |
Autor |
Wiadomość |
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
maran_hand, masz może zdjęcie sterownika lub silnika z Twojego bliźniaczego roweru jak nad nim pracowałeś?
Może one miały jakieś różne silniki montowane? I ten będzie miał trochę "zapału" do jazdy |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
Toft nie bierzesz dwóch rzeczy pod uwagę. Takie rowery a zwłaszcza ten są ciężkie plus jakieś 75% ciężaru jak nie więcej jest na tylnej osi. Umieszczanie tak dużej wagi na końcówkach osi wydaje się mało rozsądne. To nie jest góral gdzie na nierównościach amortyzujesz dodatkowo nogami tylko cała siła uderzenia idzie w koło.
Druga sprawa to trudności w poprowadzeniu łańcucha obok tak szerokiej opony przy zwykłym silniku
Co do v-break'ów - zobacz ile tam jest miejsca i jak wysoka jest opona. Ten numer nie przejdzie bez jakiś naprawdę długich dźwigni. Jeszcze potem lakierowanie ramy po spawaniu. To zdecydowanie droższa zabawa niż tarczówka
Najrozsądniej to próbować go reanimować i zobaczyć co z tego wyjdzie
A co do tego zestawu to wyjdzie 1500 zł jeżeli nie trafi na celny, a jest to dostawa do Anglii a nie Polski |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
Wydaje mi sie ze zdjecia silnika i sterownika byly w moim watku o Sakurze. Byl tez dialog z jednyn z kolegow z forum. Niestety najprawdopodobniej watek zostal przyciety przez admina. Dlaczego ? Nie wiem..
Swego czasu szukalem informacji o Sakurze na roznych forach. Z tego co pamietam rower byl tylko w jednej specyfikacji. Rama, silnik, sterownik.. wszedzie to samo.
Tak jak mowilem Ci w rozmowie telefonicznej: silnik to nawet nie 250 a 200 bo na tyle pozwala prawo u angoli.
Mozesz poszukac jeszcze info u grupy "Warsaw Bratz" - grupa ludzi jezdzacych na niestandartowych rowerach. Byl tam kolega ktory jezdzil na Sakurze i tez probowal przerobic i na tamten czas nie udalo mu sie. Ale moze byl bardziej uparty niz ja i dopial swego |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
Maran, ICE a powiedzcie (bo w sumie też mnie interesowała taka rama) z czego wynika fakt kiepskiego prowadzenia akurat tego modelu? Chodzi o jakiś konkretny mankament geometrii tej ramy czy poprostu prowadzi się kiepsko bo to choper:) |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
Panowie jest sukces . Udało mi się dzisiaj uruchomić rower. Po przejrzeniu instalacji elektrycznej okazało się, że jeden z przewodów od stacyjki był przerwany i nie pojawiało się napięcie. Tutaj sukces.
Załatwiłem 3 akumulatory Yuasa rec 12v 14ah od kumpla i podłączyłem całość.
Z jazdy jako jazdy rowerem jestem zadowolony. Jednak co do osiągów to już tak średnio. To nie to czego bym oczekiwał (nawet bez wygórowanych wymagań).
Przy obciążeniu rower + ~83kg kierowca + 13 kg akumulatory prędkość do jakiej się rozbujał wg wskazań GPS to 26 km/h (z lekkiej górki). Całkowita max prędkość.
Siły na start bez pedałowania na asfalcie jest tyle że spokojnie/płynnie ruszy i się rozpędza. Jednak o jakimkolwiek zapasie mocy nie ma mowy.
I teraz pytanie do kolegów, czy jest jakaś szansa na to, aby mimo wszystko trochę sprawniej się zbierał do jazdy? Przypuszczam, że zmiana na lipol nie 36v nic nie da.
Jedynie przewoltowanie, ale tutaj może być problem wg waszych uwag co do wytrzymałości silnika i sterownika.
Czy jest jakaś inna jeszcze droga? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
Skoro silnik i tak już masz to możesz spróbować go wysilić na maks możliwości, przewoltuj, zwiększ prąd sterownika i jeżeli wytrzyma to używaj a jeżeli nie to będziesz musiał kupić jednak coś mocniejszego. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
Sterownik powinien wytrzymać 50V. Daj zdjęcie środka. Zanwcy od elektroniki ocenią co tam siedzi i zminimalizujesz ryzyko faila. Podniesienie napięcia da Ci napewno wzrost prędkości o około 25%. I podobny wzrost mocy. Pisałeś że sterownik podaje około 20A. Jeśli to typowy sterownik to isnieje szansa żeby go nieco wzmocnic poprzez zmianę oporności druta na którym sterownik mierzy sobie prąd. Nawiasem mówiąc dobrze Ci idzie:). Dziś rano miałeś niejeżdżay rower i perspektywę wydania kupy hajsu na nowe moto sterownik koło itp. A dziś po południu masz jeżdzący rower ze sporą szansą na podniesienie osiągów o 1/3 nie wydajać ani złotówki. I dobrze zostanie Ci więcej na baterie:). Pozdro:). |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
toft, Jeżeli tak na to spojrzeć to tak całkiem niezły dzień dzisiaj.
Co do sterownika to wygląda on tak. Proszę o opinie czy da on radę.
toft napisał/a: | Sterownik powinien wytrzymać 50V. Daj zdjęcie środka. |
Zakupiłem dodatkowo watomierz od jednego z kolegów z forum, czy możecie mi podpowiedzieć z jakiego miejsca w tym sterowniku dostanę napięcie 5V do zasilania tego licznika? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
CO do zdjęcia, to trochę małe. Chodzi o to aby (między innymi) podać na jakie max napięcie są kondensatorki w tym sterowniku (czyli te dwa największe elementy i ich mniejsze bliźniaki). Chyba dostrzegam tam 63V??
A ten sterownik się jakoś nazywa na obudowie? Może jest już jakiś temat który by go opisywał. Niestety nie znam się na sterownikach jeśli nie muszę:). Pozdrawiam i życzę szerokości oraz zdrowego podejścia do tematu watownicy złośliwej. Wiadomo każdy chce mieć jak najwięcej pod nogą ale w sumie właśnie fajne są długie zasięgi. Ja miałem dość długo baterię 30ah i w takiej miejsko podmiejskiej eksploatacji to było dopiero to. !00 km zasięgu daje poczucie wolności. I mimo iż rowerek dawał radę pomykać 50 czy więcej to się szybko nudzi. A właśnie spokojne kruzowanie jest fajne na dłuższą metę:). PRzy takiej pojemności mógłbyś się pokusić o zestaw li-ion od któregoś z kolegów z forum. Byłby on mało wytężony w setupie 25A a do tego zajmował mniej miejsca prawdopodobnie niż lipo. Wada jest taka że lipo sam sobie łatwo konfigurujesz. Chcesz większe napięcie dokładasz pakietów chcesz więcej AH dokładasz pakietów. DOtego dzięki połaczeniom kabelkowym łatwo się takie pakiety układa dość dowolnie w ramie. NAtomiast li-ion jest niekonfigurowalny w zasadzie bo zgrzewany itd. |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
No właśnie zastanawiam się co będzie jak dołożę jeszcze te dodatkowe 12V, czy będzie to na plus czy wręcz przeciwnie. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
Nie znam się na elektronice i ktoś znający powinien rzucić okiem dla minimaliacji ryzyka ale obstawiam że sterownik zniesie 48V. Wnoszę to ze swojego doświadczenia poprostu. Ale jak mówię dobrze by było aby wypowiedział się jakiś elektronoznawca:). Ostatecznie wymiana to niecała stówa. Ktoś mógłby się wypowiedzieć co do możliwości podrasowania prądu z tego sterownika.
Jeszcze raz: ma on ajkieś oznaczenie na obudowie?
CO do podniesienia napięcia. Będziesz zadowolony. Będzie chodziło wyraźnie lepiej. Dołóż do tego odpowiednią ilość ah w baterii i będzie easy rider:). 35kmh jest w zasięgu ręki:). |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
No niestety ale poza chińskimi znaczkami na plombie nie ma żadnych oznaczń na sterowniku.
toft, dzięki za zainteresowanie.
Czy któryś z kolegów elektroników podpowie coś odnośnie sterownika?
Z opisu wartości na nim jest napięcie 36v, prąd 20-20A, minimalne napięcie 31,5v
Dodatkowo jeżeli ktoś mógłby zaznaczyć z jakiego miejsca wyciągnąć napięcie 5v byłbym bardzo wdzięczny.
Zakładam że bocznik to te 2 druty. Na dole (bliżej środka -) i bliżej obudowy + |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
Ja bym spróbował najpierw nadlać trochę cyną boczniki i zobaczyć czy zwiększenie prądu poprawi przyspieszenie do poziomu zadowalającego. Podniesienie napięcia też trochę poprawi przyspieszenie ale nie tak jak prąd. Sterownik powinien wytrzymać 48V i zwiększenie prądu do np. 30A.
Bocznik to te 2 druty trzeba nadlać ze 25 % długości na razie. Biegunowość tak jak napisałeś kolego.
Z napięciem 5V może być kłopot. Bardzo ten sterownik jest ubogi. Jest tam zasilacz 12 czy 15V do zasilania scalaka i drivera fetów. 5V jest potrzebne tylko do manetki i robione jest zapewne rezystorem i diodą zenera 5,1V. taki prosty zasilacz nie da więcej niż kilka/ kilkanaście mA a to pewnie za mało do watomierza. Szukaj miernikiem napięcia 5V i podłączaj tam plus watomierza na próbę. Nic się nie powinno uszkodzić. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
ICE napisał/a: | ...Z opisu wartości na nim jest napięcie 36v, prąd 20-20A, minimalne napięcie 31,5v
Dodatkowo jeżeli ktoś mógłby zaznaczyć z jakiego miejsca wyciągnąć napięcie 5v byłbym bardzo wdzięczny.
Zakładam że bocznik to te 2 druty. Na dole (bliżej środka -) i bliżej obudowy + |
1. Spróbuj eksperymentalnie podnieść najpierw napięcie o 6V by sprawdzić jak zachowa się rower (grzanie, moc).
2. Napięcie 5V najłatwiej pobrać z manetki (czerwony +, czarny -) będzie to prawdopodobnie niepełne napięcie 5V lecz nie powinno mieć to większego znaczenia.
3. Tak te dwa druty odpowiadają za prąd sterownika. Jeżeli będziesz "nadlewał" cyną druty rób to stopniowo. Opisy znajdziesz u Tas'a |
|
|
|
|
|