|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Prosba o porade - chyba chce e-skladaka prosze pomóżcie |
Autor |
Wiadomość |
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016
|
|
|
Jak pamiętam to każde koło z elektobębnem ma określona liczbę obr/min. Bez zwiększenia napięcia nie przeskoczysz tych wielkości.
Z drugiej strony mieć 250W który wspomaga do 50 km/h to utopia. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016
|
|
|
mmoto napisał/a: |
Z drugiej strony mieć 250W który wspomaga do 50 km/h to utopia. |
Jeżeli ktoś świadomie skonfiguruje sobie tak rower to dlaczego nie.
W powyższym przypadku byłoby to około 5A przy 48V i faktycznie wspomagałby mocą 250W przy 50km/h ale żeby taką prędkość osiągnąć sami musielibyśmy dostarczać conajmniej drugie tyle. Czyli byłby to zestaw do bicia rekordu jazdy godzinnej i do niczego innego Ruszyć by się na tym pewnie za bardzo nie dało, rozpędzało by się nieskończoność na samym silniku jeśli w ogóle. Ale przy 50-ce wspomagałoby 250 watami mocy |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016
|
|
|
sirgregs napisał/a: |
W powyższym przypadku byłoby to około 5A przy 48V |
Tylko teoretycznie, bo w praktyce siliniki 250 W przyjmują bez uszkodzeń > 600 W (bo 42 V x 15A) a to juz tak mało jakby się pozornie wydawało nie jest .
Skoro przy 42 V jedzie ok 35 km/godz, to przy 48V czyli 55V pojedzie troszkę szybciej...
A wspomagany nogami gdy mamy odpowiednią przekładnię... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016
|
|
|
W domyśle chodziło mi o max 5A czyli max 250W.
Po prostu sterownik 5A.
Standardowo na naszym forum silniki nominalnie na 250W pracują bez problemu przy napięciu 48V i prądzie 18A.
W moim dahonie na ten przykład bez problemu do 50km/h przełożeń wystarcza |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
sirgregs napisał/a: | Jeżeli ktoś świadomie skonfiguruje sobie tak rower to dlaczego nie.
W powyższym przypadku byłoby to około 5A przy 48V i faktycznie wspomagałby mocą 250W przy 50km/h ale żeby taką prędkość osiągnąć sami musielibyśmy dostarczać conajmniej drugie tyle. Czyli byłby to zestaw do bicia rekordu jazdy godzinnej i do niczego innego Ruszyć by się na tym pewnie za bardzo nie dało, rozpędzało by się nieskończoność na samym silniku jeśli w ogóle. Ale przy 50-ce wspomagałoby 250 watami mocy |
Dokładnie to jest ta utopia.
Do wspomagania tylko przy dużych prędkościach to prędzej zestaw Keplera tzn. silnik turnigy do opony. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|