Ogrniaczenie mocy w GT1500 do 250W |
Autor |
Wiadomość |
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016 Ogrniaczenie mocy w GT1500 do 250W
|
|
|
Witam
Jak zablokować sterownik GT1500 na 250W żeby był legalny, ma on taką opcję, jakąś zworkę na przewodach?.
A i czy można podłączyć do niego "Pas" i manetkę razem i czy można zrobić wyłączany "Pas" i uruchamiany z guzika ogranicznik mocy?.
Pozdrawiam |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
Ostatnio zmieniony przez tomeczekokok Pią 01 Lip, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016
|
|
|
1. Masz w nim opcję 50 - 100 - 120 %; może 50 wystarczy?
2. http://ebike.nexun.pl/ogr...ci-na-przycisk/ - zadziała tylko dla manetki
Z tego co wiem PAS i manetka są tam na oddzielnych wtyczkach. Jak to działa razem? Nie wiem, ale rozłączać poszczególne podzespoły możesz przełącznikiem np. na ich plusach zasilania.
Dobierając odpowiedni przełącznik z kilkoma stykami (NO, NC) możesz jednym pstryczkiem np wyłączyć manetkę, włączyć PAS i przyblokować moc |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016
|
|
|
50% to 750W, za dużo i to sporo. To chyba najlepiej dać drugi sterownik ale kurde gdzie znajdę na 16s sterownik 250W?.
Jak to rozwiązali w wektorze bo na stronce pisze, że ma on ogranicznik aby rower był legalny? |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016
|
|
|
Jeśli mówisz o vektorze z niemiec tam mają adaptto, które ma 3 profile(Eco, normal, boost), które możesz dowolnie konfigurować. Właśnie na profilu ECO ustawisz prędkość, amper z akusa jak i z faz, max watt oraz także jak szybko ma rower przyśpieszać. W tym profili działa także PAS chyba do max 28km/h i później się wyłącza. Po przełączeniu na profil normal albo Boost pas się wyłącza.
Można, także zainstalować oprogramowanie, która po przejściu na tryb eco blokuję dostęp i widzisz tylko główny ekran. Możesz odblokować ekran za pomocą hasła (na zasadzie kolejności strzałek, góra, dół, lewo, prawo)
Jednak jest to sterownik FOC i w każdym takim sterowniku ustawisz sobie ile chcesz max amper.
Szkoda, że sterownik gt1500 nie jest programowalny jak np. popularne, kiedyś na forum infineon eb318. |
Ostatnio zmieniony przez ap0f1s Pią 01 Lip, 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016
|
|
|
Sterowniki FOC sterują prądem, więc nietrudno zaprogramować instalację nawet 24s na 1A i mieć około 100W
Pytanie, czemu aż tak bardzo dążysz do liczbowych 250W? Wieziesz rower na hamownię? Nawet fabryczne rowery opisywane jako 250W mają sterowniki 14A, czyli przy naładowanej baterii 10s w szczycie puszczają w silnik około 600W... |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016
|
|
|
Dzięki za wytłumaczenie.
Po prostu jak coś jest dla klienta to musi być legalne bo nie chcę za to odpowiadać a wiadomo, że z 250W się nie nabawisz e-bikiem a do wspomagania starczy dlatego chcę przełącznik. Czyli nie znacie programowalnego taniego sterownika z ogrniacznikiem?. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016
|
|
|
W podanym sterowniku nawet tryb 50% nie ograniczy mocy. Ten tryb obranicza tylko prędkość a amper nadal popłynie 45. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016
|
|
|
W praktyce nikt podczas kontroli mocy nie mierzy, ba nawet klient tego nie zrobi więc ograniczenie na przełączniku 50% załatwi Ci sprawę tłumaczenia się
Jeśli miałoby być kompletnie legalne to jeszcze sterownik musiałby odcinać wspomaganie po przekroczeniu 25km/h, a to już będzie trudniej ugrać jakimiś "domowymi" sposobami, na myśl przychodzi mi tylko arduino które zlicza obroty koła, przelicza na prędkość i przekaźnik rozwiera przewody stacyjki.
Do tego sama "legalność" sprzętu przy normalnej kontroli to pikuś, gorzej przy jakimś wypadku i ewentualnym sądzie - wtedy to już nie tylko parametry; w grę wchodzą także wszelakie homologacje, które producent roweru musi mieć.
Ale już nie dramatyzuję, po prostu chcę uświadomić że tak naprawdę mało kto z nas jest w stanie wyprodukować w pełni legalną maszynę |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016
|
|
|
Ktos stowrzyl jakis maly ukladzik ostatnio na endlessie widzialem o nazwie "Gas Legalize" cos w tym stylu. Ma zworke która można odblokować i zablokować tryb 25km/h i ala pas czyli manetka dziala tylko jak krecimy pedalami. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016
|
|
|
Hmm albo dwa silniki?. Sterownik na 36V i 250W jest wielkości telefonu komórkowego. jedno kółko 250W w przód a 3KW w tył i przełącznik na stycznikach |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016
|
|
|
25km/h to można mięśniowo a żeby było w pełni legalnie to odpinamy akumulator i gotowe.
Wtedy nie ma wątpliwości. |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Sob 02 Lip, 2016
|
|
|
A co zrobić z napięciem, nawet jeśli ograniczę moc to napęcie za wysokie, według prawa do 48V a tu chce 16S 67V...
Co zrobić panowie?. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 02 Lip, 2016
|
|
|
Jak chcesz według prawa to kupujesz silnik 250W plus sterownik 48V oraz baterię 48V i do tego Pass i masz według prawa Czyli musisz zmienić cały osprzęt ebajka. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Darki
stażysta darki
Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 195 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Pon 04 Lip, 2016
|
|
|
Heh jak ma być legal po najmniejszej linii oporu to widzę tylko jak wspomniał kolega sirgregs rozłącznik aku i tak naprawdę to kto mi zabroni wozić baterię dla obciążenia lub silnik w kole. Otóż wożę a co zabronione . Powiedzmy, że nie używam a na drodze publicznej niby tylko siła mięśni w końcu pedała ma a że mam silnik itd nooo po lesie chyba mi wolno co nie. |
_________________ SPRZEDAM Drobiazgi z SZuflady Polecam Lampki CREE
tel. 693 004 127 |
|
|
|
|
|