ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Hulajnoga Razor E200
Autor Wiadomość
unix 
stażysta



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 152
Skąd: Mielec
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016   

Rafał napisał/a:
wookie napisał/a:
Przy 3.8V jest ok 50%, ale i tak dużo.


Jeśli byśmy mówili o li-ion to się zgodzę że przy 3,8V jest 50%. Natomiast Li-pol staram sie nie rozładowywać poniżej 3,7V bo praktycznie już nie ma tam energii a napięcie spada na łeb na szyję.

Przy 3.7 jesteś mniej wiecej w połowie pakietu, drastycznie to spada przy 3.3V ;)

Pozdr
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016   

Wychodzi Ci zużycie energii na poziomie 20Wh/km przy prędkości rzędu 30km/h.
To zdecydowanie za dużo.
Tyle to miałem w e-bmx przy prędkościach bliskich 60km/h.
Ciężko postawić diagnozę na odległość co jest przyczyną tak marnej sprawności napędu.
 
 
Adrianos 
początkujący


Wiek: 31
Dołączył: 02 Lip 2016
Posty: 25
Skąd: Edinburgh
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016   

Może być to wina sterownika? Druga rzecz to 3km jazdy typu start-stop.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016   

Cytat:
co jest przyczyną tak marnej sprawności napędu

Przewoltowany silnik szczotkowy, pod 30A prądem..? Raczej nie był w tej hulajnodze projektowany do takich wyzwań :roll: Prąd zamiast w pracę idzie w ciepło..?
 
 
Adrianos 
początkujący


Wiek: 31
Dołączył: 02 Lip 2016
Posty: 25
Skąd: Edinburgh
Wysłany: Sob 16 Lip, 2016   

No to dzień zakończony rozwaleniem sie opony. To juz 3 w ciagu miesiaca. Zamowilem mocniejsza, od mountainboarda, z maksymalnym cisnieniem 5.5 bara, powinno byc ok.

 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sob 16 Lip, 2016   

Rafał napisał/a:
wookie napisał/a:
Przy 3.8V jest ok 50%, ale i tak dużo.


Jeśli byśmy mówili o li-ion to się zgodzę że przy 3,8V jest 50%. Natomiast Li-pol staram sie nie rozładowywać poniżej 3,7V bo praktycznie już nie ma tam energii a napięcie spada na łeb na szyję.

W LiPo przy 3,7V na celę jest około 20% prądu w bateriach, przy 3,8V jest ok. 50%.
 
 
unix 
stażysta



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 152
Skąd: Mielec
Wysłany: Sob 16 Lip, 2016   

Zależy od obciążenia prądowego wiec nie jest to tak jak piszesz ;)
 
 
Adrianos 
początkujący


Wiek: 31
Dołączył: 02 Lip 2016
Posty: 25
Skąd: Edinburgh
Wysłany: Sob 16 Lip, 2016   

Rozebrałem kontroler i teraz tak:

Dwie diody schottky'ego: STPS20S100C
Dwa tranzystory:P65NF06

Na stronie producenta podane jest, że tranzystory puszczają do 60A jak są zimne także okej, ale diody mają NIBY 2x10A. Teraz pytanie czy na takich komponentach naprawdę to może puszczać 30A? Bo po prostu za słabo to jeździ w porównaniu do projektu sirgregsa a nie mam możliwości sprawdzić prądu na wyjściu sterownika (mam multimetr do 10A).


NOTA KATALOGOWA TRANZYSTORÓW

NOTA KATALOGOWA DIODY SCHOTTKY'EGO

EDIT: Teraz mi przyszło do głowy, że silnik jest podłączony za pomocą zwykłych konektorków 4,8mm, trochę się grzejąpodczas jazdy, jaki jest maxymalny prąd na nich? :o
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 17 Lip, 2016   

Tak naprawdę to bez jakichkolwiek pomiarów to i tak zgadujemy. Proponuję zakupić bocznik do pomiaru dużych prądów (nie szczypać się i kupić taki na 100A), włączyć szeregowo i mierzyć podczas jazdy spadek napięcia, dopiero po tym poznamy rzeczywiste warunki pracy tej hulajnogi. Jeżeli to jest silnik szczotkowy to reverse engineering samej części mocy powinien być dosyć prosty. Przekonamy się jak to jest w środku połączone i co robią te diody i tranzystory.
Jeszcze jeden pomysł, żeby otworzyć sterownik i zobaczyć czy nie ma tam czasem jakiegoś bocznika do pomiaru prądu? Może wystarczy go ciut pobielić, żeby zwiększyć prąd?
Ja bym radził nie działać tutaj tak impulsywnie. Trzeba wszystkie warianty z tym silnikiem przetestować a dopiero potem ewentualnie kupować nowy silnik i sterownik.
 
 
Adrianos 
początkujący


Wiek: 31
Dołączył: 02 Lip 2016
Posty: 25
Skąd: Edinburgh
Wysłany: Pon 18 Lip, 2016   

Zdjęcia plytki identycznego kontrolera ale z upalonym tranzystorem i urwanym kondensatorem - z innego projektu, kontroler identyczny jak ten w hulajnodze. Widac resztki nozek elektrolita ktory sie urwal.




 
 
Adrianos 
początkujący


Wiek: 31
Dołączył: 02 Lip 2016
Posty: 25
Skąd: Edinburgh
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   

UPDATE: Panowie, ogarnięte, Hulajnoga jeździ jak powinna! Powodem była złączka silnika na zwykłych konektorach 4,8mm które rzekomo wytrzymują 5A, a puszczane było przez nie 30A, co powodowało, że najzwyczajniej się grzały i topiły...

W tym momencie pojazd ochoczo rozpędza się do 38km/h (Tyle dzisiaj jechałem na prostej, myślę, że max) podczas jazdy po lekkich wzniesieniach i na prostej naprawde wymiata. Myślę, że więcej niz 50km/h na tej ramie to za dużo, ale te 50 spróbuję osiągnąć, oczywiście w ochraniaczach, bo to już nie żarty :grin: Z miejsca czuć jak lekko ucieka z pod nóg, ale nie jest to jeszcze pożądany przeze mnie efekt, gdyż chciałbym aby zrywała trakcję z manetki na szutrze. Zasięg nie znany, przejechałem 5km a na aku było 3.84V gdzie naprawdę zatrzymywałem się i ruszałem na pełnej manetce z 50-60 razy. Ogólny efekt naprawdę super, ale będę raczej szedł w większą zębatkę zdawczą 12-13z zamiast 11z, a potem juz silnik bldc modelarski plus kontroler który puści w to ok 100A, i będzie czym straszyć ludzi :cool:
 
 
unix 
stażysta



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 152
Skąd: Mielec
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   

A jak tym hamujesz tak z ciekawości ?
 
 
Adrianos 
początkujący


Wiek: 31
Dołączył: 02 Lip 2016
Posty: 25
Skąd: Edinburgh
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   

Z tyłu jest hamulec bębnowy, hamuje całkiem sprawnie z pełnej prędkości ok 8-10m, jeszcze podreguluję ale i tak blokuje oponę także spokojnie daje radę :wink:
 
 
Adrianos 
początkujący


Wiek: 31
Dołączył: 02 Lip 2016
Posty: 25
Skąd: Edinburgh
Wysłany: Pon 01 Sie, 2016   

Dzisiaj postanowilem przetestowac nową kamerkę i zabralem hulajnogę na przejażdżkę, oto co powstało :smile:



BTW: Zna ktos kod do wklejenia filmu? [youtube] nie dziala :shock:
Ostatnio zmieniony przez bloodyopel Pon 01 Sie, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 01 Sie, 2016   

Adrianos, pod filmikiem na YT masz "umieść na stronie", kopiujesz ten link i wklejasz w wiadomość ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group