ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
budowa fiata 126p z napędem elektrycznym
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 27 Maj, 2009   

Mi BUŁGAR 6,5 kW do MALUCHA się nie mieścił. Trzeba by było ciąć tylną belkę i robić wypust, a takiej zmiany knstrukcji nikt nie chciał mi zatwierdzić do rejestracji.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Śro 27 Maj, 2009   

W maluchu jest cholernie mało miejsca, według mnie nie ma sensu się pchać
w taki pojazd, lepiej coś większego. Teraz używki można kupić za psi pieniądz,
wybór jest przebogaty
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 27 Maj, 2009   

Silnik dostałem za free 3f 2.6kW 3000 obr/min płyte wykonali mi w zaprzyjaźnionej firmie za free w ramach rozwoju polskiej myśli EV. Falownik obiecał mi kolega który takie rzeczy wymyśla ale przestał odbierać telefony. Znalazłem wiec coś takiego:
http://www.design77.republika.pl/falow.htm
pod zastosowanie do EV ma byc specjalnie wzmocniony
Aku kupiłem od priusa więc można w końcu spróbować
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 27 Maj, 2009   

Lisciasty, - pewnie, że są ciekawsze auta. Czemu nie mieć radochy z jazdy maluchem na prądzik?

:)
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 28 Maj, 2009   

Ale parametry tego silnika są na pojazd wolnobieżny tylko.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Maj, 2009   

A od czego jest skrzynia biegów? ;)
Myślę, że z 50 pojedzie, a w mieście i tak nie można szybciej :)
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Czw 28 Maj, 2009   

skrzynia oryginał z malucha liczyłem na 40 km/h
A dlaczego wlnobiezny silnik wazy z 10 kg i aku 30
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 28 Maj, 2009   

Tu chodzi o parametry wydajności silnika (moc, moment, sprawność).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Czw 28 Maj, 2009   

Ach ale zabawa bedzie. Niech tylko mi się uda podłaćzyć te kabelki do regualtora!
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pią 29 Maj, 2009   

Może nie będzie tak źle, tu masz cięższy wózek ze sporo mniejszym silnikiem http://www.evalbum.com/1173 . Fakt, te 14 km/h Isuzu nie powala na kolana ;)
Jakie zabezpieczenia ma ten falownik i jakie możliwości konfiguracji? Nie rozważałeś kupna jakiegoś używanego? Mogłoby wyjść taniej, a dostosowanie nie powinno być przesadnie uciążliwe. Np. taki http://www.allegro.pl/ite...w_skrzynce.html . Tylko to jest to, nad czym się zastanawiałem w innym wątku - ludzie sprzedają falowniki na kilogramy pisząc, że zupełnie nie wiedzą jak sprawdzić...
Super, ze ktoś się wziął za projekt AC :)
 
 
Ołukasz 
początkujący
elektryk


Wiek: 35
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 37
Skąd: Żory
Wysłany: Pią 29 Maj, 2009   

Czy falownik 3,3kW nie będzie za mały ? Chyba że chcesz zasilać go napięciem 400V
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pią 29 Maj, 2009   

Ma przeciązeniowe, przepięciowei, u/f i na tym koniec :) . Jak pisałem bedzie wypsażony w mocniejsze elementy wykonawcze w stosunku do tego ze strony (do 8kW jak dobrze pamietam).
Z zakupem falownika nie ma problemu przy dzisiejszych cenach i ich możliwościach jeszcze by się dało pralke automat obsłużyć. Problem się pojawia gdy się pozbawi obecności zasilania sinusoidalnego. Wiadomo, że falownik najpierw prostuje i DC tworzy prąd sinusoidalny. Jednak jest małe "ale" formowanie sygnału i pomiary napięć i prądów jest realizowane ze zmiennego modułu. Po dłłłłłłłłłłłłłłłługich rozmowach z ABB siemensem i danfosem wyszło na to, że można by: moc rzeczywiście podać na mostek prostowniczy jednak zasilanie AC musi być obecne. Poza tym traci się sprzeżenie zwrotne. Efektem tych rozmów jest jedynie falownik danfosa, który mi ofiarowali bym sobie przerobił. Siemens zaoferował mi swoje rozwiązanie - posiadają takie systemy mocy zasilane ze wspólnej szyny DC. Jednak bez gwarancji ponieważ te urządzenia nie testowali w samochodach. Rozwiązanie pochodzi z przemysłu gdzie wmagana jest duża precyzja synchronizacji poszczególnycj modułów lini tech. I wiadomo gdzie rośnie precyzja tam cena w którejś potędze :) Rozwiązanie wycenili ok 10k pln
Dziwne, że w tym opisie jest VLT, danfos akurat te odradzał. Polecał starsze wersje łatwiejsze do adaptacji. Może tylko końcówka mocy jest w tym "vlt" :)
 
 
dabal1
[Usunięty]

Wysłany: Nie 31 Maj, 2009   

Witam,
Jestem tu nowy, więc się od razu przedstawię: nazywam się Mariusz i jestem z Łomży, choć na co dzień mieszkam w Warszawie. Oczywiście też mam w planach budowę swojego elektryka, ale o tym będzie gdzie indziej - oczywiście będę prosił doświadczonych forumowiczów o pomoc w tym temacie, a jak coś już będzie stało na kołach to się pochwalę.

Jeśli chodzi o przerabianie malucha na EV to proponowałbym obejrzeć 11 filmików z takiej konwersji na: http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jak dla mnie język jest zupełnie niezrozumiały, ale filmiki są warte obejrzenia jeśli ktoś ma ochotę przerobić malucha.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group